וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להגיע לעמוד הראשון של גוגל

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'

17.2.2019 / 12:55

השקיעו בתוכן שלכם, אל תתפשרו על הצד הטכני, הקימו או הצטרפו לקהילה ובעיקר תלמדו להשתמש בכלים של גוגל. מומחי דיגיטאץ' מספקים לכם המלצות לקידום האתר

כשאנחנו מחפשים משהו במנוע חיפוש כמו גוגל, אנחנו מקבלים רשימה של תוצאות חיפוש שאמורות להוות מענה לחיפוש שביצענו. תוצאות אלה מדורגות על ידי אלגוריתמים ממוחשבים מתוחכמים, ובמקרה של גוגל מדובר גם באלגוריתם שמשתנה באופן תדיר. במילים אחרות, ככל שאתרים ישכילו להתאים את עצמם לאלגוריתמים הללו, כך עולה הסבירות שהם יופיעו במקומות גבוהים יותר בין תוצאות החיפוש.

אז איך עושים את זה?

דיגיטאץ, קידום גוגל. bigstockphoto.com,
כך תקדמו את האתר שלכם/bigstockphoto.com

1. השקיעו בתוכן שלכם

הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות כדי שהאלגוריתם של גוגל יראה באתר שלכם ערך למשתמש הוא... לצקת לתוכו ערך. קחו חברה לקידום אתרים, מעצב מקצועי שיעצב לכם את האתר, שכרו כותב תוכן מקצועי (כזה שמקפיד גם על שימוש בדקדוק נכון ונטול שגיאות כתיב). הקפידו לתת לגולשים בדיוק את הערך שהם מצפים לו כשהם קוראים את התיאור בתוצאות החיפוש, אחרת הם יגיעו לאתר שלכם, יבינו שזה לא מה שהם מחפשים, יסתובבו ויצאו ממנו.

ודאו שהתוכן שלכם מקורי, שכן אתרים שמעתיקים או משכפלים תוכן נוטים לצלול מטה בתוצאות החיפוש ואפילו להיעלם מהן לחלוטין אם האלגוריתם של גוגל מזהה גניבה מאתר אחר. שלבו בתוכן גם תמונות (שוב, כאלה שיש לכם את הזכויות בהן ולא גנובות או מועתקות).

ואת כל זה עשו כשאתם משלבים מילות מפתח בתוכן שלכם. היעזרו בגוגל אנליטיקס כדי למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר עבור העסק שלכם, ואז שלבו אותן בטקסט באופן טבעי, זורם ולא דחוס ומאולץ מדי.

2. השקיעו בצד הטכני של האתר

בחרו שם דומיין מוצלח. אם יתמזל מזלכם ותצליחו לשלב בו מילת מפתח או שתיים, מה טוב. הקדישו מחשבה לסיומת - האם תעדיפו סיומת ישראלית כמו .co.il או .com? אל תנסו תעלולים עתיקים כמו להחליף אותיות במספרים, לוותר על אותיות ניקוד באנגלית וכן הלאה.

בחרו כתובות URL תיאוריות, כלומר כאלה שירמזו למשתמש מה יש בעמוד עוד לפני ההקלקה, ולא דברים סתמיים או אוטומטיים כמו "page1". השתדלו לכלול מילות מפתח גם בכתובות ה-URL.
השתמשו בתיאורים לתמונות ולעמודים. הם בלתי נראים לעין המשתמש האנושי, אבל כן נקלטים על ידי האלגוריתם של גוגל; לכן השתדלו לכלול גם בהם מילות מפתח שיסייעו לדירוג שלכם בגוגל. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת מבחינה טכנית, הסתייעו בבונה האתרים שלכם.

3. הקימו או הצטרפו לקהילה

אחד היסודות החשובים של קידום אתרים הוא בניית קישורים בין אתרים. ככל שיותר אתרים מקשרים אל האתר שלכם, כך הוא נתפס אמין וסמכותי יותר בעיני האלגוריתם של מנוע החיפוש. לפיכך מומלץ לחפש אתרים נוספים שנמצאים פחות או יותר במצב שלכם ואשר ישמחו לשתף פעולה בקידום משותף. אפשר גם לפנות לבלוגים ולהציע להם לכתוב טור אורח בתמורה לקישור לאתר שלכם.

זכרו: אתם רוצים שהקישורים הללו יהיו איכותיים, אבל אל תזלזלו באלגוריתם של גוגל: אל תספימו איזורי תגובות באתרים כדי לבנות קישורים לאתר שלכם - במקרה כזה הדירוג שלכם דווקא ייפגע.
פרסמו ברשתות החברתיות. צרו פרופילים ובנו בסיס עוקבים שינהל איתכם אינטראקציה: לייקים, שיתופים, תגובות, הכל זוכה לתשומת לב של האלגוריתם של גוגל, בפרט אם מדובר בנושא רלוונטי. הגיבו לתגובות של הקהל, תנו לו להרגיש שמעריכים אותו.

אל תשכחו גם לעדכן את האתר שלכם בקביעות - גוגל נוטה לזהות מתי אתרים נזנחים, ולעומת זאת רואה יתרון באתרים שמתעדכנים באופן תדיר. לכן העלו פוסטים חדשים לבלוג, עדכנו מחירים, תמונות מאירועים, חדשות ועדכונים אודות טרנדים חמים בענף הפעילות שלכם וכו'.

4. השתמשו בגוגל

הוסיפו את האתר לגוגל קונסול, לימדו כיצד לבצע מחקר מילות מפתח ולהשתמש בהן. מילות מפתח הן הכלי החשוב ביותר של גוגל לבעלי אתרים, ואפשר לבצע חיפוש ולגלות מה בעצם אנשים מחפשים בגוגל שמתאים לתחום העיסוק שלכם - ואז ליצור תוכן שיהווה מענה מדויק לצרכים של קהל היעד שלכם. תוכלו גם לדעת באילו מילות מפתח המתחרים שלכם מתמקדים ולייצר מענה הולם או להתמקד במילות מפתח רלוונטיות אחרות.

היעזרו גם ב-Google Trends כדי לגלות מהם הטרנדים החמים באינטרנט כרגע וחפשו דרכים לקשר ביניהם לבין תחום העיסוק שלכם.

ולסיום, אם יש לכם עסק פיזי כמו חנות שאפשר להגיע אליה ולרכוש בה מוצרים או שירותים, הוסיפו את המיקום הפיזי של העסק לגוגל מפות. עסקים שרשומים בגוגל מפות עשויים להיות מוצגים לגולש כאשר הוא מבצע את החיפוש בסביבתם.

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully