וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוות בקליבלנד: זו העיר עם עסקאות הנדל"ן המניבות ביותר בארה"ב - וגם אתם יכולים לקחת בזה חלק

בשיתוף רילקו השקעות נדל"ן

24.5.2018 / 14:49

קליבלנד הפכה בשנים האחרונות ליעד עם פוטנציאל הנדל"ן הגבוה בארה"ב. ככה זה כשמחירי הבתים זולים אבל השכירות ממשיכה להתייקר. עכשיו גם לכם יש הזדמנות לרכוש בית במחיר של החל מ-169 אלף שקל בלבד וליהנות מתשואה שעשויה להגיע ל-14 אחוז

במשך שנים חסך יגאל, בסוף שנות ה-50 לחייו, כסף כדי לקנות דירה. "אשתי ואני התחלנו לחשוב על הפרישה ורצינו הכנסה קבועה", הוא מספר, "השוק בישראל מוצה מבחינתי, המחירים פה גבוהים מדי והתשואה נמוכה", הוא מספר, "בדקתי כמה אופציות בחו"ל, אבל אשתי חששה מזה. הגענו לרילקו ושמענו מהם על קליבלנד. עד אותו רגע, לברון ג'יימס ודיוויד בלאט היו השמות היחידים שחיברו אותי לעיר הזאת, אבל רילקו הצליחו לסקרן אותנו. כשראיתי את קצב הבנייה שם, את הגדילה של העיר ואת המחירים הנמוכים, הבנתי שזה המקום להשקיע בו".

לאחר שקיבל אור ירוק מרעייתו, יגאל סגר את העסקה "קניתי שם בית בפחות מ-200 אלף שקל, הוא מסכם, "זה מחיר שלא דמיינתי. את התשואה שאני מקבל לא אשיג, כנראה, בשום מקום אחר".

לקנות בזול, להשכיר ביוקר

לרילקו השקעות נדל"ן עוד נגיע בהמשך, אבל תחילה יש להסביר מדוע דווקא קליבלנד הקסימה את יגאל ואחרים שרכשו באזור בתים בשנים האחרונות.

עם ההתאוששות ממשבר הסאב-פריים, גדל הביקוש לרכישת בתים בארה"ב. ערים דרומיות תמיד היו אטרקטיביות, אלא שבשנים האחרונות חלה מהפכה וערים "קרות" כמו קליבלנד, דטרויט, אינדיאנפוליס ופיטסבורג נכנסו חזק לתמונה. על פי המגזין "פורבס", העיר בעלת פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בשנים הקרובות היא קליבלנד, שרכישת בית בה יכולה להעניק לכם תשואה נטו של 13 אחוז.

ב-8 השנים האחרונות הושקעו למעלה מ-19 מיליארד לשיפוץ פני מרכז קליבלנד והביקוש לבתי ודירות מגורים גבוה. על פי סטטיסטיקות שנערכו בסוף 2017, מחירי הבתים בקליבלנד נופלים ב-45 אחוז מהממוצע ברחבי ארה"ב, אך מחירי השכירות גבוהים ב-30 אחוז, מה שהופך רכישה בה למשתלמת במיוחד.

הסיבות להפיכתה של קליבלנד ליעד אטרקטיבי כל כך נובעות, בין היתר, מתוקף היותה מרכז עסקי, תרבותי ורפואי מהגדולים במדינה. יש בה את אחד מאזורי הכנסים הרפואיים הגדולים בארה"ב, את מתחם התיאטרון השני בגודלו (אחרי ברודוויי בניו יורק), בתחומה שוכנות 10 חברות מרשימת Fortune 500 (המורכבת מהחברות הגדולות במשק האמריקאי) וקבוצות ספורט מקצועניות ולא מקצועניות שמעודדות תיירות פנים גדולה לאורך השנה.

העיר קליבלנד רילקו. ShutterStock
לא מפסיקה להתפתח. קליבלנד/ShutterStock

מדוע דרך רילקו?

האנשים העומדים מאחורי רילקו, שהוקמה בארצות הברית, חוו הצלחות רבות בתחום. לאחר פניות רבות לעזרה ברכישת נכסים נוסדה גם השלוחה הישראלית, שממוקמת במגדלי ב.ס.ר. בבני ברק. השותפות האמריקאית מאתרת נכסי נדל"ן מניבים בארצות הברית בעלי פוטנציאל גבוה. החברה רוכשת את הנכסים, בודקת את טיבם בדגש על טיב הגג ומערכות החשמל והאינסטלציה, פועלת להשבחתם על ידי שיפוץ שדרוג ולאחר מכן פועלת לאכלוסם בשוכרים איכותיים.

יש לזכור כי הרגולציה האמריקאית נוקשה מאוד בכל הקשור לעסקאות נדל"ן, ורילקו פועלת על בסיס רגולציות אלה, קרי בשוק משוכלל ושקוף, עם חוקים ברורים ויציבים. כל המידע על הנכס, כולל מחירים בעבר ובהווה והערכת מחיר עתידית, מסופק לרוכש הפוטנציאלי ואמנת המס עם ישראל מונעת כפל מס על רווחי ההשקעה, מה שהופך את העסקה לכדאית במיוחד. מעבר לכך, בישראל יש מס רכוש של 8 אחוזים על דירה שניה, כך שבשנים הראשונות השכירות הולכת לסגירת התשלום על המס, מה שלא קיים בארצות הברית.

גם כשנדמה ששוק הנדל"ן רווי, עדיין יש הזדמנויות בחו"ל. עם 169 אלף שקל בלבד אפשר לרכוש בית באחד האזורים המומלצים ביותר בארצות הברית וליהנות מקרוב ל-14 אחוז תשואה. השאירו פרטיכם כאן ועשו את הצעד הראשון לכיוון ההצלחה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully