פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      למה חשוב לשתות יותר מים בחודשי החורף?

      רבים נוהגים לשתות פחות בחודשי החורף, ובכך לסכן את בריאותם. פתרון פשוט הופך את המים לנגישים וטעימים יותר, גם עבור ילדכם. כל מה שצריך לדעת על חשיבות שתיית מים גם בחודשים הקרים

      כשהיינו ילדים, כמעט בכל הזדמנות הדגישו בפנינו עד כמה חשובה שתייה מרובה של מים בחודשי הקיץ הלוהטים. בין אם מדובר בהורים שלנו, בבית הספר, בחוג אחרי הלימודים או בכל מסגרת אחרת. למרבה המזל, אצל הרוב המוחלט של האוכלוסייה הדבר הושרש, ולכולנו ברור עד כמה חשוב לשתות מים בחודשי הקיץ החמים. אך מה לגבי חודשי החורף? נראה שבניגוד לחודשים החמים, בחודשים הקרים אנשים שותים פחות מים, על אף שמדובר בטעות שעלולה לסכן את הבריאות. למה זה קורה ומדוע כן חשוב להקפיד לשתות מים גם בתקופה הפחות חמה של השנה? להלן הסיבות המרכזיות.

      תמי4 - חורף (אתר רשמי)

      תחושת הצמא יורדת בגלל הקור

      בניגוד לחודשי הקיץ, בחודשי החורף קר מאוד, במיוחד השנה (או שלפחות כך זה מרגיש בכל שנה). בעוד שתחושת הזיעה גורמת לצימאון, הקור גורם לסוג של טשטוש בתחושת הצמא, ובעקבות זאת רוב האנשים נוטים לצרוך פחות מים בחודשים הקרים. זו הסיבה שבחודשים אלו, יש לייצר הרגלי שתייה, ולא לשתות רק כשחשים צמאים, שכן כפי שכבר ציינו, בחורף חשוב לשתות לא פחות מאשר בקיץ.

      סכנת התייבשות

      לצערנו, בחודשי החורף אנו חולים יותר; בין אם מדובר בצינון קל או בשפעת. בכל אופן, מחלות החורף ידועות בכך שהן מייבשות את גופנו, ומשפיעות על אזורי הנשימה שלנו. הדבר מוביל לכך שגופנו מייצר באופן מוגבר ליחה ונזלת, מה שבמקרים מסוימים עלול להוביל להתייבשות. זו הסיבה שרופאים מדגישים בפנינו שבזמן שאנו חולים, חשוב לשתות יותר מהרגיל.

      הגוף מבזבז יותר אנרגיה

      גוף האדם מורכב מאוד. כדי להתגבר על הקור, במהלך חודשי החורף, עת יורדות הטמפרטורות, גופנו מווסת את החום הפנימי שלו על ידי הפעלת סוג של מנגנון חימום. פעולה זו גורמת כמובן לבזבוז אנרגיה, והיא חייבת להיות מלווה בשתיית מים, כדי למנוע התייבשות.

      צריכה מוגברת של מזון

      קשה להסביר זאת, אך נראה שבחודשי החורף, אנו אוכלים יותר. ככל הנראה בשל הקור העז והגשמים, שגורמים לנו להסתגר בבית מתחת לשמיכה ופשוט לנשנש. כאן, לשתיית מים, שני תפקידים מרכזיים: אם נקפיד לשתות מים באופן קבוע, הגוף יווסת את תחושת הרעב שנוצרת בחורף, ובכך נצרוך פחות מזון. בנוסף, הנוזלים תורמים רבות לחילוף החומרים בגוף.

      מקומות סגורים - מייבשים

      חלק גדול מאיתנו נמצא ברוב שעות היום במשרד או בחלל סגור, כמו רכב לדוגמה, או אפילו בבית. ומה עושים כשקר? מדליקים מזגן או תנור על חימום כמובן. אלא שכשמדובר על מערכת מיזוג משרדית, מזגן של רכב או תנור ביתי - כל אלו מייבשים מאוד את האוויר ומובילים לכך שנייצר זיעה, אפילו מבלי שנרגיש. התוצאה: זיעת יתר, שעלולה להוביל לכאבי ראש ועייפות, ובמקרים חמורים יותר גם להתייבשות.

      מהי הכמות המומלצת ולמה כדאי להקפיד על שתיית מים איכותיים וטעימים?

      אז מהי הכמות שאותה אנו צריכים לצרוך מדי יום, גם בחודשי החורף? עבור האוכלוסייה הבריאה מעל גיל 19, כמות המים המומלצת ביום היא 3 ליטרים לגברים ו-2.2 ליטרים לנשים (כמובן שעיסוק בספורט מצריך שתייה מרובה יותר של מים).

      אלא שלא כל אחד מוכן לגשת לברז בכיור, למזוג לעצמו כוס ולשתות. למעשה, רוב האנשים מעדיפים שלא לשתות מים ישירות מהברז. כאן בדיוק נכנס לתמונה ™MAZE - מטהר המים החדשני המתאים לברי המים של תמי4, המספק הגנה ממזהמים כימיים ומיקרוביולוגיים, מתכות כבדות כמו עופרת וכספית, חול, חלודה וכלור. מעבר לכך, משמש מתקן תמי4 סוג של אטרקציה עבור הילדים - הוא זמין כל הזמן ומספק חוויית שתייה שלא קיימת באף מקום.

      בעזרת תמי4, ילדיכם יצרכו מים איכותיים יותר ובכמויות גדולות בהרבה, גם בחודשי החורף, במהלכם אנו ובעיקר ילדינו, נוהגים לשתות פחות מים.

      עוד כתבות ב-טוב לדעת