וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפני 15 שנה נשרתי מבי"ס והיום אני מתכוננת לתערוכת יחיד בסינמטק ת"א" - האנדרדוג של עולם האמנות העכשווית בישראל

בשיתוף דיגיטאץ' ו-netonet, בשיתוף דיגיטאץ' ו-netonet

14.5.2019 / 11:48

כתלמידת בית ספר היא התמודדה עם לקויות למידה קשות ומצאה עצמה מדלגת בין מסגרת אחת לשניה, ורק בציור מצאה את הקול שלה. בראיון מיוחד היא מספרת על ההצלחה, פריצת הגבולות והניצחון על המערכת

הכירו את יערה קרשטיין, האנדרדוג של עולם האמנות העכשווית בישראל, היא בת 32 אמנית רב תחומית והיא בעלת לקויות למידה קשות במיוחד שנשרה מכל מערכת חינוכית וכיום היא מתכוננת לתערוכת היחיד שלה שתתקיים ב- 26 ביוני בסינמטק תל אביב. בראיון מיוחד לוואלה! היא מספרת על ההצלחה, פריצת הגבולות והניצחון על המערכת.

יערה קרשטיין. צולם ע"י האב,
התערוכה הקוצתית הראשונה של יערה קרשטיין/צולם ע"י האב

ילדותה של יערה מלווה בסערת רגשות, כתלמידת בית ספר שנאלצה להתמודד עם לקויות למידה קשות מצאה עצמה מדלגת בין מסגרת אחת לשניה כאשר בפועל אף אחת מהן לא ידעה לתת לה מענה הולם לצרכים והקשיים אותם חוותה. "הרגשתי מתוסכלת, אחת המורות שלי אמרה לי פעם שלא יצא ממני כלום, דמיינו לעצכם שהיום היו אומרים את זה לילד שלכם, איך הייתם מגיבים?".

מה שנשמע לנו היום כעוול, בשנות ה-90 נחשב לנורמה שכן המערכת החינוכית כשלה במתן פתרונות ריאליים לילדים כמו יערה."מצאתי את עצמי פעמים רבות לבד, מול הטבע, והשקט, והצלחתי להעביר את התחושות שלי לדף. שם לראשונה הבנתי שאני אוהבת לצייר, שאני יכולה ליצור. הפעם הראשונה בה הרגשתי קשורה הייתה בתערוכה הקבוצתית הראשונה שלי, כשלא הסתכלו עלי מוזר אלא כשווה בין שווים. והיום במבט לאחור אני מודה לאותה המורה, ולאנשים שלא האמינו בי, כי עכשיו אני אומרת את המילה האחרונה".

seperator

יערה מציירת בעיקר בסגנון אימפרסיוניסטי נאיבי, מרבית היצירות שלה הם ציורי נוף שונים שאת ההשראה אליהם היא מקבלת מטיולים בטבע וכמובן מהדמיון. "האמנות האימפרסיוניסטית מאפשרת לי להתבטא, מה שאיני יכולה לעשות בכתב או בעל פה, אני מעבירה דרך הציור, דרך הצבעים ומשיכות המכחול, את השקפות עולמי, מצבי רוח, חלומות ושאיפות".

לגלרייה המקוונת בקרו באתר

למרות הקשיים שחוותה בילדותה יערה הצליחה לפרוץ את המחסום שהחברה הציבה לה וב 26 ביוני תערך תערוכת היחיד השלישית שלה בסינמטק תל אביב , נושא התערוכה "נפש האומן כדמות סביבתו".

תערוכה של יערה קרשטיין. http://yahara-art.co.il,
תערוכה של יערה קרשטיין/http://yahara-art.co.il

למרות שכל הסיכויים היו לרעתך איך בכל זאת הצלחת?

"תמיד האמנתי בעצמי וידעתי שאמצא את המקום שלי. כמובן שבסופו של דבר מדובר בעבודה קשה, התמדה ותרגול, ולמרות שהתערוכה בסינמטק היא התערוכה השלישית שלי, היא הראשונה בקנה מידה כה רחב ואני בהחלט מתרגשת".

יערה מבטיחה הפתעות רבות בתערוכה, בה לראשונה היא תציג יצירות וסגנונות חדשים. אחד החידושים היא יצירה בשיטת דיפטיך, העוסקת בתקשורת בין אנשים או יותר נכון "בחוסר תקשורת". יערה לא מגלה לנו על הפתעות נוספות אבל הן בהחלט צפויות. כמו כן יערה בטוחה שזאת רק ההתחלה, "אני מסתכלת על העתיד באופטימיות ושואפת להכרה גלובלית. אני רואה מוזיאונים בינלאומיים בהם יוצגו עבודות שלי ואין לי ספק שעם הנחישות שלי זה יקרה, לפני 15 שנה נשרתי מבית הספר והיום אני מתכוננת לתערוכת יחיד בסינמטק תל-אביב וזאת ההוכחה לעצמי שהשמיים הם הגבול".

שווה לעקוב אחריה גם בפייסבוק

בשיתוף דיגיטאץ' ו-netonet, בשיתוף דיגיטאץ' ו-netonet
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully