וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס לוזון מביא את הנדל"ן מפולין לישראל, ואתם יכולים להרוויח מזה

בשיתוף רונסון ישראל, בשיתוף רונסון ישראל

3.4.2018 / 17:17

הכלכלה בצמיחה, הביקוש גבוה והמחירים עדיין לא בשיא. עם אפשרויות רכישה רבות במחירים אטרקטיביים, Ronson ישראל מציעה נדל"ן בוורשה עם אפשרות תשואה של למעלה מ-5%. כשהרכישה מתבצעת מחברה בורסאית ציבורית, אפשר בכלל לישון בשקט

בשנים האחרונות נחשפו יותר ויותר ישראלים לוורשה. בירת פולין הפכה ליעד אטרקטיבי לבילויים, מוזיאונים ושופינג, ולא רק עבורנו. "פעם היא נחשבה לעיר האפלה, היום היא הבייבי של אירופה", נכתב ב-BBC, בכתבה בה צוין קצב הגדילה המהיר של ורשה, וביולי 2017 פורסם בניו יורק טיימס מאמר ובו הסבר מדוע העיר הופכת לאחד ממוקדי הכלכלה של אירופה. "יש עדויות רבות לכך שהעיר השאירה את הקומוניזם מאחור", נכתב, "מ-1991 גדלה הכלכלה בקצב של 4% בשנה. כל הסימנים מראים שפולין בדרך לצמרת הגבוהה של הכלכלה העולמית".

אחד הגורמים שניזונים מצמיחה הוא שוק הדיור, ולא רק בוורשה. רק ברבעון הראשון של 2018 לבדה עלו מחירי הדירות בבירה ב-6%, כשבערים אחרות, כמו פוזנן, נרשמה עליה של 9% ויותר. למרות הנתונים הללו, לוורשה יש עדיין פוטנציאל צמיחה עצום. מחיר דירה בעיר הבירה עדיין נמוך בכ-55% בממוצע מלפני עשור. מצד אחד צמיחה מדינית ועירונית, ביקושים גדולים והיצע נמוך, ומצד שני רמת מחירים שעדיין רחוקה מהשיא. כל הסימנים הללו מעידים: פולין ובמיוחד ורשה היא המקום הנכון לרכוש בו היום דירה, וזה עוד לפני שהזכרנו את עניין התשואה, אליו נגיע מיד.

רונסון ישראל השקעות בוורשה. רונסון,
הדירות נבנות, התיירות נוהרת והתשואות עולות/רונסון

אחת החברות הפעילות ביותר בשוק הפולני היא רונסון, שנסחרת בבורסה הפולנית. לאורך השנים הראתה החברה יסודות חזקים, מאזנים מצוינים, דו"חות מעולים של רווח והפסד והפכה לכוח מוביל בשוק הנדל"ן. בעלת השליטה ברונסון היא קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה בע"מ, שבבעלותה עשרות פרויקטים בארץ ובעולם, ונחשבת לאחת הקבוצות המובילות בשוק הנדל"ן הישראלי. כיום מנהלת רונסון פרויקטים רבים בפולין, ומשווקת אותם בהצלחה רבה.

המפתח טמון בביקוש. בערים הגדולות באירופה ובפולין בפרט דירות קטנות הן מוצר נחוץ וההיצע אינו גבוה. על פי Numbeo, האתר המוביל במדידת יוקר המחיה בעולם המתבסס על מאגר מידע עולמי, המחיר הממוצע במרכז ורשה עומד על כ-11 אלף זלוטי (שווה ערך לשקל) למ"ר - כ-550 אלף שקל לדירת 50 מ"ר. מחוץ למרכז תוכלו למצוא דירות כאלה בכ-350 אלף שקל. השכירות לדירה כזאת במרכז עומדת על כ-2,400 זלוטי/שקל בחודש (ערך המטבעות כמעט זהה), והעליה בביקוש לדירות בוקינג וairbnb בקרב תיירים הפוקדים את העיר דוחפת את המחירים מעלה, מה שמיתרגם לתשואה של למעלה מ-5%. תשואות מסוג זה כבר לא ניתן למצוא בישראל וגם לא בברלין, עד לאחרונה יעד מועדף על המשקיעים הישראלים.

"בגלל המחירים הגבוהים בארץ, הישראלים עברו להשקיע בחו"ל", מסביר עידן רדושינסקי, שותף ומנכ"ל של הנציגות הישראלית של רונסון, "אצלנו הם לא רק נהנים מהנסיקה המשמעותית של שוק הנדל"ן, הם גם מקבלים דירה מהניילונים היישר מהחברה המבצעת. העובדה שמדובר בחברת ניהול מקומית פולנית נותנת ראש שקט".

נכון לאמצע 2018, רונסון השלימה את הקמתן של למעלה מ-10,000 יחידות דיור בפולין, כאשר למעלה מ-6,000 דירות עוד צפויות להימכר. הדירות המבוקשות בקרב ישראלים הן בגודל 50 מ"ר, אולם משקיעים רבים פונים לדירות גדולות יותר, שהופכות פופולריות בתקופה האחרונה בקרב הפולנים.

השקעה בוורשה ובפולין בכלל צפויה להעניק לכם תשואה של למעלה מ-5%. ולייצר נכס מניב שערכו עולה מדי שנה מעוניינים להשקיע בנדל"ן בחו"ל? צרו קשר עם רונסון עוד היום.

בשיתוף רונסון ישראל, בשיתוף רונסון ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully