וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול המופלא שלכם לשתי הארצות הכי לוהטות במזרח הרחוק

כתבה פרסומית, בשיתוף פגסוס

14.1.2020 / 10:29

וייטנאם וקמבודיה הפכו בשנים האחרונות לפופולריים מאוד וחברת פגסוס מציעה טיול מלא בחוויות נותר לכם הוא לבלות וליהנות. מהאנוי והו צ'י מין המסעירות, דרך שיט במפרץ האלונג ביי המרהיב ובנהר המקונג ועד לעיר המקשים העצומה בקמבודיה - אלה ההרפתקאות שמחכות לכם

המזרח הרחוק הוא אחד האזורים הכי מרתקים, קסומים ומפתיעים בעולם. בין הודו ליפן מסתתרות להן פנינות אמיתיות ושתיים מהן הן וייטנאם וקמבודיה. אם בעבר מדינות אלה נחשבו יעד לתרמילאים, הרי שכיום מדובר ביעדים תיירותיים לוהטים שטיול מאורגן בהם מאפשר למטיילים לחוות אותן במלוא הדרן. שפע של אטרקציות, טעמים ומקומות.

בשנים האחרונות וייטנאם הפכה ליעד פופולרי מאוד עבור ישראלים. המדינה שנתפסה ככזאת שמתאימה לטיולי תרמילאים גילתה שיש עוד הרבה אפשרויות מהנות לטייל בה ולגלות אותה. טיול מאורגן לוייטנאם ולקמבודיה מתאים מאוד כטיול מאורגן עם מדריך צמוד משום שזו דרך נוחה ומרתקת להכיר את ההיסטוריה והאטרקציות הרבות שיש למדינות אלה להציע. חברת פגסוס מציעה טיול מלא בחוויות נותר לכם הוא לבלות וליהנות. טיסות, מלונות, העברות, כניסה לאתרין והדרכה מקצועית כבר יש לכם.

מפרץ הא לונג, וייטנאם. ShutterStock
מפרץ האלונג, וייטנאם/ShutterStock

האגדה מאחורי הפגודה העתיקה

וייטנאם צומחת במהירות מסחררת בעשור האחרון. המדינה המצולקת, שהמלחמה על אדמתה בשנות ה-60 וה-70 הותירה בה כאב רב, ידעה להתגבר על העבר וליצור לעצמה עתיד מבטיח. בווייטנאם שתי ערי ענק מרשימות: הבירה האנוי שבצפון והו צ'י מין סיטי שבדרום. את הטיול תתחילו בהאנוי, הבירה הפוליטית של וייטנאם ואתרי התיירות המפורסמים בעיר הם בעלי אופי לאומי, דוגמת המוזיאון ההיסטורי, מוזיאון המהפכה והמוזיאון הלאומי לאמנויות.

בית העץ הצנוע של הו צ'י מין שנמצא במרכז האנוי הוא מוקד עלייה לרגל עבור כל התיירים שמבקרים בעיר, ומראהו הפשוט הוא ניגוד גמור למוזוליאום שנבנה לזכרו של המנהיג ובו שמורה גופתו החנוטה. פגודת העמוד האחד שבסמוך למוזיאון הו צ'י מין שבמרכז העיר, היא מבנה עץ עתיק שנבנה ב-1049 ומוקף מים וצמחייה. האגדה מספרת כי הפגודה נבנתה על ידי הקיסר לי תאי טונג חשוך ילדים לאחר שחלם כי אלת הרחמים הגישה לו ילד כשהיא יושבת על פרח לוטוס. הקיסר נשא לאחר מכן בת איכרים, והיא ילדה לו בן, יורש לכתרו ולכן הקים הקיסר את המקדש המעוצב ברוח פרח הלוטוס שראה בחלומו. סמוך לפגודה נמצא הארמון הנשיאותי המפואר, המעוצב בהשראת ארמונות צרפת.

ייחודה של האנוי מתבטא באווירה האירופית ששוררת בה, ומעניקה לה נופך אחר. הרובע הצרפתי בעיר הוא שריד לכיבוש הקולוניאליסטי של צרפת ומאופיין בסגנון בנייה שונה מזה שמאפיין את וייטנאם.

פגודת העמוד האחד, האנוי, וייטנאם. ShutterStock
פגודת העץ העתיקה בהאנוי, וייטנאם/ShutterStock

3,000 איים המוקפים במי טורקיז

מהאנוי תמשיכו לכיוון נין בין שם נצא לשייט בנהר נגו דונג בנוף הקרסטי המיוחד, בין שדות אורז שמתוכם מזדקרים "איים" מאבן גיר. לאחר השיט תיסעו כארבע שעות לאחד המקומות היפים במזרח הרחוק - האלונג ביי הציורי, שבו כ-3,000 איים המוקפים במי טורקיז. באיים פזורות מערות רבות שעיצבו הגלים והרוחות.

לאחר הביקור בהאלונג ביי תמשיכו לווייטנאם הכפרית באזור בסאפה. שם תראו את אורח חייהם של שבטי ההרים, תשקיפו על טרסות האורז ותרחיקו לכפרי השבטים לאו צ'אי וטא ואן בטיול רגלי בין הכפרים ושדות האורז. הנופים הנפלאים והשונים יגרמו לכם להרגיש שאתם בהרפתקה. באזור זה תבקרו גם בשווקים מסורתיים ותוכלו לבקר בבית מקומי.

מפרץ הא לונג, וייטנאם. ShutterStock
מפרץ האלונג, וייטנאם/ShutterStock

עיר המלכים והקיסרים

וייטנאם ארץ צרה וארוכה אבל בין האנוי שבצפון להו צ'י מין שבדרום יש לא מעט מה לראות ולחוות. לאחר טיסת פנים לדאנאנג שבמרכז וייטנאם תבקרו במוזיאון הצ'אם המוקדש לתרבותו של הווייטנאמי ותמשיכו אל העיירה העתיקה הוי אן, המושכת אליה מספר רב של תיירים ובמיוחד תרמילאים. בעיר הוי אן תבקרו במוזיאון העיר, בבית הקהילה של פוק קיין, בגשר היפני, בבית המקומי העתיק ובשוק. שיט על נהר טו בון יאפשר לכם להתרשם מהחיים הכפריים באזור. גולת הכותרת של מרכז וייטנאם היא הואה, עיר המלכים והקיסרים ובירתה הקודמת של וייטנאם. בה תבקרו בארמון המלכותי של שושלת נגוין ובשוק דונג בה. בפגודת טיין מו, המסמלת את מרכז הבודהיזם בעיר, תתרשמו מאורח חיי הנזירים.

הקסם המסעיר של הו צ'י מין סיטי

התחושה הראשונית שהו צ'י מין מספקת היא של אנרגיה בלתי נגמרת. אם תרצו, היא ה"תל אביב" של וייטנאם, אבל בעוצמות גבוהות יותר, כי ככה זה בעיר שבה מיליוני תושבים. אזור בניין התיאטרון העירוני (The Municipal Theatre) מרכז אליו צעירים רבים שפוקדים את הבארים, מועדוני הלילה והמסעדות וברחוב מאק תי בוי (Mac Thi Buoi Street) וסביבותיו יש חיי לילה מפותחים.

אחת אחת הצלקות שהותיר בה המערב תוכלו לראות במוזיאון המלחמה, שמנציח את אותה מלחמה עקובה מדם. במוזיאון מוצגים כלי נשק ותמונות המתארות את ההרג והאכזריות שאפיינו את אותה המלחמה. מבנה אייקוני שמנציח אף הוא את המלחמה וקורבנותיה הוא ארמון האיחוד מחדש (Dinh Thong Nhat), ששימש כארמון הנשיאות של וייטנאם הדרומית וכיום הוא מהווה מוזיאון וסמל למהפכה שחוללו הו צ'י מין, "אבי האומה" מהצפון וכוחותיו.

אחד המבנים האייקוניים שהשאיר אחריו הכיבוש הצרפתי והפך לאחד מסמליה של הו צ'י מין סיטי הוא המבנה של קתדרלת נוטרדאם שבנייתו שהושלמה ב-1880. ליד הקתדרלה נמצא בניין הדואר המרכזי אותו תכננו ובנו הצרפתים, והוא נחשב לאחד המבנים היפים בוייטנאם בזכות חלונותיו הקשתיים. אחד הרבעים הצפופים יותר של העיר הוא רובע צ'ולון (Cholon) אבל מומלץ להגיע אליו כדי לבקר בפגודה של טיין האו (Thian Hau) שבה תוכלו להצמיד לקטורות פתק עם משאלת לב.

קתדרלת נוטרדאם בעיר הו צ'י מין, וייטנאם. ShutterStock
קתדרלת נוטרדאם בהו צ'י מין, וייטנאם/ShutterStock

שיט בנופים הציוריים של דלתת המקונג

הו צ'י מין סיטי היא בסיס יציאה לדלתת נהר המקונג האדיר והאזורים ההרריים והכפריים שסביבה, כך שתוכלו להיחשף לטבע ולנופים היפים וכן להיסטוריה ואספקטים תרבותיים נוספים הקשורים בווייטנאם. הנהר, שאורכו 4,350 ק"מ, נחשב ל-11 באורכו בעולם וזרימתו מתחילה בטיבט, עוברת בין סין, מיאנמר, לאוס, תאילנד וקמבודיה, עד לשפך שלו אל ים סין הדרומי.

מהכפר האותנטי מייתו תצאו לשיט תעלות שבמהלכו תתרשמו מהנופים הציוריים, מאורח החיים הכפרי ומביקור במפעל לייצור מוצרי קוקוס. את השיט תחתמו ברכיבה על כרכרות רתומות לסוסים ובטעימת פירות מקומיים.

באזור הדלתה תבקרו גם בשוק הצף קאי ראנג, הנמצא בנקודת מפגש של מספר נהרות ותעלות קטנות ובו מתקיים מסחר באמצעות העברת מוצרים שונים בין הסירות. בצ'או דוק תבקרו במקדש בא צ'ואה שו, וכן בעשרות הפגודות הפזורות באזור הר סאם. את הגבול לקמבודיה השכנה תחצו בשיט על נהר המקונג ומשם תמשיכו אל בירתה פנום פן.

צעירה עושה סלפי בשוק הצף שבדלתת נהר המקונג, וייטנאם. ShutterStock
שיט על נהר המקונג/ShutterStock

פנום פן והמקדש המרהיב בעולם

העולם גילה בשנים האחרונות את קסמה של קמבודיה - מדינה עם עיר בירה גדולה, ג'ונגלים עצומים, אתרי עתיקות מרשימים ועתיד מלא תקווה. מדובר ביעד נפלא ומרתק למסע שכולל בתוכו תרבות אחרת וגם הנאה גדולה.

הבירה פנום פן משלבת בין תזזיתיות אסיאתית לאדריכלות קולוניאליסטית, זכר לשלטון הצרפתים במאה ה-19 ומכונה "פריז של המזרח". הארמון המלכותי הוא ללא ספק המבנה המרשים והמפואר ביותר בעיר, שהליכה בה היא כמו מסע בזמן אל תחילת המאה הקודמת. שיט לאור השקיעה יחתום את היום הראשון שלכם בעיר במעבר קסום בין יום ללילה.

מקדשים נוספים שמציגים היטב את האדריכלות המקומית הם הפגודה הכסופה ו-וואט קונאלום, שנזירים בגלימות כתובות הולכים חרש על שטיחיו. כמו כל עיר גדולה באסיה, גם פנום פן כוללת כמה שווקים גדולים ותוכלו להתרשם מביקור באחד מהם. בנוסף, תבקרו במתקן החקירות של החמר רוז', ששלטה בקמבודיה בין 1975 ל-1979 לאחר שעלתה לשלטון במהפכה צבאית וחוללה רצח עם שצילק את האומה.

אזור סיאם ריאפ שמחוץ לפנום פן הוא הזדמנות לראות ולהרגיש את קמבודיה הכפרית הנסיעה מפנום פן אל סיאם ריאפ, עיר המקדשים המרהיבים, היא הזדמנות להתרשם מקמבודיה הכפרית וליהנות משיט באגם טונלה בינות הכפרים הצפים.

מסיאם ריאפ תמשיכו אל היהלום ההיסטורי והארכיטקטוני של קמבודיה: האנגקור וואט. מקדש הבירה, זהו תרגום המונח בעברית, מוקף בחומה בגובה של כחמישה מטרים, שהיקפה הוא 1,024 מטרים (ממערב למזרח) על 802 מטרים (מצפון לדרום). המקדש, שהוכרז כאתר של אונסק"ו בשנת 1992, עומד במרכז עיר מקדשים עצומה הכוללת גם תעלות וקברים, ששטחה הכולל כ-155 קמ"ר, פי שלושה מגודלה של תל אביב.

אתם תבקרו בבאיון שם תראו את פסלי האבן הענקים. תבקרו בטרסת הפילים בה תראו פילים מגולפים וגארודות ענקיות המעטרות את הקירות וכן את טרסת המלך המצורע הנקראת על שם פסל המלך המצורע היושב בראשה.

וייטנאם וקמבודיה ייקחו אתכם אל הרפתקה מסוג אחר, טיול שכולל טעמים ומראות שאינכם רגילים לראות. טעמי המזרח, נופי דלתת המקונג, המקדשים המרהיבים, ההיסטוריה העשירה והערים הסואנות יספקו לכם טיול שכולו זיכרון בלתי נשכח.

כתבה פרסומית, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully