פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      היתרונות הבריאותיים של שחייה עבור נשים - והשיטה הטובה ביותר

      שחיית חתירה היא דרך מעולה לחטב את הגוף ולאמץ אורח חיים בריא ושחיית חתירה בסגנון TI היא הדרך המושלמת להתחיל לעשות פעילות גופנית - והיא מושלמת במיוחד לנשים - כיוון שיש להן קוארדינציה גבוהה הן לומדות מהר את השיטה ומצליחות בה יותר מגברים

      זה לא סוד שנשים הן חכמות יותר מגברים ובניגוד אליהם מסוגלות לעשות מספר פעולות במקביל - בדיוק בגלל זה, כשאומרים להן שיש שיטת אימון שתאפשר להן גם לאמץ אורח חיים בריא, גם לשפר את הכושר, גם תעזור להן להיפטר מהקילוגרמים המיותרים וגם תפתור את בעיות הגב - הן מקשיבות. ההתלהבות מתחילה כשהן שומעות שמדובר בשיטה שמתאימה גם למי שלא קם מהכורסא במשך שנים, לכל גיל, לכל משקל ולכל דרגת כושר גופני - ושניתן ללמוד אותה ב-10 שיעורים בלבד של שעה בשבוע.

      אולי תתפלאו, אבל כולנו כבר למעשה שמענו על השיטה המופלאה הזו - מדובר בשחייה. אבל לא סתם שחייה, אלה בשחיית חתירה בשיטת טוטאל אימרז'ן (באנגלית:Total Immersion או בקיצור TI) שיטה מהפכנית ללימוד שחיית חתירה אשר פותחה בארצות הברית ושינתה את החיים למיליוני אנשים ברחבי העולם - וגם לעשרות אלפים בישראל. הייחודיות העיקרית של השיטה היא בכך שהיא מלמדת את השחיינים לשחות חתירה בצורה יעילה יותר, באמצעות חסכון באנרגיה והתמקדות בתנועה זורמת וטבעית יותר. כתוצאה מכך כל האנרגיה שנועדה להניע את הגוף קדימה הופכת להיות הרבה יותר אפקטיבית. העקרונות הבסיסיים של השיטה מתמקדים בשימור מאמץ, צמצום הגרר של המים על הגוף, דיוק השיוט במים ושחייה המבוססת על שימוש בכל הגוף.

      אשה שוחה בבריכה (ShutterStock)
      (אילוסטרציה: ShutterStock)

      ככה שחיית חתירה עוזרת לנשים

      עם שעות העבודה הקדחתניות במקביל לניהול המשפחה, נשים רבות צריכות למצוא דרכים נוספות להשתחרר ולהירגע. שחייה בכלל ושחיית חתירה בפרט היא פעילות אירובית בעצימות נמוכה הבונה שרירים ארוכים ורזים ועוזרת לנשים לשמור על משקל בריא. על פי המומחים במרכז הרפואי העולמי Mayo Clinic, שחייה עוזרת להתמודד עם מתחים בחיים על ידי הגברת תחושות הערך העצמי וההישגיות, מסיחה את הדעת מהדאגות ומציעה אמצעי לאינטראקציות חברתיות. בנוסף, שחייה יכולה באותה מידה גם להילחם בהתפתחות סימפטומים הקשורים לדיכאון ולהפחתתם.

      שחיית חתירה כאימון כושר

      השחייה בכלל ושחיית חתירה בפרט מפעילה את מרבית קבוצות השרירים העיקריות - רגליים, זרועות, גב, כתפיים ושרירי הבטן תוך הגברת הגמישות - מה שיכול לעזור במניעת פציעות ובמקביל לסייע לבריאות הלב וכלי הדם. עם שחייה כחלק משגרת אימון קבועה, נשים יכולות לשמור בהצלחה על האזורים המועדים לפורענות כמו הזרועות והבטן.

      שמירה על משקל בריא

      המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ על 150 דקות של פעילות אירובית שבועית קלה עד בינונית (כמו שחיית חתירה) כדי לעזור לשמור על משקל בריא. שחייה בסגנון חופשי בקצב קל עד בינוני שורפת 472 קלוריות מדי שעה לאישה במשקל 60 קילו ו -563 קלוריות לאישה במשקל 70 ק"ג. שחייניות מתקדמות יותר המתאמנות בקצב נמרץ יותר יכולות לשרוף 590 קלוריות מדי שעה לאישה במשקל 60 ק"ג ו-704 קלוריות בשעה לאשה במשקל 70 ק"ג.

      שחייה לטיפול בדיכאון

      נשים נוטות פי שניים מגברים לסבול מדיכאון והתסמינים הנלווים כמו חרדה ואובדן שעות שינה. שחייה משחררת אנדורפינים ומוליכים עצביים, הגורמים לך להרגיש טוב ועוזרים להלחם בדיכאון. פעילות גופנית עשויה גם להפחית את הכימיקלים במערכת החיסונית ולסייע בהעלאת טמפרטורת הגוף - להם יש השפעה מרגיעה על הגוף והנפש. שחייה היא פעילות גופנית שמתאימה לכך בדיוק, שכן קל להתאים אותה לרמת הכושר שלך ולהעדפות שלך. השחייה מספקת גם סביבה שקטה עם מעט הסחות דעת, המאפשרת לך למקד את תשומת הלב שלך.

      מדיטציה ומתח

      על פי האיגוד הפסיכולוגי האמריקאי, נשים מודות יותר מגברים שהן סובלות מרמות מתח גבוהות. נשים מדווחות גם על יותר תסמינים גופניים ורגשיים הקשורים למתח. שחייה יכולה להיות סוג של מדיטציה ולהעניק הזדמנות להתבוננות פנימית שתשאיר אתכן שלוות יותר ורגועות - כי בזמן שאת שוחה, את מרשה למוח שלך להירגע.

      ההתחייבות - תוך 10 שיעורים תהפכי לשחיינית

      אשה שוחה בבריכה (ShutterStock)
      (אילוסטרציה: ShutterStock)

      בין אם אתן לא יודעות לשחות בכלל ובין אם אתן יודעות לשחות רק חזה, בעזרת שיטת TI בתוך 10 שיעורים בלבד תדעו לשחות חתירה מהר, למרחקים ארוכים וללא מאמץ. בית הספר הגדול בעולם לשחייה מתחייב שתצאו שחייניות - והם יכולים להתחייב כי 90% מתלמידיהם לא ידעו לשחות חתירה לפני הקורס וכעת הם שחייני חתירה מעולים.

      שיעורי השחייה של TI מתקיימים לאחר השעה 20:00, אחרי שמטלות היום והטיפול בילדים ובמשפחה הסתיימו ונותר לך זמן פנוי עבור עצמך. השיעורים נעשים תוך שימוש בתרגילים פשוטים שמפרקים את תנועות השחייה לחלקים קטנים (תרגילים), בהם לומדים מהקל אל הכבד (מהתרגיל הפשוט והקל ביותר לתרגיל הקשה יותר) וכל זה באמצעות לימוד בדופק נמוך - בו התלמידות יכולות להתרכז כדי להבין את החומר הנלמד.

      שחיית חתירה היא דרך מעולה לחטב את הגוף ולאמץ אורח חיים בריא ושחיית חתירה בסגנון TI היא הדרך המושלמת להתחיל לעשות פעילות גופנית - ללא עומס על המפרקים, ללא פציעות, ללא הזעה וכאשר משקל הגוף במים הוא רק 10% ממשקלו על היבשה. שיטת TI מושלמת במיוחד לנשים - כיוון שיש להן קוארדינציה גבוהה הן לומדות מהר את השיטה ומצליחות בה יותר מגברים.

      בנוסף, השיטה מלמדת לשחות חתירה באופן מהנה כך שקל לשלב את הפעילות הספורטיבית כחלק מהחיים - כי כשנהנים קל להתמיד. קורס TI והיכולת להצליח לשחות חתירה למרחק בקלות לאחריו מהווה טריגר לשינוי בחיים ומחזק את תחושת המסוגלות, הביטחון, והיכולת להתמודד, להתמיד ולהצליח.

      * נדרשת יכולת שחיית בריכה אחת מקצה לקצה בסגנון כלשהו

      עוד כתבות ב-טוב לדעת