וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בעצם מקיף הביטוח המקיף לרכב?

"Wobi", בשיתוף Wobi

22.10.2019 / 14:18

יש מגוון עצום של משתנים שישפיעו על אופי ומחיר ביטוח המקיף שלכם לרכב. כך תגדירו נכון את מה שאתם צריכים, ותשוו מחירים בתבונה

ביטוח רכב מקיף נועד לספק עבורכם הגנה מפני מגוון רחב של נזקים פוטנציאליים לרכב. מגוון הכיסויים בביטוח מקיף רחב מאוד, וכולל כיסויים לתאונות דרכים, אך גם לאירועים כמו רעידות אדמה ואסונות טבע, שריפות, וכן אירועים פליליים כמו גניבת הרכב או נזקים שנבעו מניסיון פריצה.

משום שהכיסוי בביטוח המקיף רחב מאוד ומשתנה מחברה לחברה, מחירי הפוליסות משתנים בהתאם לפרטים של המבוטח, וכן משתנים בין חברה לחברה. על השוני הזה צריך להוסיף את השוני במחירים שנובע מפרמטרים כמו סוג הרכב המבוטח, גיל הרכב, מאפייני הנהג, ואפילו חישובים של חברת הביטוח שנועדו לענות על השאלה עד כמה הרכב שלכם פופולרי בקרב גנבים.

איך מתמודדים עם כל השוני הזה? משווים. השוואה טלפונית בין חברות הביטוח היא משימה מייגעת וארוכה, אך באמצעות אתר השוואת מחירי ביטוח באינטרנט ניתן לבחור בקלות את הכיסויים שאתם רוצים, להכניס את מאפייני הרכב שלכם ואת מאפייני הנהג או הנהגים ברכב, ולקבל מגוון רחב של הצעות מחיר רלוונטיות.

מה בעצם מקיף הביטוח המקיף לרכב?. istock, מערכת וואלה! NEWS
מה בעצם מקיף הביטוח המקיף לרכב?/מערכת וואלה! NEWS, istock

אז מה כדאי לקחת בחשבון כאשר משווים מחירים של ביטוח מקיף?

גיל הרכב שלכם - הביטוח המקיף עלול להיות יקר יותר כאשר הרכב שלכם ישן יותר. הסיבה לכך היא שווי הרכב, שלרוב גבוהה יותר ברכב חדש יותר וקטנה יותר ברכבים וותיקים. מחיר הרכב שלכם - עלות התיקונים עבור דגמים יקרים יותר תהיה גבוהה יותר, והדבר ישתקף בהתאם בתמחור הפוליסה שתקבלו מחברת הביטוח.

ההיסטוריה חוזרת - חברת הביטוח תבחן בעת מתן ביטוח מקיף את היסטוריית התאונות והתביעות שלכם ושל הרכב שלכם. היסטוריה עשירה באירועים ביטוחיים תוביל גם לפוליסה יקרה יותר.

מערכות הגנה - התקנת מערכות בטיחות לנהג, שמפחיתות את הסיכוי של הרכב להיות מעורב בתאונת דרכים, יכולה להוזיל את הביטוח המקיף שלכם משמעותית.

פרופיל הנהג - חברת הביטוח מעונינת לדעת גם את גיל הנהג הצעיר ביותר שצפוי לנהוג ברכב. לרוב, נהגים מבוגרים יותר ישלמו פרמיות מופחתות ברכישת ביטוח מקיף, כך גם היסטוריית הביטוח מבחינת תביעות.

פרט נוסף שחשוב לשים אליו לב כאשר אתם משווים ורוכשים ביטוח רכב מקיף הוא סעיף ההשתתפות העצמית. חשוב מאוד לבחון האם קיים הבדל בגובה ההשתתפות העצמית בין הפוליסות השונות שהוצעו לכם, וזאת משום שתידרשו לשלם השתתפות עצמית במקרה של תאונה או נזק לרכב, בו תרצו להפעיל את אחד מהכיסויים הרבים שהביטוח המקיף מעניק לכם. חלק מחברות הביטוח יאפשרו לכם לקנות הרחבת כיסוי שמבטלת את הצורך בהשתתפות עצמית במקרים מסוימים אבל מייקרת את הפרמיה, כך שכדאי לכם לבדוק האם הרחבה זאת משתלמת עבורכם.

בנוסף, שימו לב לתנאים של הביטוח המקיף. במיוחד במקרים בהם עברתם תאונה חלילה, אתם עלולים לגלות כי הביטוח המקיף שלכם לא תקף במקרה שנהגתם תחת השפעת סמים או אלכוהול. שימו לב גם כי כל הדיווחים שהעברתם לחברת הביטוח לגבי הסטטוס האישי שלכם, גיל הרכב, דגם ומצב הרכב מדויקים - שכן אם יתברר כי חלו אי דיוקים בעת רכישת הביטוח, הכיסוי שלכם עלול להיפגע או להתבטל ברגע האמת.

"Wobi", בשיתוף Wobi
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully