וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופן דאטה של רמת גן עושה מהפכה בעולם המוניציפלי

בשיתוף א.ד ייעוץ דאטה, בשיתוף א.ד ייעוץ דאטה

8.12.2019 / 12:14

כחלק ממהפכת השקיפות העירונית שמתחוללת בעיר, מאגרי המידע המונגשים מאפשרים לתושבים לקבל מידע במגוון תחומים - בהם תחבורה, חינוך, ספורט, תכנון עיר, מרחב ציבורי, ביטחון, רווחה, דת ועוד

אנו חיים בדמוקרטיה ואחד מערכיה החשובים היא השקיפות. כאזרחים במדינה דמוקרטית יש לנו הזכות להיות חשופים לכל המידע הנוגע לניהול השלטוני שלנו. שקיפות שלטונית היא לא רק משהו שעלינו לדרוש מהממשלה ומחברי הכנסת, אלא גם מהעיריות וראשי הערים בהן אנחנו גרים - וזה בדיוק מה שקורה בימים אלה ברמת גן, שנחושה לעמוד בחוד החנית של השקיפות העירונית ובקדמת הטכנולוגיה ולצורך כל מציגה את "אופן דאטה רמת גן"

לאחר ניצחונו של כרמל שאמה הכהן בבחירות לראשות העיר הוא חרט על דגלו את קוד השקיפות , במקביל נבחר מנמ"ר חדש לעיר - קובי נוח. נוח נבחר במכרז לתפקיד מנמ"ר העירייה (מנהל מערכות המידע הראשי), תפקיד שבו הוא רואה בשלב זה את ייעודו ולתוכו הוא יכול לצקת את כל ניסיונו העשיר בכדי לקדם את העיר להובלה בקדמה טכנולוגית. נוח הוא בוגר תואר שני במדעי המחשב ותואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע. יוצא יחידת 8200, בעל 20 שנות ניסיון בתחום מערכות מידע ובעל ניסיון עשיר בניהול, גיבוש ועיצוב פתרונות טכנולוגיים. הוא כיהן בשנים האחרונות בשורה של תפקידי מפתח ניהוליים בתחום ההייטק ומערכות מידע וכעת הוא פועל לקדם את עירו, הן בהנגשת ושיפור השירות לתושב והגדלת סל השירותים המקוונים אותם מציעה העירייה והן בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות שימצבו אותה כמובילה בתחומה בקרב הרשויות המקומיות, תוך שמירה על העיר ומאגריה.

קובי נוח, מנמ"ר רמת גן. אתר רשמי
קובי נוח, מנמ"ר רמת גן/אתר רשמי

יחד עם חברת "ארז דאמוך ייעוץ דאטה מוניציפלי" הוא פיתוח והשיק לאחרונה את פרויקט הדגל הראשון שלו - הקוד הפתוח של רמת גן. הממשק של "אופן דאטה רמת גן" נועד לייצר שקיפות עירונית והוא מאפשר לעירייה לספק מידע מעודכן לתושבי העיר. שיתוף המידע בממשק הוא דו-צדדי - תושבים, יזמים ובעלי עסקים יכולים להציע פתרונות שונים על בסיס המידע המונגש. בעירייה מעריכים שהפרויקט יגביר את השקיפות העירונית אל מול התושב ויאפשר דיאלוג פורה שייצר חדשנות מבוססת מידע.

כחלק ממהפכת השקיפות העירונית שמתחוללת בעיר, מאגרי המידע המונגשים מאפשרים לתושבים לקבל מידע במגוון תחומים - בהם תחבורה, חינוך, ספורט, תכנון עיר, מרחב ציבורי, ביטחון, רווחה, דת ועוד.

תחום "ניהול הידע" עוסק באפיון מקורות מידע עסקי, התואם לפעילות וצורכי העסק, איסוף נתונים, עיבודם, הפקת תובנות, סידורם ואחסונם, כדי שיעמדו לרשות משתמשי הקצה בצורה זמינה ואפקטיבית. בניגוד לפרוייקטים דומים שכבר בוצעו הכניס נוח ייחודיות בפרוייקט ע"י שימוש בלמידת מכונה , אחד מעקרונות פרויקט "ר"ג Open data" יהיה המרת אותם מאגרי מידע לפורמטים המתאימים, באמצעות מנוע פנימי שפותח לצד הפרויקט. ניתן גם לקבל מאגרים מוכנים לשימוש, שיסייעו לסטודנטים בעלי גישה מחקרית. בנוסף, משתמשי האתר יכולים לגשת באופן חופשי וללא הגבלה למאגרים, לטובת פיתוח יישומים ומערכות המבוססות על המידע וניתוח הנתונים. באתר מופעל מנוע בינה מלאכותית ייחודי, שמגביר את יעילות הנגשת הנתונים ממידע גולמי למעובד, ומסייע לקבל תובנות ומשפור תהליכים פנימיים.

נוח הסביר כי מדובר ב"פרויקט שממצב את רמת גן כעיר חדשנית, המשתפת את מאגריה ומייצרת שיח של שיתוף מול יזמים, חברות סטרטאפ, בעלי עסקים, וכמובן מול התושבים. בחרנו בקפידה את מאגרי העירייה, תוך שמירה על אבטחת מאגרי התושבים, מתוך רצון לשתף את מה שניתן. המאגרים הונגשו בכל סוגי הקבצים והפלטפורמות, מתוך תקווה לייעל ולהקל על שלבי הפיתוח". נוח מסכם: "שילוב המידע מול תושבי העיר ובעלי עסקים הופך את רמת גן לעיר חכמה ולומדת גם בשלב קבלת ההחלטות והשיתוף".

כל הפרטי והמידע באתר OPEN DATA רמת גן

בשיתוף א.ד ייעוץ דאטה, בשיתוף א.ד ייעוץ דאטה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully