10 עובדות על שינה טובה יותר

קמים בבוקר וסובלים מכאבי גב? מתהפכים כל הלילה ולא מוצאים מנוחה? כנראה שאתם עושים משהו לא נכון. בעזרת שינוי קטן תוכלו לקום רעננים, אחרי שנת לילה טובה ועמוקה לעוד יום של עבודה

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

1. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות גילו שנשים זקוקות בממוצע לשעת שינה אחת יותר מגברים. אולי זה קשור לעובדה שבשנה הראשונה בה נולד לכם תינוק, סביר להניח שתאבדו בין 500-700 שעות שינה, במקרה הטוב.

2. תינוקות זקוקים ל-16 שעות שינה בממוצע, פעוטות וילדים ישנו כעשר שעות, מבוגרים ירדו כבר לשמונה שעות וברגע שתעברו את גיל 65 תסתפקו כבר בשש שעות שינה בממוצע. אגב, לפני המצאת החשמל (ובעיקר הטלוויזיה והאינטרנט) נהגו המבוגרים לישון עשר שעות בלילה, בהתאם לשקיעה ולזריחה.

3. מתי אנחנו הכי עייפים? בשעה שתיים בצהריים ובשעה שתיים בלילה. בצהריים נהיה עייפים לרוב אחרי ארוחת צהריים טובה, ולכן הומצאה מנוחת הצהריים בין שתיים לארבע. בלילה, זו תהיה השעה בה נהיה שקועים בשינה העמוקה ביותר.

4. בכל זאת אתם מעדיפים לראות טלוויזיה במקום לישון? כדאי שתדעו שבמהלך השינה המוח שלנו פעיל הרבה יותר מאשר בזמן צפייה בטלוויזיה או גלישה באינטרנט. בעלי עודף המשקל גם ישמחו לדעת שהם שורפים יותר אנרגיה בזמן השינה מאשר בכל פעילות כורסא אחרת בזמן ערות.

5. אתם בדרך למיטה? זה לא זמן טוב לארוחת ערב מאוחרת. תשתדלו לאכול לפחות שעה לפני שעת השינה, להימנע מארוחות גדולות מדי וממזונות שעלולים להכביד על מערכת העיכול. גם אכילה בתוך המיטה, של חטיפים שונים, לא מומלצת בכלל.

מזרן שינה (ShutterStock)
צילום: שאטרסטוק

בלי סיגריה, עם השקעה במזרון

6. מתים על הסיגריה האחרונה שלפני השינה? זה הזמן לוותר עליה. גם כי זה לא בריא, וגם כי כידוע בסיגריות יש ניקוטין שיקשה עליכם את ההירדמות. כמו שלא תשתו קפה רגע לפני השינה, כך גם הסיגריה מיותרת.

7. קמתם עייפים או עם צוואר תפוס? יכול להיות שהכרית שלכם לא מתאימה לכם. יש כריות עבות ויש כאלה שטוחות, סינטטיות או מלאות בנוצות אווז. כל אחד ומה שמתאים לו. תמצאו את הכרית הנכונה, תשימו אותה בזווית הנכונה (שוכבים על הצד? האף צריך להיות במרכז הכרית) ואל תשכחו שעדיף לא לראות טלוויזיה במיטה בשכיבה, אלא אם רוצים לקום עם כאבי צוואר.

8. קשה להפריז בחשיבותו של מזרון איכותי ומתאים עבור אנשים הסובלים מכאבי גב, וגם עבור מי שלא סובל כרגע, אך חי שגרת חיים פרודוקטיבית ועמוסה שבה כאבים כאלה הם רק עניין של זמן.
מזרון איכותי, המתאים לנו, מעניק תמיכה לגב בדיוק באופן לו הוא זקוק, ומאפשר לשנת הלילה להיות אפקטיבית בעצמה. רק כאשר לגוף שלנו נוח בשנת הלילה, היא יכולה באמת להיות אפקטיבית ולאפשר לנו לטעון את המצברים כמו שצריך.
גם נרגיש חזקים ורעננים יותר לאחר שנת לילה על מזרון איכותי ומתאים, וגם השינה תהיה טובה ועמוקה יותר ולכן נהיה פחות עייפים ועצבניים ביום שלמחרת. לא חסרים מחקרים מדעיים המראים על קשר הדוק בין שנת לילה טובה ועמוקה לתפקוד פיזי ופסיכולוגי טוב לאחר מכן.

תנוחות שינה של זוגות (ShutterStock)
צילום: שאטרסטוק

לקום רעננים ליום חדש

9. רכישת מזרון איכותי אינה מספיקה – עלינו לוודא כי המזרון מתאים ספציפית לנו, להעדפות השינה שלנו ולאופן בו הגוף שלנו בנוי. קיימים סוגים רבים ושונים של מזרונים איכותיים, אשר לא כולם בהכרח יהיו נוחים לנו אישית.
חשוב לוודא שהמזרן שקנינו מתאים לנו במאה אחוז עוד לפני הרכישה עצמה, שכן התאמה אישית למזרון מתקבלת רק לאחר כמה לילות טובים של שינה עליו.

10. חשוב לבחון באולם התצוגה מזרונים איכותיים מסוגים שונים עד שנמצא את זה שמרגיש לנו הכי טוב, אך גם שנוודא כי אנו יכולים לנסות את המזרון למשך כמה לילות בבית, ולאחר מכן להחליף אותו במידה והוא אינו נוח עבורנו דיו. זו הדרך היחידה בה נוכל לוודא כי הגב שלנו מקבל את התמיכה המתאימה, על מנת לתת לו מנוחה טובה ולהפחית את הכאבים היומיומיים.
במזרני קינג דיוויד, המותג המקורי השלישי בגודלו בישראל עם למעלה מ-25 שנות ניסיון, מציעים מגוון רחב של מזרונים, ובקפיצה קטנה לאולם התצוגה ניתן לדבר עם יועצי השינה ולמצוא את המזרון המושלם איתו תוכלו לישון בשקט.

עוד כתבות ב-טוב לדעת