וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר שטרית ואוסף פרל - אוסף אומנות בינלאומי של בכירי הציירים בעולם כאן בישראל

מוגש מטעם דיגיטאץ'

27.10.2019 / 14:05

מומחים בתחום האומנות ישמחו לגלות כי אוסף פרל עלה לישראל על ידי אליעזר פרל ששרד את המלחמה, נמסר על ידו לבנו מרדכי פרל ונמכר לישראלי שהוריש אותו לאשתו ולחתנו שחר שטרית

עולם האומנות אוצר בתוכו לא רק יצירתיות, גוונים ויופי רב, כי אם גם היסטוריה פועמת ההופכת כל ציור וכל יצירה לסיפור ולאמירה, מעת משיכת המכחול הראשונה של האומן (ולעתים גם קודם לכן) ועד הצבת המוצג במוזיאון או בכל מיקום פרטי אחר, לבחירת בעליו החוקיים.

גם ערכם של ציורים ויצירות אומנות אינו נקבע רק בזכות המראה המוצג, כי אם הולך ומאמיר עם השנים, יחד עם פיתוח שמו של האומן, ולרוב שנים רבות לאחר מותו.

הגעת האוסף ההיסטורי ליזם שחר שטרית

כאשר אוסף פרל- אוסף יצירות אומנות בינלאומי מהחשובים בעולם האומנות, הגיע לידיו של שחר שטרית מחולון כמתנת ירושה מחמיו, הוא התרשם מהיצירות הייחודיות ומן המחווה המרגשת, מבלי להבין כלל את ערכו ההיסטורי והחומרי גם יחד. האוסף אשר אצל שחר שטרית כולל עשרות יצירות שמן על בד ועוד עשרות יצירות על גבי נייר. האוסף הנדיר עלה לישראל על ידי אליעזר פרל, שרכש את היצירות לאורך שנים והחזיק בהן, ואף הצליח ליצור עבורן מקום מקלט אצל שכנתו בימות המלחמה עת נמלט מביתו. מסמך המאמת את הסיפור המרגש וההיסטוריה של היצירות נמצא בימים אלו במוזיאון הלאומי לשואה ולגבורה יד ושם וחותם באופן רשמי את סיפורו של האוסף המפורסם.

איוונה מלביץ הגיע לארץ לראות את הציורים שהסבא שלה קזמיר מלביץ צייר. דיגיטאץ',
איוונה מלביץ הגיע לארץ לראות את הציורים שהסבא שלה קזמיר מלביץ צייר/דיגיטאץ'

חותם נוסף לו זכה אוסף פרל ואינו מותיר ספק בנוגע להיסטוריה של היצירות בוצע בתהליך ארוך שנים על ידי הרסטורטור ובעל הגלריה התל אביבית גלריית ברנרד המנוהלת על ידי ברנרד בן שושן. ברנרד בן שושן: "כדי לאמת את המקוריות של יצירת אומנות נדרשות כשנתיים או שלוש של מחקר ועבודה. האימות מתחיל בלקיחת פיגמנט מזערי מצבי הציור וחקירתם, ביחס לתקופה, לחומרים הנהוגים בה, ליכולות השימור של הצבע ולאומן עצמו. בתהליך דומה נחקר גם הבד עליו צויר הציור, וניתנות חוות דעת על ידי אקספרטים שונים המאשרים את מקוריותו. בתהליך זה גם ניתנת הערכת שווי של היצירה לבעליה. כמובן שהערכה זו עשויה להשתנות בהתאם למצב השוק ולנכונות של הקונים הפוטנציאלים" . עוד מוסיף ברנרד בן שושן: "שחר שטרית פנה אלי לפני למעלה מעשרים שנה. כבעל גלריית ברנרד בתל אביב, ביצעתי הליכי רסטורציה לאלפי יצירות אומנות ונתתי שירות לראשי ממשלה ובכירים במשק ובפוליטיקה הישראלית. בתהליך ארוך ומרתק חקרנו את אוסף פרל, ערכנו בדיקת רנטגן מקיפה במעבדת מוזיאון הלובר, לקבלת הערכות של מומחים נוספים ואימתנו את ערכו שלו באמצעות בדיקות מדעיות שאינן מותירות מקום לספק".

מוגש מטעם דיגיטאץ'
  • עוד באותו נושא:
  • אומנות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully