וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכוח תינוק באוטו? אל תניחו שלכם זה לא יקרה. פשוט תהיו בטוחים

בשיתוף "הכפתור"

29.1.2018 / 13:13

כשמדברים עם הורים על שכחת ילדים ברכב, לרוב שומעים מהם את אותו המשפט: "לי זה לא יקרה". הורים יקרים, זה יכול לקרות לכל אחד, אבל הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו להבטיח ב-100 אחוז שזה לא יקרה

כשמבזקי החדשות נפתחים בידיעה שילד נשכח באוטו, כולנו מרגישים "בוקס בבטן", אבל מיד לאחר מכן מתחילות הסטיגמות וההאשמות. "בטח הורים חסרי אחריות", "זו משפחה מהמגזר הזה או ההוא", ועוד כהנה וכהנה.

האמת היא שרוב האנשים משננים באופן אוטומטי את המנטרות האלו, בגלל מנגנון ההדחקה שעובד שעות נוספות: "זה קורה 'אצלם'. אצלנו אין סיכוי שזה יקרה."

אז יש לנו חדשות בשבילכם: הנתונים מוכיחים שהורים ששוכחים את הילדים ברגע של היסח דעת - מגיעים מכל המגזרים ומכל המעמדות.

תינוק באוטו. ShutterStock
שכחת תינוק באוטו קורית בכל העולם, בכל המגדרים ובכל המעמדות/ShutterStock

הגיע הזמן שתפסיקו להשלות את עצמכם ולקחת אחריות. על פי הנתונים של עמותת "אור ירוק", בין 2008 ליולי 2016 התרחשו 403 מקרים של שכחת ילדים ברכב, בהם היו מעורבים 454 ילדים (לא כולל מקרים שההורה הצליח להיזכר בילד הלכוד ולחלץ אותו בחיים - מבלי לדווח לרשויות). כל מאות המקרים קרו בכל רחבי הארץ, למשפחות עשירות ועניות, חילוניות ודתיות, יהודיות וערביות.

לכן המסקנה היא אחת: כדי לשמור על החיים של הילדים שלנו - צריך להשתחרר מהמחשבה שאנחנו חסינים ולהתמגן עוד היום כדי שהנורא מכל לא יקרה.

ה"טריקים" שלא באמת עובדים

יש המון "טריקים" שאנחנו ממציאים כדי לזכור את הילדים מניחים את הנעל ליד הכסא של הילד לפני הנסיעה, מכינים תזכורת באייפון, קובעים שיחה עם בן/בת הזוג בשעת בוקר קבועה, ועוד ועוד. אבל בואו נהיה רציניים: לילדים שלנו מגיע יותר מזה.

בסופו של דבר, בכל פתרון חלטוריסטי כזה, האמא או האבא צריכים לעשות מעשה באופן יזום שגם אותו אפשר לשכוח. כבר אמרנו שההורים ששוכחים את הילדים ברכב לא עושים את זה בכוונת זדון חלילה, אלא נטו בגלל היסח דעת. לכן, מי מבטיח שההורה שבאותו בוקר "הראש" שלו נמצא במקום אחר, יזכור בכלל לבצע את פעולות המניעה?

חייבים למצוא פיתרון שלא "זורק" את כל האחריות על ההורה, אלא לוקח את האחריות במקומו ומונע את האסון ב-100 אחוז. ויש פיתרון כזה.

seperator

הטכנולוגיות שחייבים להכיר

בשנים האחרונות פותחו טכנולוגיות מהפכניות שמצליחות למנוע אסונות על הכביש כתוצאה מטעויות אנוש. בכל יום ובכל שעה. המכשירים הקטנים האלו מצליחים לזהות נוכחות של ילד בחלל הרכב לאחר שהמנוע כבה ולהתריע על מצב חירום. חלקן מבוססות GPS, אחרות עובדות על חיישנים וחלקן מתבססות על ניטור תנועה וטמפרטורה ברכב החונה.

איך זה עובד? שאלנו את גלי לב-חיימוב, מנהלת השיווק בחברת הכפתור - החברה המובילה בתחום.

"ברגע שמבוגר מושיב את הפעוט בכיסא הבטיחות, המערכת נדרכת ומזהה הושבה. אחרי שהרכב הגיע ליעדו והנהג מכבה את המנוע - המערכת מושכת את תשומת ליבו של הנהג באמצעות התרעה של 30 שניות באמצעי קולי וויזואלי על ידי הבהוב המערכת.

"אם הילד לא הורד מכיסא הבטיחות במשך 2 דקות מכיבוי המנוע - מתקבלת התרעה משולבת שכוללת הודעת טקסט ומייל לנהג, הפעלת אורות האיתות ברכב, ובנוסף התרעה במוקד החירום של הכפתור שעובד 24/7. מוקד החירום מנסה ליצור קשר באופן מידי עם ההורה, ואם גם זה לא מצליח, מוזעקים כוחות ההצלה אל מיקום הרכב באופן מידי.

"מעבר לכך שמדובר בפיתוח ישראלי חדשני שקיבל את תו התקן ממכון התקנים הישראלי", מוסיפה לב-חיימוב, זוהי המערכת היחידה בעולם שמחוברת למוקד אנושי הפועל 24/7. העובדה שזו מערכת שפועלת באופן עצמאי לחלוטין, מבלי צורך במגע יד אדם הופכת את המערכת הזאת לרשת בטיחות מושלמת לכל הורה בישראל".

לסיכום, גם אם אתם סומכים ב-100% על הזיכרון שלכם ותופסים את עצמכם כאנשים אחראיים - כשזה נוגע לחיי הילדים שלכם, יש אפס מקום לטעויות. אל תסמכו על גימיקים חובבניים שלא באמת מוכיחים את עצמם, התקינו מערכת חכמה שיכולה להציל את הילדים שלכם. רוצים לשמוע עוד על המערכת החכמה שמצילה חיים מדי יום ולבדוק התאמה של רכבכם? מלאו פרטיכם כאן.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully