וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שאתם יודעים הכל על חוק המזומן? תנו לנו לחדש לכם

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'

25.9.2019 / 11:45

החוק לצמצום השימוש במזומן כבר כאן וזה הזמן לדעת יותר על עיקרי החוק ומטרותיו ועל אפשרויות הרכישה השונות העומדות לרשותכם במסגרת מגבלות השימוש במזומן.

החוק לצמצום השימוש במזומן או בשמו הנפוץ: חוק המזומן, הינו חוק אשר נכנס לתוקף ב-1 בינואר 2019 ובמסגרתו הוגבל השימוש בכסף מזומן כאמצעי תשלום בעת ביצוע עסקאות רכישה כאלו ואחרות. מטרת החוק באופן כללי, היא להיאבק בהלבנת הון, השתמטות מתשלום מס, מימון טרור ופעולות עברייניות נוספות, אשר לרוב מעורב בהן התנהלות עם כסף מזומן.

עיקרי החוק

במסגרת החוק, נקבע כי השימוש בכסף מזומן כאמצעי תשלום ו/או קבלת תשלום במסגרת ביצוע עסקאות רכישה/מכירה כאלו ואחרות, יוגבל לסך של 11,000 שקלים חדשים לתושב ישראלי, כאשר בכל עסקה שמחירה עולה על 11,000 ש"ח לא תתאפשר אופציית התשלום ו/או קבלת תשלום במזומן שגבוהו עולה על 10% משווי העסקה ו/או 11,000 ש"ח וזאת בהתאם לשווי הכספי הנמוך מבין השניים. יחד עם זאת, חשוב לציין שבכל אותן עסקאות רכישה/מכירה המתבצעות בין מי שאינם עוסקים (לדוגמא: אדם פרטי המוכר את רכבו), מגבלת התשלום ו/או קבלת התשלום במזומן תעמוד על 50,000 ש"ח. אף על פי שמזומן בהגדרתו הינו שטרי כסף ומטבעות, חשוב לציין שחוק המזומן קובע מגבלות שימוש גם במתן/קבלת המחאות (שיקים).

מטרות החוק

החוק לצמצום השימוש במזומן, מבוסס על המלצותיה של ועדה אשר מונתה על ידי ממשלת ישראל לצורך בחינת צמצום השימוש במזומן במשק הישראלי. ועדה זו הוקמה בשנת 2014, ובמסגרת עבודתה, חברי הועדה מצאו כי השימוש בכסף מזומן מהווה כ-חמישית מהפעילות הכלכלית במדינת ישראל. לאור מסקנות והמלצות הועדה, ניתן להבין כי מטרת החוק היא בראש ובראשונה לפעול כנגד תופעת השימוש באותו כסף מזומן אשר מהווה חלק מפעילויות לא חוקיות. אולם, אל לשכוח כי ישנם אנשים אשר צברו כסף מזומן חוקי לחלוטין במהלך חייהם, ולא כל "כסף מזומן" הינו בבחינת חשוד, ועדיין עליהם להישמע כמובן לדרישות החוק.

איפה תוכלו לקבל עודף מ- 11,000 שקלים?

הגבלת השימוש במוזמן, מחייבת את נותן ומקבל התשלום לבדוק ששווי העסקה אותה הוא מבצע אינה עולה על סך כולל של 11,000 שקלים חדשים. החלת החוק ואכיפתו (החל מה-1/1/2019), הובילה לכך שיותר ויותר סוחרים מענפי מסחר שונים, החלו לתמחר פריטים שונים אותם הם משווקים בהתאם למגבלת השימוש בכסף מזומן, כאשר בחלק מהמקרים, הסוחרים נאלצו להוזיל מעט את שווי המכירה על מנת "לעגל" את המחיר ל-11,000 ₪, וזאת על מנת לאפשר מכירה לכל אותם אזרחים שומרי חוק המעוניינים לרכוש מוצרים יקרי ערך בהתאם למגבלות של החוק לצמצום השימוש במזומן.

בין יתר ענפי המסחר בהם תוכלו למצוא היצע מגוון של פריטים הניתנים לרכישה במזומן בהתאם למגבלות החוק החדשות נכללים ענפים כגון: ענף הריהוט וכלי הבית, ענף התכשיטנות, ענף מוצרי החשמל וכדומה. מבין כל ענפי המסחר בהם תוכלו למצוא פריטי מוצר בשווי אשר אינו עולה על סכום של 11,000 ₪ לרכישה במזומן, ענף התכשיטנות הינו ענף המסחר המומלץ ביותר לרכישה במזומן, וזאת לנוכח העבודה שמדובר בהשקעה כספית המשביחה את ערכה לאורך זמן.

בשורות הבאות, ריכזנו עבורכם רשימה של חמישה תכשיטי יוקרה שרכישתם במזומן תאפשר לכם לקבל עודף מ-11,000 "שח

צמיד "לב שמח" יוקרתי לאישה עשוי זהב ויהלומים ב-10,900 ש"ח

צמיד "לב שמח" יוקרתי לאישה עשוי זהב ויהלומים ב-10,900 ש"ח. jb-jewelers.com, אתר רשמי
צמיד "לב שמח" יוקרתי לאישה עשוי זהב ויהלומים ב-10,900 ש"ח/אתר רשמי, jb-jewelers.com

צמיד יוקרתי מקושט ב-36 יהלומים שחורים ב-8,025 ש"ח

צמיד יוקרתי מקושט ב-36 יהלומים שחורים. www.jb-jewelers.com, אתר רשמי
צמיד יוקרתי מקושט ב-36 יהלומים שחורים/אתר רשמי, www.jb-jewelers.com

טבעת יוקרתית לאישה, עשויה זהב, בשילוב משולשי יהלומים ב-9,990 ש"ח

טבעת יוקרתית לאישה, עשויה זהב, בשילוב משולשי יהלומי. www.jb-jewelers.com, אתר רשמי
טבעת יוקרתית לאישה, עשויה זהב, בשילוב משולשי יהלומי/אתר רשמי, www.jb-jewelers.com

צמיד זהב כוכבים יוקרתי לאישה בשיבוץ יהלומים שחורים ולבנים ב-10,550 ש"ח

צמיד זהב כוכבים יוקרתי לאישה בשיבוץ יהלומים שחורים ולבנים. jb-jewelers.com, אתר רשמי
צמיד זהב כוכבים יוקרתי לאישה בשיבוץ יהלומים שחורים ולבנים/אתר רשמי, jb-jewelers.com

שרשרת שופארד עשויה זהב בשילוב יהלום נע ב-9,900 ש"ח

שרשרת שופארד עשויה זהב בשילוב יהלום נע. www.jb-jewelers.com, אתר רשמי
שרשרת שופארד עשויה זהב בשילוב יהלום נע/אתר רשמי, www.jb-jewelers.com

פריטים אלו ניתנים לרכישה באחת מנקודות המכירה של חברת JB תכשיטנים או באתר המכירות המקוון של החברה. בנוסף לפריטים המופיעים לעיל, חברת JB תכשיטנים, מאפשרת לכם ליהנות מהיצע מרשים של שעוני יוקרה ותכשיטי יוקרה בעלויות משתנות שבחלק מהמקרים אינם חוצים את רף ה-11,000 ש"ח לאילו מבינכם המעוניינים לשלם במזומן.

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully