השיטה המהפכנית: לאכול כדי לרזות

השיטה המהפכנית של כוהנת הדיאטות פרופסור ילנה מלישבה תחזיר לכם את הגיזרה ואת החיוך לפנים. איך זה עובד? פשוט מאוד, פועלים לפי שלושת הכללים, אוכלים ארבע ארוחות ביום ומרזים 6 ק"ג בחודש

בדיאטה - כמו בחיים - אין קיצורי דרך, למרות זאת זה לא אומר שדיאטה צריכה להיות מלווה בייסורים. בשיטת הדיאטה המהפכנית של פרופסור ילנה מלישבה, זוכים לרדת במשקל, ובגדול! הסוד הוא פשוט לעקוב אחרי ההוראות. "הרעיון הוא שאנחנו לא רק מסבירים איך לאכול נכון, אלא גם מכינים את האוכל עבור מי שרוצה לרזות", מסבירה פרופסור מלישבה, הגורו לענייני בריאות ותזונה מרוסיה, שמפעילה את תוכנית ההרזיה שלה בעשר מדינות: באירופה, בארה"ב וגם בישראל. ואם מבינים את הלוגיקה שעומדת מאחורי השיטה שפיתחה - קל להפנים אותה ולרזות. מדובר בשלושה כללים הכרוכים זה בזה.
על מנת לרזות - צריך לאכול
אסור להיות רעבים, אסור לסבול במהלך הדיאטה וכן, מותר ליהנות גם ממתוק. דיאטה יעילה - לפי השיטה הזאת, אינה מבוססת רק על מרכיב מזון אחד, אלא משלבת יחס נכון בין כל המרכיבים ואבות המזון. אוכלים ארבע ארוחות ביום, כך שבהעדר סכנת "הרעבה" מפלס החרדה והלחץ יורד ומאפשר לעבור את התהליך ואת שינוי הרגלי האכילה ברוגע. מה גם שהארוחות הותאמו במיוחד לטעם ולחיך של הישראלים.
שתיה מרובה של מים
הכלל הבא. במים אין קלוריות אולם הם חשובים אף יותר מהאוכל. ככל שנשתה יותר - ייטב: במשך היום מומלץ לשתות לפחות 10 כוסות מים ובימי הקיץ - אף יותר. עם שתיית המים מתרחשים כל התהליכים הביוכימיים הקשורים להורדת המשקל ולתפקוד גוף תקין. לעיתים קרובות, הצמא מתפרש על ידנו כתחושת רעב, שתייה מרובה של מים -לא מוגזים ולא ממותקים - מסייעת גם לתחושת השובע.
סוד ההרזיה-טמון בכמות האוכל
הכלל השלישי. כמות המזון הדרושה לאישה בארוחה, היא בין 200-150 גרם ולגבר בין 250-300 גרם. כך צריך להיות הנפח של קיבה סטנדרטית. בעוד שקיבתם של הסובלים מהשמנה, היא גדולה מאוד, המטרה בתוכנית ההרזיה של מלישבה, היא לאכול לעיתים קרובות, ובכל לסייע לצמצום גודל הקיבה, לכדי קיבולת של כוס אחת בארוחה.
תהליך הדיאטה הוא אישי, כחלק מהעיקרון המנחה כל משתתף בה, אמור לשמור על עצמו ועל המדדים שלו. אחרי שנרשמים לתוכנית, נפתח באתר האינטרנט של החברה, אזור אישי לכל חבר, שבו הוא מזין את כל הפרמטרים שלו (משקל, BMI, היקף מותניים, רמת הכולסטרול, מדדי סוכר ועוד). בכל שלב לאורך הדיאטה, עליו לעדכן שם את הנתונים, וכך הוא יוכל לעקוב אחרי גרף ההתקדמות האישית שלו. מי שזקוק בכל זאת לקבוצות תמיכה בזמן התהליך, יוכל למצוא אותן באתר, או לפתוח בעצמו קבוצות הרזייה ספונטניות שם.
בשורה התחתונה, מדובר בתהליך ובשינוי הרגלי הצריכה של הגוף, אולם חשוב מאוד לא להפסיק את התהליך באמצע. אנשים הסובלים מהשמנה, מאבדים בהתחלה רק מים וסוברים בטעות שהם ירדו במשקל, לכן נוטים מייד לשחרר כל רסן. עובדתית, הם לא איבדו שומן, מאחר שאת כמויות המים קל מאוד להחזיר לגוף הם שבים למשקלם הקודם."אין כאן קיצורי דרך, או נוסחת קסמים", מדגישה מלישבה. "אם ממלאים אחר הכללים השיטה פשוט עובדת".

תמונות לכתבה ב"טוב לדעת" – לפני ואחרי, דיאטת ילנה מאלישיבה (יח"צ)
לפני ואחרי. הכל בזכות מלישבה

הסוד מאחורי הארוחות

ערכת המזון להורדת המשקל של פרופ' מלישבה כוללת ארבע ארוחות מוכנות ביום, שניתן לקחת אותן לעבודה, או לאכול בבית. הארוחות מגיעות עם שליח עד לבית הלקוח אחת לחודש או אחת לשבועיים, בתיאום מראש לפי רצון הלקוח. עם אספקה המספיקה לתקופה זו.
מעבר להיותן טעימות ומשביעות, הושקעה מחשבה רבה במרכיביהן: האוכל מופחת מלח ובכך ניתן להיפטר מהבצקות, למנוע יתר לחץ דם ומחלות אחרות, להוציא מהגוף נוזלים מיותרים שהוא אוגר ולרזות מהר יותר לפחות בהתחלה.
באוכל הופחת גם שומן מן החי בהעדרו הגוף יאלץ להשתמש במלאי השומן שלו בכך ניתן גם לרזות. יש גם בונוס בתפריט הוא השארת הקינוחים: מוסים, סופלה, מאפינס, וחטיפים טעימים ומתוקים בלעדיהם לא ניתן לדברי מלישבה לרזות. המוח שלנו צורך רק גלוקוז ואם מבטלים אותו הופכים לרעבים. כאן אין רעב וסבל. פשוט אוכלים, נהנים ומרזים.
הארוחות מבושלות ונארזות במפעל של חברת המזון "מבושלת" בישראל, בליווי שף מקצועי, יועץ קולינרי, טכנולוג מזון ותזונאית, לאחר שנבדקו והותאמו לטעם הישראלי בעזרת קבוצת ביקורת מקומית. הארוחות כשרות (בפיקוח הרב יונה דברת)
ומסודרות באריזות קומפקטיות (חמגשיות) המסומנות בצבעים, כדי שיהיה קל להבדיל ביניהן: ארוחת בוקר בצבע ירוק, צהרים- צהוב, קינוח- כחול, וארוחת ערב- בצבע אדום. חשוב להדגיש: המנות מאוזנות ותורמות לתחושת השובע, אך אינן מתאימות לטבעונים, צמחונים, או לרגישים לגלוטן.
בארוחות הבוקר, אפשר למצוא מנות קפואות כמו: חביתת ירק, שקשוקה, שקיות מדודות של קווקאר וגרנולה. ארוחות הצהרים והערב מכילות שלל וריאציות, החל מקציצות עם פתיתים, גלילות חצילים ממולאות בשר ועד למרקים ופילה דג בירקות שורש. לפי עקרונות הדיאטה, ניתן להוסיף לארוחת הבוקר כוס אחת של חלב, או יוגורט ולארוחות הערב והצהרים גם ירקות טריים מתוך רשימה מוגבלת, הכוללת סוגי עלים ועשבי תיבול, עגבניות ומלפפונים בהגבלה. לארוחת הקינוח ניתן להוסיף פרי גם הוא מתוך רשימה. ותמיד חשוב לזכור לשתות מים והרבה, עם כל ארוחה נשתה כוס אחת של תה, או קפה ללא קופאין וסוכר, או שמנת. בנוסף, לכל ערכה בת שבוע, מצורפות ערכות עם שני ימי צום שונים: יום אורז, או יום כוסמת לבחירה. מטרת ימי הצום היא לסייע לגוף להאיץ את תהליך הורדת המשקל. ועם זאת חשוב לדעת: "ירידה במשקל היא עבודתו האישית של האדם. מוכרים לנו אשליה, שמישהו יכול לעשות קסם עבורנו זה פשוט לא יקרה. ההצלחה היא רק כתוצאה מעבודה פנימית שלכם" אומרת פרופסור ילנה מלישבה.

תמונות לכתבה ב"טוב לדעת" – לפני ואחרי, דיאטת ילנה מאלישיבה (יח"צ)
לפני ואחרי. "הדיאטה היחידה שעבדה"

מבחן המשקל

עם עובדות בשטח לא מתווכחים. נמרוד בר ואשתו רינת, עושים בביתם את הדיאטה של מלישבה, והשילו עד כה ביחד 38 ק"ג. "לפני שפגשתי את הדיאטה הזאת", מספר נמרוד, " ניסיתי לרזות בכל מיני דרכים. חלק מהדיאטות עזרו לי וירדתי קצת, חלק לא עזרו לי בכלל, היו דיאטות שאפילו גרמו לי לעלות במשקל, היה מאכזב כשלא הצלחתי לרדת במשקל. כאשר אשתי ואני שמענו את הפרסומת של הדיאטה ברדיו התלבטנו בהתחלה: 'כן ללכת על זה, או לא', ובסוף אמרנו: 'מה יש לנו להפסיד'. בפועל, זאת הדיאטה הכי טובה שיש היום. היא שומרת עלייך בתוך מסגרת ברורה של אוכל, כך שאתה לא בורח לצדדים כדי לנשנש ולאכול דברים משמינים. זה ממש עוזר. מנות האוכל טעימות ומשביעות. אישית אני אוהב את גבינת החציל".
כמה זמן אתם נמצאים בדיאטה הזאת?
"ארבעה חודשים, במהלכן אשתי ירדה כבר 13 ק"ג, אני ירדתי 25 ק"ג, ומשלב במקביל גם ספורט. אנחנו מאוד מרוצים ומתכוונים להמשיך עם זה. אין לי מושג עוד כמה זמן, כי זה כבר סוג של נוחות. לא צריך לקנות מוצרים ולא צריך לבשל הכול מגיע כבר מוכן. אתה אוכל ומרזה".
אתי זר, עוד לקוחה מרוצה. "שקלתי 80 ק"ג לפני שהתחלתי את הדיאטה הזאת", מספרת. "בהתחלה לא האמנתי שאפשר לרדת כל כך מהר ובקלות. הגעתי לזה דרך הפרסומת בטלוויזיה והתרשמתי לטובה. בתוך שלושה חודשים ירדתי 12 ק"ג. אחר-כך עשיתי הפסקה, נסעתי לחו"ל, וכאשר חזרתי לארץ מייד חזרתי לשיגרת התזונה. בשבילי הדיאטה הזאת, מאוד יעילה. אני לא צריכה לספור כל היום קלוריות, לא צריכה לתכנן מראש מה אני צריכה לאכול היום או מחר, לא צריכה לרוץ ולסופר לקנות אוכל, או לעמוד כל היום במטבח ולבשל. זה אוכל שמגיע מוכן עד לבית. זה אוכל שהוא מופחת שומן ודל במלחים, פעם בשבוע יש דיאטת אורז, או כוסמת, שאפשר ללוות אותה בסלט.
מה את עושה כשאת לא בבית?
"בשבתות למשל, כשאני יוצאת לטייל, אני אוכלת את ארוחת הבוקר שלי בבית, לגבי ארוחת הצהרים: או שאני מחממת מראש ושומרת באוטו , או אוכלת את המנה של 16:00. הכול גמיש, ואני די מרוצה".
במשך תקופה ארוכה, ניסתה אלינא פידלמן בת ה-26 לרזות, ללא הצלחה. "שקלתי 78 ק"ג וניסיתי עד אז הכול", מספרת ומסבירה: "הבעיה בדיאטות הקיימות, שהן עובדות לתקופה קצרה. את יורדת ב'בום' והרבה זה נכון, אבל אם את לא שומרת כמו שצריך, זה לאט, לאט בורח, אז את מאבדת את הכול. כאן לעמת זאת, האוכל מגיע אלייך מסודר ומוכן ואת לא צריכה להתארגן במיוחד. אני מקבלת אספקה לשבועיים מראש, עם הוראות איזה מנות לשים במקפיא ואיזה במקרר. אני קמה בבוקר ויש לי מגוון של אופציות. אני בוחרת מה מתחשק לי לאכול באותו היום. מסדרת בשקית מראש את ארבע המנות ויוצאת לעבודה. יש מנות טעימות יותר, טעימות פחות, אבל כמו בכל סיטואציה בחיים לא באמת אפשר לקלוע לטעם של כולם. אז אפשר להוסיף סלט, או לבחור מנה אחרת. בפועל, ירדתי בתוך שלושה חודשים 12 ק"ג".
ואיך את שומרת על התוצאה?
"מהר מאוד את מגיעה לשלב שאת יודעת מה הקיבולת שלך. את רואה את המנה של מלישבה ויודעת מה וכמה מותר לך לאכול. את מתרגלת לאכול מעט ממש כמויות שיותר קטנות. לא חסר לך מלח במנות. האוכל יותר טעים לך. אני שותה הרבה מים ואוכלת כבר את האוכל הרגיל של אימא שלי. אבל בחכמה. אני הוכחה חיה שזה אפשרי".

עוד כתבות ב-טוב לדעת