וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום אתרים ב2020: האם הוא ימשיך להיות אפיק משתלם?

מוגש מטעם דיגיטאץ'

20.2.2020 / 12:35

קידום אתרים נמצא איתנו מזה לא מעט שנים וחשיבותו ידועה ומוכחת. עם זאת, עולם השיווק בכללו הוא עולם דינאמי למדי, באינטרנט ובכלל וכך גם התחום הספציפי של קידום אתרים. אלה כמה מגמות שבולטות בו, במבט להמשך 2020 ובהתבסס על מגוון מקורות איכותיים:

צורך מתרחב, יותר תעשיות מסורתיות

על פי מחקר גוגל, החיפוש באינטרנט ממשיך להתרחב, גם עבור לקוחות של תעשיות מסורתיות. הכוונה למשל, לחיפושים בתחומי המזון, הרכב והכספים. ניתן להסיק מכך, שהצורך העסקי בשירותי בניית אתרים רחוק מלמצות את עצמו והוא ימשיך במגמת ההתרחבות. בהתאם לכך, יגדלו גם התחרות בין האתרים בתחומים אלה וכן החשיבות של קידום אתרים איכותי עבורם. כמו שאומר עידן בן אור, מנכ"ל חברת קידום האתרים הבולטת ריגו מרקטינג: "קידום האתרים פה כדי להישאר".

קידום אתרים. ShutterStock
קידום אתרים/ShutterStock

אופי התוכן

נראה ש"התוכן הוא המלך" תופס תמיד, אבל מאחורי הקלעים בממלכה, מתחוללים אינספור שינויים משמעותיים.

ראשית, איכות התוכן מוסיפה להיות משמעותית מאוד בעיני גוגל. היבט זה זינק לקדמת הבמה עם ה-"Medic Update" ב-2018, כאשר המהות שלו תומצתה בקונספט ה-EAT (Expert, Authority, Trust). בפועל, ככל שמצליחים להציג את האתר כמקור מידע אמין, כן ייטב מבחינת קידום. כהשלמה לכך, ממשיך הדגש על תוכן מקורי ולא מועתק. עוד מגמה בולטת בנושא התוכן, היא להעלות מאמרים ארוכים יותר, דוגמת תכנים בסדר גודל של 1,000 מילה.

שעת האפס

במשך שנים, פסגת השאיפות בעולם ה-SEO התחרותי הייתה להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש. כיום, יש יעד נחשק עוד יותר: להיות "אפס"! "תוצאה 0 בגוגל" הוא הכינוי למצב, שבו המידע על האתר בתוצאת החיפוש, כולל מידע מורחב שגוגל שולפת מהאתר. מידע זה מכונה אצל גוגל featured snippets והוא אמור לספק תשובה מורחבת לשאילתת החיפוש. משמע - להקל על הגולש, באופן כזה שלרוב הוא לא יצטרך להיכנס לאתר עצמו. המידע שיוצג בתוצאות החיפוש עשוי להספיק לו. אלא שהקלה על הגולש, איננה בהכרח הסיבה שבגללה גוגל עושה זאת. עידן בן אור מסביר, שהאינטרס שלה הוא להשאיר את המשתמש כמה שיותר בפלטפורמה שלה. משמע - כמה שפחות לעבור ממנוע החיפוש שלה, לאתר שלך. מצד שני, הגולש נחשף מייד למידע מורחב מאתרכם, דבר שעשוי לעודד אותו להיכנס אליו (במידה והוא מחפש מידע נוסף). זה גם טוב לטווח הארוך, מהיבט המוניטין. עם זאת, בשורה התחתונה, ישנם מקרים שבהם באופן פרדוקסלי, "תוצאה אפס" מכניסה לאתר משמעותית פחות גולשים מאשר מיקומים 1 או 2 בתוצאות! חשוב לציין, שהדבר לא קורה תמיד. לפעמים זה אכן המקום שמביא את מרב הכניסות לאתר.

חיפוש קולי

התחזקות החיפוש הקולי, היא מגמה משמעותית נוספת שעליה שומעים לאחרונה. כאיזון לכך, נזכיר שלא מדובר בדבר חדש ושכדאי לקחת תחזיות לעתיד בעירבון מוגבל. השנה למשל, עדיין מוזכרת פה ושם תחזית ישנה של Comscore, לפיה 50% מהחיפושים ב-2020 יהיו חיפושים קוליים. בעבר זה אולי נשמע סביר, אבל כיום ברור שזה עדיין לא המצב. עם זאת, ניתן לשער שאכן נראה התחזקות של תחום זה בעתיד הקרוב, על רקע המשך התרחבות טכנולוגיית הסייענים הקוליים (או "עוזרות וירטואליות").

מגמות משלימות

ישנן עוד מגמות משנה רבות, כולל כאלה שהתחילו ב-2019 או אפילו 2018 וממשיכות להתבטא בשטח ולהתפתח. אלה שלוש דוגמאות בולטות: חשיבות התאמת האתר למובייל ממשיכה להתחזק. "מסע הלקוח" צובר מורכבות וכתוצאה מכך, עולה חשיבות המקצוענות של מקדמי האתרים והבנתם בשיווק. ולבסוף, הדגש בנושא הקישורים עבר ל"איכות" על חשבון הכמות. הדבר מתבטא בהעדפת קישורים ממגוון רחב של אתרים, שהם רלבנטיים לתחום בו מדובר וגם נחשבים (מבחינת גוגל) לאיכותיים.

לסיכום

ברור מאוסף מגמות זה, כי קידום אתרים אורגני ממשיך השנה וכנראה ימשיך גם בעתיד הקרוב, להיות גם חיוני וגם משתלם. מוטב לבחור בחברה מקצועית לקידום אתרים, ולו כדי לוודא שהאתר שלכם בידיים טובות.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully