וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובע המסחר והמגורים החדש של רעננה, הזדמנות נדל"ן נדירה

בשיתוף Aterra ייזום נדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף Aterra ייזום נדל"ן

7.8.2018 / 9:38

רעננה, מעוז יוקרה והייטק, מוכנה לפרויקט הבא: רובע ייחודי המשלב פארק, מרכז קניות, שכונת מגורים יוקרתית ומשרדים ושטחי תעסוקה לעסקים קטנים ובינוניים. עם תכנית בנייה מאושרת ואפשרות לרכישה בהון עצמי נמוך, המתחם הייחודי מהווה הזדמנות נדירה לעצמאים ולמשקיעים

רעננה הפכה לאורך השנים לאחת הערים הנחשקות בישראל. עם מיתוג יוקרתי ומיקום מצוין בלב השרון, בין צירי תנועה מרכזיים, לא פלא שהביקוש למגורים בעיר גדול. במקביל לנדל"ן הפרטי ובהתאם לאופי האוכלוסייה, רעננה הפכה גם למרכז טכנולוגי. ענקיות כמו אמדוקס, מיקרוסופט, NICE ועוד התמקמו בחלק המזרחי של העיר והפכו אותה לאחד ממחוזות ההייטק החזקים בישראל.

הנוכחות של חברות גדולות ומובילות פורטת, אולי, על מיתרי הגאווה העירונית והלאומית, אבל לבעלי עסקים קטנים ובינוניים זה לא ממש עוזר. באזור השרון יש אלפי בעלי מקצוע כמו עורכי דין, רופאים, רואי חשבון, יזמים שונים ובעלי מקצועות חופשיים אחרים, אולם הם מתקשים לאתר בסביבה משרדים המתאימים למידותיהם. כל זה צפוי בשנים הקרובות להשתנות, עם התוכנית החדשה המציעה לבנות במערב רעננה פארק עסקים גדול וחדשני.

Officity רעננה אטרה נדל"ן. אתר רשמי
פרויקט שייתן מענה לעסקים קטנים ובינוניים. הדמיית Officity ברעננה/אתר רשמי

עיר בתוך עיר: הפיתרון המודרני והנוח ביותר

פארק המשרדים אופיסיטי (Officity) יוקם בשטח שבין פארק רעננה לכביש 531, אבל לא מדובר באזור תעסוקה בלבד. על פי התוכניות רע/2021 ורע/2020 , שכבר קיבלו אישור בוועדות התכנון ועתידות להיות מופקדות למתן תוקף ולהתחיל להיבנות בעתיד הקרוב ממש, במקום ייבנה מתחם תעסוקה גדול צמוד לרובע מגורים עם כ-2,500 יחידות דיור. אם לא הובהרה הנקודה, הרי שמדובר בבשורה תכנונית של ממש: שילוב של מתחם תעסוקה ומסחר בסטנדרטים גבוהים, לצד רובע מגורים יוקרתי עם פיתוח סביבתי מוקפד, מסעדות, בתי קפה, סניפי בנק ועוד. המשמעות, בעצם, היא שהמגורים המסחריים ישתלבו עם הפרטיים ויזינו האחד את הצורך של האחר, וכל זאת בעיר יוקרתית, מרכזית ועם צמצום היוממות בצורה דרסטית.

"בשורה התחתונה, מדובר בקרקע האחרונה שנותרה ברעננה", אומר עו"ד אביחי חכם, המנהל את "Aterra ייזום נדל"ן", אחת מהחברות שמקדמות את הפרויקט, "במתחם הזה יש משהו שלא היה עד עכשיו - משרדים צמודים למגורים, לתחבורה ציבורית ראויה וגם לאזור נופש, ספורט, פנאי ובידור. זה כמו עיר בתוך עיר, כל מה שתרצו - יהיה שם". כשחכם מדבר על תחבורה ציבורית, ראוי לציין את תחנת הרכבת רעננה-מערב, שהחלה לפעול בסוף יוני ומאפשרת נסיעה קלה ומהירה לכל הכיוונים - צפון, דרום, מזרח ומערב. במתחם תהיה גישה מהירה לכביש 531, המתחבר אל כבישים 4 ו-6 ומוביל גם לכביש החוף.

משקיעים, הגיע הזמן לעבור לנדל"ן מסחרי

אם אתם שומעים את המילים "רעננה" ו"קרקע" וחוששים מעסקה בעייתית, כדאי אולי לעשות סדר. הקרקע בתוכנית אינה קרקע חקלאית, כזו שבה הדרך מרכישה להפשרה ארוכה במיוחד וסובלת בישראל מעודף ביורוקרטיה. מדובר במיזם שאושר בוועדה המחוזית במסגרת תכנית מתאר עיר רעננה, וכבר אושר במסגרת תכנית מפורטת (תב"ע). התכנית אושרה, הופקדה ועתידה להיכנס לתוקף, ואז יחלו הוצאות ההיתרים. ההערכה היא כי הפארק יקום בטווח של 3-6 שנים.

אם עד לשנים האחרונות העדיפו בעלי עסקים לשכור משרדים, המגמה הזאת משתנה. יותר ויותר עצמאיים מבינים שאין שום סיבה לשכור מקום, במיוחד כשיש חנויות ומשרדים הנגישים לרכישה ואשר עלותם משתלמת יותר משכירתם. הנדל"ן המסחרי אינו עובד על אותם עקרונות של הנדל"ן הפרטי, המושפע בהכרח ממיקום גיאוגרפי. כך יוצא שאפילו בעיר כמו רעננה, שהפכה להיות מאוד יקרה בתחום הדיור, ניתן לרכוש שטחי תעסוקה או מסחר עם הון עצמי של 200-400 אלף שקל, אופציה שלא קיימת אם תחפשו שם מקום למגורים.

קהל היעד העיקרי הוא בעלי עסקים שמעוניינים לעבור לנכס לאחר שייבנה, אבל האפשרות לרכוש במחיר נמוך קורצת, כמובן, גם למשקיעים. ההערכות בענף הן כי עם תחילת הבנייה יגיע שווי הקרקע לכ-4,000 שקל למ"ר, ובשלב זה ניתן לרכוש בפחות מ-3,000 שקל למ"ר, מה שהופך את העסקה לכדאית במיוחד. על פי מומחים, מי שיצטרף להשקעה צפוי לראות תשואה שנתית של 10-12 אחוז מדמי השכירות ולהיות בתזרים חיובי לאורך חיי המימון. משקיעים שירכשו יחידת קרקע כעת וימכרו אותה לפני הבנייה, יכולים ליהנות מהשבחה של לפחות 30 אחוז, תשואה נדירה מאוד בכל פרמטר בארץ או בחו"ל.

אם אתם מבקשים לעבור משרד בשנים הקרובות או להשקיע בנדל"ן בישראל, הרובע החדש המשלב מגורים ועסקים ברעננה יכול להיות התשובה עבורכם. עם מחירים אטרקטיביים, תכנית בנייה מאושרת ואחד המיקומים המרכזיים ביותר בשרון, זה הזמן להירשם ולשריין.

בשיתוף Aterra ייזום נדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף Aterra ייזום נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • נדל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully