וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתביישים להרכיב מכשיר שמיעה? תכירו את העתיד: מכשיר חכם, זעיר וכמעט בלתי נראה

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'

26.5.2019 / 11:30

הסיבות העיקריות לאי הרכבת מכשיר שמיעה הן הסטיגמה הכרוכה בכך, והנראות של מכשירי השמיעה. אבל מכשירי השמיעה החדשים של חברת אודיו סאונד זעירים, כמעט ואינם נראים, מסוגלים להתמודד עם רעשים טורדניים וממדיהם מגיעים לגודל של פול קפה

אתם כן שומעים, אבל לפעמים קשה לכם להבין בבירור מה אנשים אומרים? מוצאים את עצמכם מבקשים מבני שיחכם לחזור על דבריהם? ייתכן כי אתם סובלים מירידת שמיעה, והרכבת מכשיר שמיעה יכולה להועיל לכם.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-30% מבני 75-65 סובלים מירידת שמיעה, ויותר מ-80% מהסובלים מירידת שמיעה לא מרכיבים מכשיר שמיעה. הסיבות העיקריות לאי הרכבת מכשיר שמיעה הן הסטיגמה הכרוכה בכך, והנראות של מכשירי השמיעה. בנוסף, אנשים חוששים "להכיר" בכך שהם סובלים מירידת שמיעה על ידי הרכבת מכשיר שמיעה, אולם לפי ברק, קלינאי תקשורת במכון השמיעה אודיו סאונד, ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה מביאה לכך שנראות כבר אינה מהווה מחסום להרכבת מכשיר שמיעה.

למי הרכבת מכשיר שמיעה יכולה להועיל?

לרוב, מכשירי שמיעה יכולים להועיל למי שמזדהה עם האמרה: "אני כן שומע, אבל לפעמים מתקשה להבין דיבור בצורה ברורה" וחש כי הקושי בא לידי ביטוי כאשר מספר אנשים מדברים בו זמנית, כשישנם רעשי רקע וכשדיבור מגיע מרחוק או מאחור. קושי בהבנת דיבור נובע לרוב מירידה בתפקוד עצב השמיעה עם התקדמות הגיל, המתרחשת לרוב לאחר גיל 60. הירידה היא איטית והדרגתית ומחמירה עם הזמן. מכשיר השמיעה עוזר בהתמודדות עם התופעה הזו בכך שהוא משפר את היכולת לשמוע דיבור בבהירות, ולמעשה "משלים את החסר". לא צריך להיות כבד שמיעה או "כמעט חירש" כדי להרכיב מכשיר שמיעה - כדאי לעבור בדיקת שמיעה ולהרכיב מכשיר שמיעה בהתאם להמלצת הבדיקה.

מהם הפתרונות החדשים לאנשים הסובלים מירידת שמיעה?

בעבר, מכשירי השמיעה היו גדולים והפיקו צפצופים ורעשים. כיום, התמונה שונה לחלוטין: מכשירי שמיעה מומלצים הולכים ומשתכללים משנה לשנה והופכים קטנים וחכמים יותר. מכשירי השמיעה החדשים זעירים, כמעט ואינם נראים, מסוגלים להתמודד עם רעשים טורדניים וממדיהם מגיעים לגודל של פול קפה. הם מורכבים בתוך תעלת האוזן ונבנים בהתאמה אישית, על פי מידות האוזן של המרכיב. כך, המכשירים החדשים מהווים פתרון הן לבעיית הנראות והן לבעיות בשמיעה.

מכשיר השמיעה החדש מחברת אודיו סאונד. אתר רשמי
מכשיר השמיעה החדש מחברת אודיו סאונד/אתר רשמי

איך מכשיר שמיעה עובד?

מכשיר השמיעה סורק את הסביבה ומאתר את מקור הקול ואת מקורות הרעש בסביבה. לאחר מכן הוא מעבד באופן דיגיטלי את צלילי הסביבה, מסנן אותם ומפיק צליל ברור שמתמקד בדיבור. לדוגמה, אם אתם משוחחים עם מישהו ברחוב ואוטובוס עובר ליד, המכשיר יזהה את הרעש של האוטובוס, ינחית אותו וידגיש את צלילי הדיבור בשיחה. עם הטכנולוגיות החדשות הקיימות בתחום, רעשי רקע, מספר דוברים המדברים בו זמנית וצלילים חלשים כבר לא מהווים אתגר.

איפה ניתן לרכוש מכשיר שמיעה זעיר?

חברת אודיו סאונד משווקת מכשירי שמיעה מבית מותגים בינלאומיים, תוצרת גרמניה וארצות הברית. בנוסף, החברה מציעה בדיקת שמיעה והדגמת המכשירים בבית הלקוח. קלינאי תקשורת של החברה יערוך לכם בדיקת שמיעה על ידי אודיומטר נייד, מאושר משרד הבריאות לביצוע בדיקות שמיעה בשטח. לאחר הבדיקה קלינאי התקשורת יסביר לכם את תוצאות הבדיקה וימליץ לכם על סוג מכשיר השמיעה שיתאים לכם באופן אישי. לאחר מכן, יוצג בפניכם מגוון של מכשירי שמיעה מתצורות שונות, כך שניתן לעבור הדגמה על המכשירים כדי לדעת כיצד הם נשמעים לפני הרכישה.

מכשיר השמיעה החדש מחברת אודיו סאונד. אתר רשמי
מכשיר השמיעה החדש מחברת אודיו סאונד/אתר רשמי

כמה מכשיר שמיעה עולה, והאם חלה הנחה מצד קופות החולים?

טווח העלויות של מכשירי שמיעה הוא רחב, והמחיר תלוי ברמה הטכנולוגית של המכשיר. ככל שהמכשיר יותר מתקדם ומכיל יותר פונקציות כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר.

להלן טווח מחירים של המכשירים (לאחר הנחות סל הבריאות וסבסוד קופות חולים) - המחיר הינו למכשיר אחד ולא לזוג מכשירים:

עבור מכשיר ברמה גבוהה: 4,000 -10,000 ₪
עבור מכשיר ברמה בינונית: 1,500 -5,000 ₪
עבור מכשיר ברמה בסיסית: 0 - 2,000 ₪

חשוב לציין כי על מנת לזכות בהנחה שמגיעה לכם מקופת החולים, יש לעבור חמישה שלבים של ביקורים נפרדים אצל רופאים ומכונים עד לשלב רכישת המכשיר. התהליך כרוך בזימון תורים והמתנה של מעל לשלושה חודשים, שלעיתים אף מגיעה לשנה שלמה (כתלות בזמינות מומחים באזור המגורים).

אודיו סאונד הוא מכון שמיעה פרטי המשווק את מכשירי השמיעה המתקדמים ביותר בהנחות בגובה סל הבריאות וקופות החולים באופן פרטי, ללא הצורך לעבור את כל התהליך שתואר לעיל ולהמתין לתורים על מנת לקבל את ההנחה לה אתם זכאים.

לעוד פרטים צרו קשר 077-9978814 או בקרו באתר

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully