וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב ההתבגרות: פלורנטין עוברת מהפכה נוספת, ולכם יש הזדמנות להיות חלק ממנה

מוגש מטעם טריגו

4.7.2018 / 8:58

לאחר שהצעירים שינו את פניה, מגיע שלב נוסף באבולוציה של פלורנטין: פרויקטים חדשים שימצבו אותה כשכונה מרכזית בתל אביב. האדריכל אילן פיבקו, המתכנן את "פלורנטין סקוור": "זה המקום שבו מרגישים התחדשות עירונית". טל פרץ, מבעלי טריגו נדל"ן: "הביקוש מדהים אותנו"

קצת קשה להאמין, אבל רק לפני כ-25 שנה, פסיק בראי ההיסטוריה, תל אביב הייתה עיר שונה לחלוטין. נווה צדק הייתה רחוקה מהסטטוס של אחת השכונות המבוקשות והיוקרתיות, סביבת שדרות רוטשילד עדיין לא מיצבה את עצמה כעורק ראשי במגזר העסקי ובסצנת חיי הלילה, וכל זה עוד לפני שהזכרנו את פלורנטין.

ב-1991 הכריזה עיריית תל אביב על פרויקט התחדשות עירונית. המטרה הייתה "להחיות" את השכונות הדרומיות ולהצעיר את העיר. התהליך כבר הספיק לקצור פירות רבים, במיוחד בפלורנטין, אך הוא עדיין בעיצומו והשיפור ניכר ובא לידי ביטוי גם בנסיקת מחירי הנדל"ן.

פלורנטין - המקום שבו הכול קורה

לפריחה באזור ובמיוחד בפלורנטין תרם גם שינוי תודעתי מהיר בקרב האוכלוסייה הצעירה. כבר ב-1997 עלתה סדרת הטלוויזיה "פלורנטין", שסיקרה את חייהם של התושבים הצעירים בשכונה. בשלוש העונות שבהן שודרה, "פלורנטין" הייתה הרבה יותר מסדרת טלוויזיה - היא הפכה סמל לרוח החדשה שנושבת בתל אביב בכלל ובשכונה בפרט. ממתחם עם אופי מסחרי ומיושן, פלורנטין התפתחה למרכז של מגורים, בילויים וחיי לילה. למקום שבו הכול קורה.

ההתפתחות לא נעצרה שם. אמנם פלורנטין הייתה מגניבה ושיקית, אבל הדירות המיושנות, המתפוררות והצפופות עדיין הרחיקו ממנה את בני המעמד הסוציו-אקונומי הגבוה. בשנים האחרונות צברה הבנייה בשכונה תאוצה. פרויקט אליפלט על גבול נווה צדק היה הסנונית הראשונה שבישרה על ההתחדשות, וכיום מתוכננים עוד פרויקטים ומתחמי ענק, שיחד עם שדרוג התשתיות והקמת מוסדות קהילתיים על ידי העיריה, עומדים להפוך את פלורנטין לשכונה שונה לחלוטין.

פלורנטין סקוור. אתר רשמי
ה-מקום בתל אביב שבו מרגישים התחדשות עירונית. פלורנטין סקוור, המתחם שיסייע לפלורנטין לעלות עוד מדרגה/אתר רשמי

אחד הפרויקטים הללו הוא "פלורנטין סקוור", מתחם מגורים חדשני בן 17 קומות, הגבוה ביותר בקו הנוף החדש, שיוקם על הקרקע שבבעלות קבוצת טריגו וקבוצת סיטיאל (CITYEL). התכנון הוא של אילן פיבקו, אדריכל בעל שם עולמי עם משרד מוביל בתחום בישראל. "כמו בכל מקום בעולם, כשאזור מתפתח הוא מושך אליו אנשים עם יכולות גדולות יותר", אומר פיבקו, "היום אנחנו בתוך ה-דבר. זו ממש לא שכונה נידחת".

פיבקו מסביר מה מייחד את פלורנטין: "זה ה-מקום בתל אביב שבו אתה יכול להרגיש התחדשות עירונית במלוא מובן המילה. פלורנטין סקוור הוא פרויקט שנבנה לפי החזון של השכונה - בלוקים שלמים שבהם החלק החיצוני משתלב עם המשך הרחוב ומאחור פיאצה שלמה לרווחת התושבים והקהילה. תל אביב עברה דרומה, אנשים רוצים שלמקום המגורים שלהם יהיה אופי ופלורנטין מספקת להם את האופי הזה".

לא לצעירים בלבד - ולא לעשירים בלבד

הבנייה המרובה ומגמת ההתחדשות מעלה את השאלה מיהו קהל הרוכשים הפוטנציאלי. "במתחם יהיה עירוב שימושים", מסביר פיבקו, "יהיו פה מסחר, תעסוקה ומגורים. זו המגמה היום בכל פרויקט כמעט בישראל. צריך להבין שפלורנטין היא אזור מאוד אורבני עם וייב צעיר, ומלבד פלורנטין סקוור, גם מתחמים אחרים בנויים על העקרונות האורבניים".

המשמעות הנדל"נית העולה מדבריו של פיבקו היא שפרויקט פלורנטין סקוור יקרוץ לקהל יעד גדול של רוכשים. דמי הניהול והאחזקה לא יהיו גבוהים והפרויקט לא כולל פסיליטיז של מגדלי יוקרה, שנוטים להרתיע את המשקיע הממוצע. "יהיו פה דירות של 55 ו-60 מטר לצד דירות של 100 מטר", מדגיש פיבקו, "איזון הוא המפתח. כשפלורנטין היה מקום כיפי וצעיר, היא לא ידעה לספק את צרכיהן של משפחות. מבחינה זאת, כבר רואים שינוי. אנחנו לבד מתכננים פה חמישה פרויקטים ענקיים ויש פרויקטים רבים אחרים שנעשים מסביב. תל אביב עוברת לדרום, ופלורנטין תהיה הפנים שלה".

הביקוש המטורף משפיע, כמובן, על מחירי הנדל"ן, במיוחד כשההיצע מצומצם. מחירי הדירות החדשות בפלורנטין עומדים על טווח של 45,000 עד 70,000 שקל למ"ר, תלוי בפרויקט ובמיקום. על פי ההערכות, המחירים יעלו בדרמטיות ויצמצמו פערים מרוטשילד ונווה צדק, כך שאם אתם מחפשים דירה חדשה בתל אביב בקרבת הים ובאחד האזורים המתפתחים ביותר בגוש דן, כדאי לעשות את זה עכשיו.

מוגש מטעם טריגו
  • עוד באותו נושא:
  • פלורנטין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully