וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזמת ששינתה את הדרך שבה לומדים לפסיכומטרי

בשיתוף "המרכז של מאשה", בשיתוף "המרכז של מאשה" ודיגיטאץ'

24.7.2019 / 10:52

אז איך אפשר לקבל פסיכומטרי גבוה בניסיון אחד? עבור רבים זה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית. לשמחתנו, העובדות מראות אחרת. למרות כל מה שאומרים, גם אם כבר עשיתם פסיכומטרי כמה פעמים והציון לא עולה, אפשר לשפר ב-100-150 נקודות תוך 3 חודשים אם עובדים נכון.

מבלי לקבל ציון פסיכומטרי מאוד גבוה, יהיה זה בלתי אפשרי בשבילכם להתקבל לתואר נחשק במוסד יוקרתי. כל המחקרים מראים שממוצע השכר של אנשים בעלי תואר במקום נחשב, הוא משמעותית גבוה יותר. כאשר ברוב התארים היום אין אפשרות להתקבל ללא פסיכומטרי.,

ומה עם אפיקים ללא פסיכומטרי? כן, הם קיימים, אבל האפשרות הזו היא בדר"כ יקרה יותר, קשה יותר, ולא משתלמת. לכן, התחרות על הציונים גבוהה, ורוב הסטודנטים נאלצים לעשות פסיכומטרי בין פעמיים לחמש פעמים עד שהם מצליחים לקבל את הציון הדרוש. זה כמובן שורף המון זמן, כסף ועצבים/בריאות נפשית.


אז איך מנצחים בתחרות הזאת, ומהר?

מאשה ולדברג, יזמת מרמת השרון החליטה לפתור את הבעיות האלו, וכבר הצליחה לחולל שינוי בתחום. מאשה התחילה ללמד במרכזי למידה ובאופן פרטי עוד מגיל 15. לטענתה, הבעיה מספר 1 של כל מי שלומדים לפסיכומטרי, ולא משנה באיזה מכון יעשו קורס, היא צורת למידה לא נכונה ולא מותאמת אישית.

"אף אחד לא מלמד אותנו איך ללמוד נכון ויעיל, בזמן כמה שיותר קצר. זה בהחלט אפשרי.
בסופו של דבר אתם תגיעו לכיתה, תקשיבו לחומר ותחזרו ללמוד לבד בבית. עד שהם מגיעים אלינו, ומגלים שאפשר אחרת. אצנו עובדים בצורה יעילה ואישית שבסופו של דבר מקצרת זמנים ומעלה תוצאות", אומרת ולדברג.

" אני מכירה תלמידים רבים אשר מתמודדים עם דחיינות ומגיעים ללימודים רק בדקה ה-90." מוסיפה. "הרי גם ניהול זמנים לא מלמדים אותנו. תלמידים רבים לא יודעים שצורת הלמידה הכי פחות יעילה היא שינון וחזרתיות ללא הבנה. הם חושבים שאם הם יישבו שעות ארוכות ויקראו את אותם הדברים שוב ושוב, הם יצליחו. זה לא נכון. הם מבזבזים ככה הרבה זמן וכסף."

מאשה הקימה את מרכז הלמידה שלה לפני 4 שנים, ועקב הביקוש הוא מתרחב כמעט כל שנה למקום גדול יותר. המרכז מציע לתלמידים ללמוד אך ורק בו - לא בבית. השיעורים תמיד יהיו אחד על אחד, כדי שכל תלמיד יתקדם בחומר בצורה מותאמת אליו אישית, והלמידה תהיה רק במרכז. בבית? נחים.

כל תלמיד של המרכז מקבל מסלול לימודים מותאם לו אישית, לפי הרקורד הלימודי שלו, הציון אליו הוא שואף, הזמן אותו הוא יכול להקדיש ללימודים, היכולות הכלכליות שלו ועוד.

את זמני הלמידה מסדרים לפי פרמטרים אלו ולפי הדרישות של הבחינה. לדוגמא, תלמיד שנרשם לבחינת בוקר לא ילמד באופן קבוע אחר הצהריים, מאחר ועליו לייצר הרגלי למידה נכונים ומותאים לבחינה. שם המשחק הוא איזון והקשבה למנגנונים של הגוף. לכל מטרה יש את המקום והזמן שלה: בבית הספר לומדים, בעבודה עובדים, בלילה ישנים ובבית מבלים עם המשפחה.

מה הם אחוזי ההצלחה של השיטה הזאת?

לפי מה שמספרים תלמידי המרכז, אחוזי ההצלחה הם חד משמעית חסרי תקדים. גם תלמידים שעשו פסיכומטרי 4-5 פעמים מצליחים לשפר ציון ב-100-150 נקודות. בזכות השיטה הייחודית של המרכז.

ניתן למצוא כאן תלמידים מכל אזור גוש דן, אבל לא רק;. תלמידים מגיעים לכאן ברכבת גם מבאר שבע, חיפה, אשדוד, נתניה, ירושלים ומודיעין ועוד. והכל כדי להבטיח שהפסיכומטרי הזה יהיה האחרון שיאלצו לעשות אי פעם.

היתרון בלמידה אך ורק במרכז הלמידה, הוא שהתלמידים לא מוגבלים במיקום. גם נסיעה של 40 דק' ברכבת שווה את זה אם אתה לומד שמונה שעות בצורה יעילה ואז עוזב את המקום ללא רגשות אשם, עם היכולת לנוח ברוגע בבית.

הסדר והיעילות במרכז של מאשה הם מדהימים. השיטה שלה פותחה ביחד עם מומחים לחינוך כגון עופר ברייר, ומנכ"לים של חברות גדולות כגון נתי יעקובי, אלה שלוי אנטליס ועוד. יחד הם בנו מרכז ברמת יעילות ומקצעויות שלא היו מביישות חברות שעובדות בתחום כבר 40 שנה.

המרכז פתוח משעה 9:00 בבוקר ועד השעה 21:00 בערב. החל מהדקה הראשונה של הפתיחה, באים תלמידים ללמוד, ויש כאלו שנשארים עד 21:00 בדיוק. האווירה של המקום מאפשרת גם לתלמידים עם בעיות קשר וריכוז, ללמוד ברצף 8 שעות ויותר.

"בחיים לא למדתי כל כך הרבה, וכנראה גם לא אלמד" אומרת נלי, תלמידה שמגיעה מלוד.

המרכז של מאשה. המרכז של מאשה, אתר רשמי
בתמונה, המרכז של מאשה בשעה 8:30 בבוקר. התלמידים בארוחת בוקר והכנות לקראת היום כחלק משגרת היום במרכז הלמידה./אתר רשמי, המרכז של מאשה

"כל כמה זמן מגיע לכן בן של איזה מנכ"ל או בעלים של חברה שמחמיאים על המחשבה מאחורי המקום. אפילו מציעים לי להשקיע כדי להתרחב, אבל זה עוד מוקדם מדי. הכל צריך לקרות בזמן הנכון". אומרת מאשה.

ניהול זמנים הוא אחד הכלים החשובים שמאשה מלמדת. הרי "הוא קריטי להצלחה שלנו וחבל שלא מלמדים אותנו בבית הספר את הדברים האלה". מאשה גם מדגימה זאת היטב. בנוסף למרכז הלמידה שלה, היא גם מנהלת מוצר ומייסדת בסטרטאפ אנבלה-טק, ואמא לאניה בת השנתיים וחצי.

המרכז של מאשה. המרכז של מאשה, אתר רשמי
מאשה ולדברג/אתר רשמי, המרכז של מאשה

וכמעט שכחנו. היא רק בת 25.

מי שחושב שההצלחה מגיעה בגלל תמיכה מההורים או כי החיים האירו לה פנים, תחשבו שוב. מאשה מגיעה ממשפחת עולים חדשים מאשדוד., בגיל 18 היא עברה בעצמה לתל אביב, ושם למעשה להיות עצמאית, ללא עזרה מאף אחד.

איך את מצליחה לנהל את כל זה?

"זה דורש תכנון נכון. ככה בדיוק אני מלמדת את התלמידים שמגיעים למרכז. אני דואגת לבנות להם תוכנית עבודה מסודרת שמותאמת להם ולאילוצים שלהם באופן אישי. אם מתכננים את הכל כמו שצריך, השמים הם הגבול."

למה זה התחום שבחרת?

"תמיד אהבתי ללמד. גם אמא שלי, סבתא שלי וסבתא רבא שלי היו מורות. יש סיכוי שגם לפני זה, אבל אני לא יודעת בוודאות. זה פשוט משהו שידעתי תמיד שאני אעשה. אני אוהבת ללמוד, ואז להשתמש בזה ולהעביר את זה הלאה. גם בסטרטאפ שלנו, אני תמיד זאת שמציקה לכל דוקטור ופרופסור בתחום עד שאני מוציאה מהם מידע, ואז מעבירה לצוות"

את הולכת לפתוח סניפים נוספים בקרוב?

"בשנה הקרובה לא. אולי בעתיד. אני גם חושבת לבנות מרכז למידה במודל שלי בעוד מדינות מחוץ לישראל. בנתיים אנחנו מגייסים עוד מורים שרוצים ללמוד וללמד בשיטה שלנו, ובינתיים זה מספיק."

"אני משתמשת בשיטות שמאשה לימדה אותי עד היום בתואר, ואני מצטיינת דיקאן" אומרת מיכל לבובסקי, מהתלמידות של מאשה בעבר שלומדת באוניברסיטת ת"א.

אין ספק שהמרכז של מאשה מכשיר את התלמידים שלו לא רק לפסיכומטרי אלא גם ללימודי התואר ובכללי לחיים. אנחנו אף פעם לא נפסיק ללמוד, ולדעת לנהל לוחות זמנים, תהליכי למידה ובכללי ללמוד מהר ויעיל, זה כלי ששווה המון.

לפרטים נוספים על המרכז של מאשה, ניתן להיכנס לקישור הזה: מאשה ולדברג - שיעורים פרטיים.

מאשה ולדברג. המרכז של מאשה, אתר רשמי
מאשה עם הבת שלה ובעלה./אתר רשמי, המרכז של מאשה
בשיתוף "המרכז של מאשה", בשיתוף "המרכז של מאשה" ודיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully