וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים על לימודי רפואה? אוניברסיטת אריאל היא המקום הנכון עבורכם

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, וואלה! NEWS בשיתוף מכללת אריאל

2.9.2018 / 16:14

המחסור בענף והקדמה הטכנולוגית מחייבים את עולם הרפואה להכשיר רופאים עם ידע וחשיבה חדשניים. בבית הספר לרפואה, ע"ש ד"ר מרים ושלדון ג. אדלסון, החדשני של אוניברסיטת אריאל בשומרון תוכלו לקבל את הידע הנדרש, מתואר ראשון בקדם רפואה או בביולוגיה ועד להסמכה כרופאים

אחת הבעיות הבוערות ביותר היום במדינה היא המחסור ברופאים. על פי נתונים שפורסמו לקראת סוף 2017, ישראל מדורגת במקום ה-35 מתוך 42 מדינות בעולם בשיעור הרופאים המרדימים. מדוע הנתון הזה חשוב כל כך? משום שרופאים מרדימים הם "צוואר הבקבוק" של המערכת, והם מהווים עדות למחסור בענף כולו, כאשר גם תחום רפואת המשפחה, למשל, לוקה בחוסר מהותי.

המחסור הזה אינו משקף פיחות במעמד הרפואה, התחום יוקרתי ורבים נרשמים ללימודים בארץ ובעולם. אך לצד גידול באוכלוסייה במקביל להארכת תוחלת החיים ועמה מחלות הזקנה, מספר המקומות בבתי הספר לרפואה בארץ לא גדל בהלימה. מסיבות אלו ואחרות פותחת אוניברסיטת אריאל את בית הספר לרפואה, שייחנך בשנת הלימודים התש"פ (אוקטובר 2019).

לימודי הרפואה באריאל יילמדו במסלול 4 שנתי. דהיינו, מיועדים לבוגרי תואר ראשון שלמדו את 7 קורסי הליבה הנדרשים. המחלקות לקדם רפואה ולביולוגיה מולקולרית הנלמדות באוניברסיטת אריאל מהוות את התשתית והבסיס ללימודי הרפואה כמו גם להשתלבות במחקר רפואי, תעשיית התרופות ועוד. בנוסף, רבים מבוגרי תואר ראשון המעוניינים להשלים את שבעת קורסי הליבה, על מנת שיתקבלו ללימודי רפואה ארבע שנתיים, לומדים אותם במחלקה לביולוגיה באריאל.

רופאים בחדר ניתוח. ShutterStock
עולם הרפואה ממשיך להתקדם, ולשם כך צריך את ההכשרה המתקדמת ביותר, אותה תמצאו באוניברסיטת אריאל/ShutterStock

מדוע דווקא באריאל?

אוניברסיטת אריאל היא האוניברסיטה היחידה בארץ המקיימת לימודי קדם רפואה ייחודיים, בהם מועברים כלל הקורסים הנדרשים לקבלת ללימודי רפואה ארבע שנתיים בישראל. נדבך נוסף מהווה פתיחת ביה"ס לרפואה ארבע שנתי בשנת הלימודים תש"פ. בית הספר, בראשותו של פרופ' שי אשכנזי, מעצם היותו החדש ביותר הארץ צפוי להיות גם חדשני ומתקדם. תכנית הלימודים ברפואה משלבים הקניית ידע מעמיק במדעי הרפואה ולימוד קליני סביב מיטת החולה. שנת הלימודים הראשונה תוקדש ללימודים קדם-קליניים כגון קורסים באנטומיה, היסטולוגיה, ביולוגיה מולקולרית קלינית, גנטיקה רפואית, ביו-אינפורמטיקה וכריית מידע רפואי, פתולוגיה, פיזיולוגיה, מיקרוביולוגיה קלינית ועוד. שנת הלימודים השנייה כוללת לימוד אינטגרטיבי של מצבי בריאות וחולי של מערכות הגוף, כגון מערכת העצבים והנפש, מערכת הנשימה, מערכת הלב וכלי הדם, מערכת הרבייה ועוד. השנה השלישית והרביעית מוקדשות להוראה קלינית ליד מיטת החולה, בקבוצות סטודנטים קטנות של 7-8 סטודנטים, להבטחת הוראה באיכות גבוהה. הוראה זו תתקיים בבתי החולים, במחלקות ובמרפאות המסונפות לביה"ס לרפואה, במקצועות כגון רפואה פנימית, כירורגיה, רפואת ילדים, נשים ויולדות, פסיכיאטריה ועוד.

תכנית הלימודים מתקדמת וחדשנית, ומטרתה היא הכשרת רופאים איכותיים, שישלבו ידע מעמיק במדעי הבסיס וברפואה הקלינית. ידע זה מתורגם לקבלת החלטות בחולה הפרטני, תוך הטמעת תקשורת רפואית נכונה, אמפתיה ויחס אישי לחולה ולמשפחתו. במסלול הלימודים יושם דגש על הכשרת הרופא לטיפול כוללני בחולה תוך ראיית כל צרכיו. כמו כן, תילמד לעומק רפואה מתואמת אישית (עם העמקה בלימודי ביולוגיה מולקולרית, גנטיקה וביו-אינפורמטיקה), והסטודנט יוכוון ללמידה עצמית מתמדת, ליזמות ולחדשנות כבר משנת הלימודים הראשונה. ההוראה תתבצע תוך ליווי פרטני של כל סטודנט לכל אורך לימודיו ודאגה לצרכיו ולהתקדמותו.

"לאריאל יש איכות מקצועית ויושרה"

ב-2017 הונחה אבן הפינה לפתיחת ביה"ס לרפואה, ע"ש ד"ר מרים ושלדון ג. אדלסון במעמד ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, שרים ומכובדים רבים ובהם ראשי מערכת הבריאות ובאוגוסט 2018 נערכה חנוכתו במעמד נשיא המדינה - מר ראובן ריבלין, שר החינוך - ח"כ נפתלי בנט, סגן שר הבריאות - הרב יעקב ליצמן, יו"ר הסוכנות - יצחק הרצוג, ד"ר מרים ושלדון אדלסון ומכובדים רבים נוספים.

במהלך הנחת אבן הפינה אמר שר החינוך, נפתלי בנט. "אריאל היא אוניברסיטה מיוחדת", אמר השר בנט, "יש לה את האיכות המקצועית וחשוב מכל - יושרה. אריאל פותחת את שעריה לכולם. זו לא אוניברסיטה סנובית, היא נועדה ליהודים, לערבים ולכל האוכלוסייה. אריאל והאוניברסיטה שלה פה כדי להישאר, ואני רוצה לברך ולחלום על היום שבו נגיע לטקס הסיום של הסטודנטים. מפה תצא תורה".

בוגרי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת אריאל יידרשו לעבור בחינות ארציות במקצועות הרפואה העיקריים, לאחר מכן לבצע שנת סטאז' שלאחריה יקבלו תואר ד"ר לרפואה ורישיון לעסוק ברפואה בישראל. הבוגרים יוכלו כמובן להמשיך ולהתמחות במקצועות הרפואה השונים.

עם הצלחה גדולה בהכשרת סטודנטים בתחומים רבים, אוניברסיטת אריאל היא המוסד הלימודי הנכון עבורכם. רוצים ללמוד רפואה בתנאים הטובים ביותר ועם הציוד החדשני ביותר? השאירו פרטיכם כאן.

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, וואלה! NEWS בשיתוף מכללת אריאל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully