פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      את בהריון? אתה יוצא לריצה? כדאי לכם לשתות מים המכילים מגנזיום טבעי

      אם אתם חשים עייפות מוגברת, חוסר אנרגיה, ירידה בתיאבון או התכווצויות שרירים תכופות, ייתכן שחסר לכם מגנזיום. שתייה מהמים של נביעות תספק מים מינרליים איכותיים, המכילים גם מגנזיום, ובעזרתם תוכלו לשמור על הבריאות ולהרגיש ערניים וחיוניים יותר

      מי שתייה חיוניים לקיומנו. את הקלישאה הזאת שמעתם לא אחת בימי חייכם, אבל בואו נעצור לרגע ונדבר על מה שיש במי השתייה שלכם, או יותר נכון - מה שאין. גם אם כל המים "נולדו שווים", ההבדלים ברמות המגנזיום ביניהם הופכים אותם לשונים בתכלית.

      מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים בגוף האדם, בבעלי החיים וגם בצמחים. המגנזיום הכרחי לתפקודו התקין של הגוף, משפיע על תהליכי הפירוק והבנייה המתבצעים בו וגם משמש כאמצעי חשוב להרפיית שרירים. עבור אנשים שעושים ספורט, למגנזיום יש חשיבות מוגברת מאחר שהוא חיוני להפקת אנרגיה בזמן פעילות, עצבוב תאי השריר, ויסות חום הגוף, פעילות לב תקינה בזמן מאמץ ושמירה על לחץ הדם. מחקרים מראים כי לאחר פעילות גופנית, בעיקר כזו המבוססת על סיבולת ובתנאי חום, יורדים ריכוזי המגנזיום בדם ובשרירים מאחר שהוא מופרש מהגוף בזיעה ובשתן. גם נשים הרות זקוקות לכמויות גבוהות יותר של המינרל הזה, היות שהוא נחוץ במיוחד בתהליכי גדילה והתפתחות מואצים. כמו כן, מחקרים מראים כי תוספת של מגנזיום וסידן יכולה להפחית את תופעת רעלת ההיריון ב-60-70 אחוז.

      מה עלול לקרות כשחסר לנו מגנזיום בגוף? תחושות עייפות ובלבול, התכווצויות שרירים, ירידה בתאבון, רעד בעפעפיים, עקצוץ בעור, מחלות מעיים, עלייה בלחץ הדם, סיכון מוגבר למחלות לב וסוכרת ועוד הרבה תופעות שנשמח בכיף לוותר עליהן.

      נביעות מגנזיום (ShutterStock)
      שתיית מים מינרליים רוויי מגנזיום יכולה לסייע להפחתה משמעותית בסיכון לרעלת הריון

      ממה נגרם המחסור במגנזיום?

      בשנים האחרונות עלה בישראל השימוש במים מותפלים. "מי שתייה הם מקור חשוב ומשמעותי לצריכה של סידן ומגנזיום. אחד החסרונות של מים מותפלים המסופקים כיום בארץ טמון בכך שיחסית למים ממקורות טבעיים הם דלים בסידן ואינם מכילים מגנזיום", אומרת התזונאית הקלינית שרון דבוש-חלילי, "ככל שאנחנו צורכים מזונות מעובדים ומתועשים יותר, כך פוחתת צריכת המגנזיום שלנו בתפריט היומי".

      מגנזיום הוא הרכיב החשוב ביותר בצמח, מאחר שהוא מכיל כלורופיל שאחראי לתהליכי הפוטוסינתזה. השקיית גידולים במים דלים במגנזיום פוגמת באיכותם ומכאן עולה גם החשש שתכולת המגנזיום בירקות, פירות, קטניות ושאר מקורות מהצומח תפחת ובהתאמה תקטן גם הצריכה היומית שלנו.

      וזה, כפי שכבר הבנתם, לא טוב.

      משרד הבריאות נדרש בעבר לסוגיה ועמדתו בנושא נחרצת. "מדינת ישראל הינה מהמובילות בעולם בתחום התפלת המים", נכתב בנייר עמדה מטעמו בנושא, "מגמה זו תגרום להפחתה משמעותית בריכוז המגנזיום במי השתייה, שכן מתקני ההתפלה הקיימים בישראל פועלים בשיטת האוסמוזה ההפוכה, המותירה במים ריכוזים אפסיים של מינרלים, זאת ביחס לריכוז המגנזיום הממוצע במקורות המים הטבעיים בישראל". מסקנות משרד הבריאות היו שיש לבחון כל דרך כדי לשחזר את ריכוז המגנזיום שאבד במים המותפלים ולהעשיר מוצרי מזון.

      מים מינרליים - הפיתרון הטבעי, הזמין והקל

      על פי מקורות שונים מגנזיום שמקורו במים נספג טוב יותר ממגנזיום שמקורו במזון. באחד המחקרים שנערך בבני אדם ביקשו החוקרים לבדוק את הספיגה של מגנזיום שמקורו במים מינרליים ולבחון את מידת ההשפעה של מזון על הזמינות הביולוגית שלו. שיעורי ספיגת המגנזיום ממים מינרליים היו גבוהים והזמינות הביולוגית טובה. בדומה לסידן, מרכיב חשוב אחר בגוף, נמצא כי ספיגת המגנזיום ממים מינרליים שנצרכו עם ארוחה הייתה גבוהה באופן משמעותי ב-14.4%, לעומת מים שנצרכו ללא ארוחה.

      במחקר אחר רצו החוקרים לבדוק את התרומה האפשרית של שתיית מים מינרליים על כלל צריכת המגנזיום בקרב אוכלוסייה בוגרת. במחקר השתתפו 664 גברים ונשים, שצרכו תפריט מזון שהכיל כמויות זהות של מגנזיום. בנוסף לאוכל המוצק צרכו המשתתפים גם מים מינרליים שהכילו רמות שונות של מגנזיום. נמצא כי שתייה קבועה של מים מינרליים בעלי רמות מגנזיום גבוהות ובינוניות תרמו באופן משמעותי לצריכת המגנזיום היומית לעומת שתיית מים הדלים במינרל זה. מסקנת החוקרים הייתה כי מים עשירים במגנזיום יכולים לתרום באופן משמעותי לצריכת המגנזיום היומית.

      כמות המגנזיום המומלצת לגברים מגיל 19 היא 400-420 מ"ג ליום ולנשים 310-320 מ"ג ביום (לנשים הרות 350-400). ליטר של מי נביעות מכיל 23 מ"ג מגנזיום, כך שצריכה של 2 ליטר תספק 46 מ"ג מגנזיום, שהם 15% מצריכת המגנזיום היומית המומלצת עבור נשים מעל גיל 19. צריכה של 3 ליטר נביעות תספק 69 מ"ג מגנזיום, שהם 17% מצריכת המגנזיום היומית הממוצעת עבור גברים מעל גיל 19.

      מגנזיום הינו מינרל חיוני עבור כולנו. התפריט המערבי נוטה להיות דל במגנזיום וכתוצאה מכך רובנו לא צורכים ממנו בכמות מספיקה. בחירה במים מינרליים המכילים מגנזיום היא דרך פשוטה, קלה ונוחה להגביר את צריכת המגנזיום של כל המשפחה. הזמינו כעת את בר המים של נביעות ותיהנו ממים מינרליים איכותיים, המכילים מגנזיום טבעי. המגיעים דרך כתבה זאת יקבלו במתנה גם שוברים בסך 200 שקל לרכישה בחנויות ורדינון ונעמן

      עוד כתבות ב-טוב לדעת