פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      מרגישים בטטות כורסא ורוצים לעשות שינוי? שחיית חתירה היא הדרך הטובה ביותר להתחיל

      מיליוני אנשים בארה"ב ומאות אלפים בישראל כבר למדו לשחות חתירה במהירות וללא מאמץ בשיטת TI - ועשו שינוי משמעותי באורח החיים

      כולנו מכירים את זה. מגיע הרגע בו אנחנו מרגישים שחייבים לעשות שינוי. לרדת במשקל, להתחיל לעשות כושר ולאמץ אורח חיים בריא יותר. זה יכול להגיע ביום הולדת עגול בגיל 30, 40 או 50 , בעקבות התקלות לא נעימה עם מראה על הקיר, או לאחר מפגש עם רופא המשפחה שלנו, שעם מבט מודאג בעיניים מסביר לנו שאנחנו חייבים להתחיל להתנהג יותר יפה לגוף שלנו.

      רוב האנשים מגיעים לרגע הזה לאחר שנים שלא עסקו בפעילות גופנית, וההתלהבות של ההתחלה ,אם לא עושים את זה נכון, יכולה במקרים רבים להיגמר בפציעות שימנעו מאיתנו להמשיך ולהגיע למטרה.

      כאן נכנסת לתמונה השחייה, או אם לדייק, שחייה בסגנון חתירה. בין סגנונות השחייה השונים, אין עוררין ביחס ליתרונות האדירים של החתירה, מה שהופך אותה לפעילות הספורט הטובה והבטוחה ביותר למי שרוצה לעשות שינוי ולהתחיל לאמץ אורח חיים בריא.

      לפרטים נוספים על לימוד השחייה בשיטת ה-TI ולבירור חוגים וקורסים בסמוך למקום מגוריכם.

      שחיית חתירה היא הפתרון המושלם למי שרוצה להתחיל לעשות שינוי

      שחיית חתירה היא הפתרון המושלם כדי לעבור ממצב של בטטת כורסא לשינוי ואימוץ אורח חיים בריא. למה?

      • בשחיית חתירה אין עומס על המפרקים. בשונה מריצה או הליכה, בהן קיים עומס גבוה מאוד על המפרקים, משקל הגוף במים הוא כ-10% ממשקלו על היבשה כך שאין בכלל עומס על המפרקים. לכן מספר הפציעות בשחייה נמוך משמעותית בהשוואה לכל ענף ספורט אחר. אנשים שלא עסקו זמן רב בפעילות גופנית ומתחילים לרוץ נמצאים בסיכון גבוה לפציעה כיוון שהגוף אינו רגיל לעומס על המפרקים והשרירים, עומס אשר לא קיים בבריכה. בנוסף, המים תומכים בכל משקל הגוף ולכן גם אין שום סכנה לזעזועים שיפגעו בשרירים או בעצמות כמו בריצה או הליכה.

      • למשקל עודף אין משמעות בתוך המים - הרצון להיפטר מקילוגרמים מיותרים מהווה סיבה מרכזית לכך שאנשים רוצים לעשות שינוי ולהתחיל לעשות פעילות גופנית. הבעיה היא, שהקילוגרמים העודפים מצריכים מאמץ גבוה יותר ויוצרים עומס רב יותר על מפרקי הגוף כאשר אנו עוסקים בהליכה או בריצה, דבר אשר עלול להוביל לפציעות או לתחושה כי המאמץ גדול מדי, ומכאן קצרה הדרך עד להרמת ידיים. שחיית חתירה היא הפעילות היחידה בה משקל הגוף אינו משפיע על רמת המאמץ בזמן השחייה (כאמור, משקל הגוף במים הוא רק 10% ממשקלו על היבשה) ולכן אנשים עם משקל עודף מצליחים להתמיד בשחייה טוב יותר לעומת כל פעילות אחרת מחוץ למים.

      TI SWIM (אתר רשמי)

      • רק בשחיית חתירה מפעילים כמעט את כל שרירי הגוף במקביל - בשונה מריצה או רכיבה על אופניים, בהן אנו מפעילים כמעט אך ורק את פלג הגוף התחתון, בשחיית חתירה כמעט כל שרירי הגוף פועלים בו זמנית וכתוצאה מכך שורפים כמות גבוהה במיוחד של שומנים וקלוריות (400 קלוריות בחצי שעה!), מחטבים את הגוף בצורה סימטרית ומחזקים את שרירי הליבה והגב אשר רובנו מזניחים ביום יום.

      • בקיץ הישראלי (שבגדול נמשך מאפריל עד אוקטובר...), הרבה יותר נעים להיות במים...כדי להתמיד בפעילות ספורטיבית צריך להנות. אם נכריח את עצמנו לעשות משהו שאנחנו לא אוהבים - די מהר נתייאש ונפסיק. ישראל היא מדינה חמה ולחה כמעט כל השנה. לרוץ, ללכת או לנסוע באופניים בקיץ הישראלי יכול להיות סיוט לא קטן...בשחייה לעומת זאת, לא מזיעים ולא מרגישים את החום והלחות מה שנותן לה יתרון נוסף ומשמעותי לעומת פעילויות אחרות - זה פשוט יותר מהנה (גם בחורף - הבריכות מקורות ומחוממות כך שהמים נעימים כל השנה).

      TI SWIM (אתר רשמי)

      לומדים לשחות חתירה בקלות וללא מאמץ ואז השחייה הופכת להנאה גדולה

      "שחיית חתירה הוא ספורט ייחודי המתאים במיוחד למי שרוצה לקום מהכורסא ולהתחיל לאמץ אורח חיים בריא אחרי שלא עסק בספורט זמן רב. היא מתאימה לכל גיל ואם שוחים נכון היא גם מהנה מאוד", אומר גדי כץ, המייסד של TI בישראל.

      "הבעיה היא שרוב האנשים לא מסוגלים לשחות יותר מבריכה או שתיים של חתירה מבלי שייגמר להם האוויר. בגלל שכולנו למדנו לשחות חתירה בשיטה שאינה מתאימה לשחייה למרחקים ארוכים, השחייה הופכת למאבק קשה ומעייף" מסביר כץ. אשר הביא את TI לישראל לפני 13 שנה מאמריקה אחרי שלמד אותה ממפתח השיטה, מאמן השחייה האולימפי טרי לוכלין. כץ מנהל כיום את בית הספר לשחייה הגדול בישראל, הכולל 60 בריכות לימוד בכל הארץ (כולן מקורות ומחוממות בחורף), 70 מדריכים ויותר מ-10,000 תלמידים בשנה שמגלים את הסוד של ה TI לשחיית חתירה למרחקים ארוכים, בקלות וללא מאמץ.

      TI SWIM (אתר רשמי)

      שחייה היא ספורט של טכניקה. אם לומדים את הטכניקה, השחייה הופכת לתענוג. תחושת המים על הגוף בזמן השחייה היא כמו של מסאג' מרגיע. כשמטמיעים את הטכניקה הנכונה, אפשר לשלוט על עוצמת המאמץ. כשמבינים את ספורט השחייה מגלים עולם שלם. מחכים לרגע הכניסה למים ולא רוצים לצאת. התוצאות מגיעות במהירות - נפטרים מקילוגרמים מיותרים, נראים טוב יותר ומרגישים מלאי אנרגיה - וזה הופך להרגל של שנים. זה מייצר שינוי באורח החיים. ההנאה מובטחת והנאה היא המפתח להתמדה".

      תשקיעו בעצמכם 10 שעות ותקבלו מתנה לחיים

      " TI מתאימה לכולם, לא משנה מה גילכם או רמת הכושר שלכם.70 אחוז מהתלמידים שלנו לא ידעו לשחות חתירה לפני הקורס. תוך 10 שיעורים בלבד הם מרגישים שנולדו למים", מספר כץ ואומר: "זה משנה חיים. אתה יוצא מכאן עם סט כלים שמאפשרים להתמיד וליהנות מכל בריכה. אבל זה יותר מזה. זה כלי לשינוי בחיים. מה שקורה לאנשים אחרי זה הוא לא פחות ממהפך. שינוי דרמטי באורח החיים שבא מבפנים ולכן גם מצליח. אני מגדיר את זה כקילר אפליקיישן לשינוי באורח החיים - ומי שמחפש לעשות כזה חייב לנסות".

      לפרטים נוספים על לימוד השחייה בשיטת ה-TI ולבירור חוגים וקורסים בסמוך למקום מגוריכם - מלאו את פרטיכם

      עוד כתבות ב-טוב לדעת