פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      הטעם הוא רק תירוץ: הערכים התזונתיים הופכים את היוגורט למאכל נחשק

      מעבר להיותו מעודן ולא מכביד על מערכת העיכול, ליוגורט יש סגולות נוספות שתורמות בטווח הקצר והארוך. קבלו מספר סיבות שיגרמו לכם לרוץ למדפים בסופר ולהעמיס

      בסוף שנות ה-80 חדר לחיינו קינוח חדש: פרוזן יוגורט. השילוב בין יוגורט, גלידה ותוספות עדינות וטעימות הפך את המוצר ללהיט עצום בעולם המערבי, כשגם ב"סיינפלד" הוקדש לו פרק שלם. אמנם המוצר אינו פופולארי כמו שהיה, אבל הוא עדיין חי ובועט, גם בישראל. הסיבה העיקרית לכך היא לא רק הטעם אלא גם המיתוג – פרוזן יוגורט (כשהוא עשוי מיוגורט אמיתי ולא מאבקות מלאכותיות, יש לציין), הוא מאכל מזין בהרבה מגלידה ובעל קלוריות נמוכות יותר. במלים אחרות, בניגוד למוצרי חלב רבים אחרים, יוגורט הוא פשוט דבר בריא.

      פרוזן יוגורט (ShutterStock)
      הפך להיות פופולארי ולא בכדי. פרוזן יוגורט

      מה הסוד שלך, סבא?

      המבוגרים יותר שבינינו בוודאי זוכרים את פרסומת היוגורט בהשתתפות ענת צחור והשחקן המנוח רפאל קלצ'קין, בה הוא רוקד על רחבת הריקודים ונשאל "מה הסוד שלך, סבא". הוא משיב "יוגורט, כל החיים". אז מה באמת סודו של היוגורט וכמה הוא תורם לבריאותנו?

      עשיר בחלבונים. לא אחת הסבירו לנו כמה החלבון הוא חלק חשוב בתזונה שלנו. החלבון מן החי שקיים ביוגורט הוא בעל ערך ביולוגי גבוה, משום שהוא מכיל את חומצות האמינו הנחוצות לגוף. גביע יוגורט מכיל בין שבעה לעשרה גרמים של חלבון מלא, המהווים כ-15 אחוז מכמות החלבון היומית המומלצת לגברים ונשים.

      סידן. כמות הסידן ביוגורט גבוהה והוא נספג בגוף בצורה יעילה. החיידקים ביוגורט (מיד נגיע גם אליהם) יוצרים במעיים סביבה חומצית המגבירה את ספיגת הסידן, כשלפעולה הזאת תורמים גם החלבונים הייחודיים והלקטוז, סוכר החלב, שביוגורט.

      ויטמינים ומינרלים. בין היתר, מכיל היוגורט אבץ, אשלגן, זרחן, מגנזיום, ויטמין A ו-ויטמין B.

      חיידקים ידידותיים. כשאתם קונים יוגורט בסופר, אתם נתקלים במושג "פרוביוטי". מה זה בעצם? מדובר בחיידקים ידידותיים המתסיסים את החלב והופכים אותו ליוגורט. הם מגנים מפני חיידקים מזינים, וירוסים ופטריות, מסייעים לפירוק ועיכול המזון ומייצרים ויטמינים חיוניים. הרכיבים ביוגורט יוצרים יחד עם החיידקים הפרוביוטיים תוצר בעל ערך תזונתי גבוה ביותר.

      יוגורט (ShutterStock)
      טעים, מזין, משביע

      טוב כקינוח, גם אחרי פעילות ספורטיבית

      עד כאן הכול טוב ויפה, אבל היוגורט אינו רק קינוח טעים בחיי היומיום, אלא גם בעל ערך גבוה עבור חובבי הכושר למיניהם. מאחר שגביע יוגורט מכיל 6-10 גרם חלבון, יש לו חשיבות עליונה בבניית השריר לאחר אימון. אדם ששוקל 80 קילו זקוק ל-15 עד 30 גרם חלבון בתום האימון (תלוי באינטנסיביות) ויוגורט מספק חלק נכבד מהכמות הזאת. תזונאים ומאמני כושר רבים ממליצים על יוגורט גם לפני אימון, כדי שהגוף יצבור אנרגיה שלא מכבידה על הקיבה.

      אז אם עדיין לא השתכנעתם, קיימת הסכמה גורפת לגבי יתרונותיו הבריאותיים של היוגורט, שבנוסף לאמור למעלה הוא גם מקטין את הסיכון ללחץ דם גבוה, עוזר לפעילות המעיים וגם מסייע לריפוי זיהומים והורדת רמת החומציות בגוף. לא אוכלים יוגורט? נראה שהגיע הזמן להתחיל.

      עוד כתבות ב-טוב לדעת