וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיבות הלמידה ביום גיבוש לעובדים

בשיתוף דיגיטאץ' וסימני ערך, בשיתוף דיגיטאץ' וסימני ערך

5.6.2019 / 11:49

כולם אוהבים לצאת ליום גיבוש וכיף ולשחק, עובדים הצעירים ועובדים המבוגרים גם יחד, ללא הבדל מגדר, סטטוס או מעמד. זה נכון שלכל גיל יש את הפעילויות שלו ויש גם טרנדים עולמיים שכובשים לבבות, אך המטרה בחברות היא, גיבוש עובדים, הנאה והנעה ובמקרים רבים גם הקניית מיומנויות ואתגרי חשיבה.

יש מגוון רחב של פעילויות, משחקי מחשב, משחקי קופסה, אפליקציות ועוד לימי גיבוש וכיף לעובדים, לרובם יש אג'נדה שהיא הרבה מעבר לניצחון. השוק הרווי במשחקי אסטרטגיה, חשיבה ואתגר, דורשים מן השחקנים חשיבה יצירתית, סקרנות, אופקים רחבים, כישורי תקשורת וחשיבת עומק, אשר תסייע להם לראות את התמונה, לתכנן את המערכה ולהתגבר על כל האתגרים. גם ב"עולם המבוגרים", בעיקר כאשר מדברים על יום גיבוש לעובדים בארגונים, הנהלות וצוותים, מומלץ להשתמש בשיטות מגוונות על מנת לפתח כישורים.

ארגונים רבים מבינים את הצורך בלמידה תוך גיבוש וכיף ורוב רובן של ההכשרות כיום, משלבות אלמנט חווייתי יחד עם ערך מקצועי/ניהולי. בנוסף ישנה הבנה כי יום גיבוש לעובדים והדרכות חייבות להיות מחוץ לחדרי הישיבות או כתלי הארגון. זאת הסיבה שסדנאות פיתוח המנהלים ופעילות ODT כבר מזמן עברו מעקרון של הקניית ידע, עם מצגת בחדרי ישיבות לפעילות מושקעת וחווייתית. יש משהו ביציאה החוצה בימי גיבוש לעובדים שעוזר לצאת מן הקיבעון המחשבתי, מן השגרה האפרורית, מן המחסומים הרגשיים ולמצוא את הניצוץ הילדי שאוהב משחקים.

להכשרות שמתקיימות במרחב פתוח, ODT יש ערך עצום בפתיחות שמגלים החניכים. הרצון לשחק, המתעורר ברגע שיוצאים מן השגרה ולא משנה אם מדובר על עובדים או מנהלים, כולם הופכים לסוג של ילדים, עם ברק בעיניים ורצון עז להשתתף ולקחת חלק בהפעלה.

הניסיון הרב שלנו בפעילויות גיבוש ו- ODT Outdoor Training)) לעובדים מראה לנו, פעם אחר פעם כי המשחק הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליכי בנייה והקנייה של כלים ומיומנויות ניהול. המשחקים מסייעים להעביר את הערך, המשמעות והפרקטיקה של עקרונות שנדרשים בעולם הניהולי, נושאים כגון: יצירת שיתופי פעולה ועבודת צוות מוצלחת, תקשורת בין אישית ככלי ניהולי, כלים למנהיגות והנעת עובדים ועוד.

חשיבות הלמידה ביום גיבוש לעובדים. 123RF.COM, אתר רשמי
חשיבות הלמידה ביום גיבוש לעובדים/אתר רשמי, 123RF.COM

הקבוצות המגיעות לימי גיבוש מקבלות הזדמנות לא רק ללמוד שיטות, נהלים ועקרונות אלא גם להרגיש איך זה עובד באמת, למידה באמצעות חוויה. באמצעות המשחקים, ההכשרות וההפעלות ניתן להטמיע סולם ערכים פנימי ו/או ארגוני, השימוש הנכון בה יכול ללא ספק לשנות תפיסות ניהוליות ולהגביר את האפקטיביות האישית ומכאן גם לחלחל הלאה לתוך הצוותים והארגון כולו.

ארגון ימי גיבוש וכיף יכול בקלות להחליף שיח פרונטלי או התמודדות עם סוגיות מורכבות אשר מילים לא יובילו אל עבר פיתרון. הסיטואציות הנתונות תוך כדי משחק, מדמות את העולם הארגוני האמיתי ודברים שלא נאמרים בגלוי יכולים לקבל מקום ודרך זה גם לקבל מענה.

באמצעות הלמידה והתנסותית בימי כיף וגיבוש ניתן להעניק למנהלים כלים להתמודד עם דילמות וקשיים בהם הם נתקלים בשגרה הניהולית שלהם, מה שנראה כבלתי פתיר, מקבל זווית ראייה חדשה עם המשחק או האתגר המשחקי עמו מתמודדים. המשחק מסייע למנהל לצאת מאזור הנוחות ולהבין שיש פתרון יצירתי לכל אתגר.

עקרון נוסף שמקבל התייחסות בפעילויות גיבוש לעובדים והדרכת המנהלים היא היות החוויה בקבוצה. זאת הזדמנות למנהל להיות עם עוד אנשים כמוהו, עוד מנהלים המתמודדים עם אותן סיטואציות. מה שבד"כ דורש ממנו התנהלות אינדיבידואלית עם קו מחשבה אחד המכניס אליה את כל האמונות, כישורים וכלים שיש לו, מקבל כאן תמיכה של קבוצה. כבר מזמן הוכח שלקבוצה יש עוצמה ודרייב לפתור כל בעיה ואכן, כאשר מנהל בודד מקבל גב מעוד קבוצה של מנהלים יש שפע של כלים, זוויות ראייה ואפשרויות ניתוח שלא משאירות ושם דבר בלתי פתיר. בדרך זאת מקבל המנהל גם הבנה בכך שחשיבה בצוות טובה ויעילה הרבה יותר מניהול ריכוזי. פעילויות ODT מכניסות התלהבות, שוברות שגרה ומטמיעות הרבה יותר טוב את המסרים והערכים שלשמם נדרשה ההפעלה.

בשיתוף דיגיטאץ' וסימני ערך, בשיתוף דיגיטאץ' וסימני ערך
  • עוד באותו נושא:
  • גיבוש
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully