וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים שיגלו לכם את כל סודותיה של ארץ ישראל

כתבה פרסומית, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

3.1.2019 / 14:46

אם אתם רוצים לגעת בעבר, ללמוד תרבויות שונות ולהכיר את הארץ, החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל הוא המקום בשבילכם. אווירה סטודנטיאלית מיוחדת, לימודים המשלבים התנסות מעשית ותעודות הוראה וארכיאולוג חופר יעניקו לכם אופק תעסוקתי מגוון

אולפן וואלה! NEWS

ארץ ישראל מסתירה סודות רבים שרק מחכים להתגלות. יש בה אוצרות היסטוריים מדן ועד אילת ולפעמים גם טיול של ילדי בית ספר יכול להסתיים בתגלית מופלאה. זה מה שקרה לילדי בית ספר יסודי ע"ש בנציון נתניהו בישוב ברקן. התלמידים ביצעו חפירות ארכיאולוגיות כחלק מפרויקט חינוכי שמטרתו לחבר את דור העתיד למורשת ולהיסטוריה של ארץ ישראל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אריאל - ושלושה מהם חשפו במהלך הפעילות נרות שמן עשויים חרס מלפני 1,500 שנה. הממצאים מתוארכים לתקופת התלמוד ומעידים על יישוב יהודי שהיה במקום. אם גם אתם רוצים לגעת בעבר, ללמוד תרבויות שונות ולהכיר את ארץ ישראל, החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל הוא המקום שבו תוכלו לממש זאת.

אוניברסיטת אריאל והחוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה מקיימים חפירות ייחודיות העוסקות בערש התרבות של העם היהודי ברחבי הארץ והחפירות הארכיאולוגיות מאפשרות לסטודנטים להיכנס לעולם ההיסטורי והארכיאולוגי בתקופה קצרה ולצבור ניסיון רב. מטרת החוג היא להקנות ידע בהיסטוריה של ארץ ישראל, תוך הכרת הארץ, תרבותה הרוחנית והחומרנית ומשטריה הפוליטיים - מימי התנ"ך ועד תקופת הפלמ"ח.

לימודים במרכז הארץ ואופק תעסוקתי מגוון

הפקולטה נמצאת במרכז הארץ, במרחק של כשעת נסיעה מירושלים ומתל אביב ומחקריה הם בעלי חשיבות רבה להבנת התהליכים ההיסטוריים הארכיאולוגיים, החברתיים והתרבותיים, שהשפיעו על תולדות ארץ ישראל. כדי להעמיק את הידע וההנאה מהלימודים, רצוי לשלב את הלימודים בחוג זה לימודי היסטוריה של עם ישראל בעת החדשה או ספרות עברית.

למצטיינים מסלול ישיר לתואר ראשון בשילוב תואר שני מוסמך במנהל עסקים MBA בארבע שנים וניתן לשלב את הלימודים במחלקה עם תעודת הוראה בארץ ישראל וארכיאולוגיה. בוגרי התואר יוכלו להשתלב במחקר ארכיאולוגי או להמשיך ללימודים לתואר שני במורשת ישראל באוניברסיטת אריאל באשכול היסטוריה של עם ישראל בעת החדשה, או ארכיאולוגיה ומקרא. בנוסף, ניתן ללמוד לתעודת ארכיאולוג חופר המוכרת על ידי רשות העתיקות שמעניקה אישור לנהל חפירות ארכיאולוגיות בתחומי ישראל.

אמפיתיאטרון ועתיקות העיר קיסריה. ShutterStock
עתיקות העיר קיסריה (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

אווירה סטודנטיאלית ייחודית ותהודה עולמית

הלימודים בחוג כוללים שיעורים פרונטליים, שיעורים שכוללים בחינת ממצאים ארכיאולוגיים, שיעורים מקוונים, ימי סיור והשתתפות בחפירות ארכיאולוגיות

החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל משלב בין לימודים בפקולטה לבין פעילויות מגוונות ברחבי הארץ, כך שלימודי התואר וההכשרה אינם מוגבלים לכיתה בלבד, אלא מעניקים לסטודנטים ניסיון מעשי בשטח. הלימודים בחוג כוללים שיעורים פרונטליים, שיעורים שכוללים בחינת ממצאים ארכיאולוגיים, שיעורים מקוונים, ימי סיור והשתתפות בחפירות ארכיאולוגיות. צעירים בוגרי שירות לאומי בחברה להגנת הטבע, קק"ל, ארץ מורשת, בתי ספר שדה, מורי דרך ומדריכי טיולים, מדריכים בארגוני מורשת וזהות כגון תגלית, מסע ישראלי, בוגרי ישיבות הסדר, בוגרות מדרשות דתיות יוכלו להתחבר בקלות לאווירה הסטודנטיאלית הייחודית הזו.

חוקרי המחלקה מובילים בחזית המחקר הארכיאולוגי העולמי ותגליותיהם מוצגים במכון הארכיאולוגי שהקימו באוניברסיטה. בשנים האחרונות זוכה החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה לתהודה בינלאומית על מחקריו השונים כאשר בשנת 2016 בחרו שני מגזינים מובילים בעולם במחקרי המחלקה לאחת מעשר התגליות החשובות בשנת 2016. המגזין Biblical Archaeology Review בחר במחקרו של ד"ר יונתן אדלר באתר עינות אמיתי, והמגזין ListVerse בחר במחקרו של פרופ' יצחק שי מאתר החפירות בתל בורנה. מחקר נוסף שזכה בחשיפה בינלאומית, עוסק בתפילין העתיקות ביותר בעולם שנתגלו עד כה.

"ארכיאולוגיה אינה רק ישיבה באתר החפירה עם המברשת והדבקה בעזרת הכלים, הארכיאולוגיה היא הרבה יותר רב-תחומית", אומר פרופ' יצחק שי, ראש החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל. "מחקר על הקנקן גדול מהמאה ה-13 לפני הספירה דרש מאיתנו מחקר בתחומים שונים דוגמת כימיה, צילום תלת-ממדי וביולוגיה. כדי להבין היסטוריה חייבים היום להשתמש בכלים טכנולוגיים".

כתבה פרסומית, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully