וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות עין אחת נשארת על הכביש: הילדים שלכם קיבלו רישיון? זה הזמן להתקין מובילאיי

בשיתוף Mobileye, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

13.6.2018 / 10:13

נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים רבות, והתפקיד שלכם כהורים הוא להגן עליהם. הפיתרון הוא מערכת בטיחות הרכב המתקדמת של מובילאיי, שתשמור על הבטיחות שלכם ושל היקרים לכם. הבונוס: החזר של 1,500 שקל מהמדינה, שמוזיל מאוד את עלות ההתקנה

מחקר שערכה "אור ירוק", העמותה למאבק בתאונות הדרכים בישראל, מעלה מסקנה חד משמעית: יש להפחית את מעורבותם של נהגים בגיל 17-24 בתאונות דרכים. "כשם שהנהיגה מהווה אתגר עבור צעירים, כך ההתמודדות עם המעורבות הגבוהה שלהם בתאונות מהווה אתגר", נכתב בסיכום המחקר. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לא פחות מ-11 אחוזים מהנהגים הצעירים (עד גיל 24) היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בין ינואר למאי 2018, מספר גבוה מכל קבוצת גיל אחרת.

המספרים הללו אינם חריגים. בכל שנה רושמים נהגים צעירים רבים בארץ מעורבות בתאונות דרכים, קטלניות וקלות יותר. עם הסיבות העיקריות המיוחסות לנהגים אלה נמנות קלות דעת, נהיגה במהירות יתר, נהיגה תוך כדי תחושת עייפות, דיבור בטלפון הנייד ללא דיבורית, שליחת הודעות ועוד.

עזרו להם לעזור לעצמם

אם אתם הורים שבנם או בתם קיבלו רישיון נהיגה, סביר להניח שאתם סובלים לא אחת מחוסר שקט. יחד עם הסיבות שהוזכרו לעיל, הנהגים הצעירים סובלים גם מחוסר ניסיון. בכביש יש צורך להתחשב באלמנטים רבים ולהפעיל שיקול דעת, וככל שהנהג פחות מיומן, גדל הפער בין תחושת השליטה על הרכב להתמודדות בפועל עם מצבי חירום. קבלת ההחלטות לוקה בחסר מגדילה את הסיכוי לתאונה, ואתם בוודאי מבינים ששבריר שנייה של שיקול דעת מוטעה עלול לעלות ליקרים לכם בחייהם.

הסיוע טמון במובילאיי (Mobileye®). אין כמעט איש במדינת ישראל שלא שמע על מערכת ההתרעות המתקדמות לסיוע לנהג של מובילאיי הניצבות בחוד החנית של מערכות הבטיחות לרכב. יצרניות מובילות מכל העולם כמו ב.מ.וו, ג'נרל מוטורס, אופל, פורד, יונדאי, קיה, מיצובישי, הונדה, אאודי ועוד מתקינות את המערכות של מובילאיי ברכבים חדשים, בזכות יעילותה של טכנולוגיה זו בסיוע במניעת תאונות.

עם זאת, הטכנולוגיה עדיין לא מותקנת ברכבים רבים, במיוחד ברכבים משומשים. ייתכן שחלק מההורים המעבירים את הרכב לילדיהם לא מודעים לכך שקיימות מערכות מובילאיי לסיוע לנהג הניתנות להתקנה גם במכוניות משנת 2000 ואילך. הורים אחרים פשוט לא מציבים את התקנת המערכת בראש סדר העדיפויות ו/או שוכחים מקיומה ומחיוניותה.

לכל מי שבנו או בתו עולים על הכביש כדאי לחשב מסלול מחדש - מובילאיי תהפוך את הנסיעה של ילדיכם לבטוחה יותר, תתריע לפני שיהיה מאוחר מדי ותיתן לכם לישון בשקט.

מובילאיי. ShutterStock
יש דרך להימנע מהמראות הללו - באמצעות מערכת משוכללת למניעת תאונות דרכים/ShutterStock

מודאגים מההוצאה הכספית? הסירו חשש

אם הנטל הכספי מטריד אתכם, אפשר להוריד גם את הדאגה הזאת מהפרק. משרד הרישוי מעניק הנחה מצטברת על פני תקופה של 3 שנים של 1,500 ש"ח על התקנת מובילאיי, בתשלומים השנתיים של אגרת הרכב. יתרה מכך, קיום המערכת ברכב מעניק הנחה גם בחלק מחברות הביטוח (על פי מדיניות החברה המבטחת). כך יוצא שבשורה התחתונה עלות המערכת הופכת לנמוכה במיוחד. ההנחה תינתן לכלי רכב פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון שנרשמו לתנועה מיום 1.1.2000 ועד ליום 1.5.2017, וזאת בתנאי שבכלי הרכב הותקנה מערכת הבטיחות הנ"ל החל מתאריך (ולא לפני) 19.9.2017.

הסחות הדעת הרבות שחווים ילדיכם בזמן הנהיגה מחייבות אמצעי סיוע נוסף מצדכם לשמירה על ביטחונם, במיוחד כשאתם לא נמצאים עמם. ההתראה המידית בזמן אמת מסייעת להם להגביר ערנות ולשלוט במצב, ועושה הבדל עצום ביכולות השמירה על חיי היקרים לכם.

אם ביטחונם של ילדיכם חשוב לכם, אל תוותרו על מערכות הבטיחות של מובילאיי . עם החזר של 1,500 שקל מהמדינה, תוכלו בעלות מינימלית להבטיח נסיעה רגועה ובטוחה יותר עבור הנהגים הצעירים במשפחה. לבירור זכאותכם צרו קשר והזמינו התקנה בשירות אישי בבית הלקוח או אצל אחד המתקינים המורשים הפרוסים ברחבי הארץ, שימו לב התקציב שהקצתה לכך המדינה מוגבל ולכן כדאי למהר וליצור קשר.

בשיתוף Mobileye, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully