וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוכרים דירה? אלה הדברים שכדאי לשים לב אליהם

מוגש מטעם דיגיטאץ' והומלס

4.3.2020 / 11:43

כל אחד בוחר להתגורר באופן המתאים לו ביותר. לעיתים, הוא רוכש דירה, ובמקרה אחר, הוא משכיר אחת כזאת. אופציית השכרת הדירות קיימת יותר אצל אנשים אשר אין ידם משגת לרכוש דירה יקרה. אבל, בהחלט, יש מקרים, בהם אנשים בוחרים בה בשל שיקולים אישיים הנובעים מדרך חיים או אחרים כלכליים. לעיתים, זה הרצון שלא להשקיע בנכס אלא בהשקעות אחרות ובנסיבות אחרות. אין זה משנה מה הסיבה על פיה אתם שוכרים דירה, כי תמיד תרצו לבחור בדירה המתאימה ביותר מבחינת כל התנאים. קיימים שיקולים שונים לבחירת הדירה ואחד החשובים בהם הוא מיקומה. תוכלו לחפש ולמצוא מבחר גדול של דירות להשכרה באתרי אינטרנט שונים השייכים לחברות המתמחות בתחום.

למכירה\ להשכרה. אורי לנץ
למכירה\ להשכרה/אורי לנץ

שיקול כספי

קיימים מספר דברים שכדאי לכם לשים לב אליהם בעת החיפוש. לרוב, השיקול הכספי הוא המכריע עבורכם וכדאי לסקור דירות המוצעות על פי פרמטר זה. צריך לציין, כי רמת המחירים נקבעת בעיקר לפי גודל הדירה, מצבה, המראה שלה והאזור בו היא נמצאת. באזורי ביקוש גבוהים הן תהיינה יקרות בהרבה. לדוגמא: בגוש דן ובמיוחד בתל אביב ניתן למצוא דמי שכירויות גבוהים, יחסית, למקומות אחרים. יותר מכך, במרכז העיר תהיינה דירות יקרות יותר מאשר בפרוורים הפחות נחשבים. בישובי פריפריה, למשל, יהיו המחירים זולים בהרבה. אלמנטים המגדילים ביקוש הם קרבה לאזורי תעסוקה, למוסדות ללימוד להשכלה גבוהה, רמת השירותים המוניציפאליים ועוד.

עלות מול תועלת

כל השיקולים הללו של עלות מול תועלת כדאי לכם לעשות כבר בשלב בדיקת המחיר. אם אפשרויותיכם הכלכליות סבירות תוכלו לקבל החלטה על פי מידת צרכיכם ונוחיותכם. אם תקציבכם מוגבל אבל חשוב לכם לגור במרכז הבילויים שבעיר תתאמצו ותשקיעו יותר בדירה שם ותצטמצמו בהוצאות אחרות, וכן הלאה. קשת השיקולים גדולה למדי וכמובן שתחליטו על פי העדפותיכם. דמי השכירות הנקבעים הינם חודשיים ותנאי התשלום משתנים. במערכת השיקולים כדאי לכם לקחת בחשבון גם נתון זה. יש בעלי נכסים שרוצים תשלום של מספר חודשים מראש, יש חודשיים ועוד. שיקולים אחרים הם כמובן, הוצאות נוספות בגין ועד בית ודמי ארנונה.

שיקולי נוחות

מעבר לשיקולי העלויות יש לכם, כמובן, שיקולי נוחות המגורים. ובין היתר, הימצאות מעלית, גינה קטנה, דוד שמש, מקרר, גז, ריהוט ופריטים אחרים. בנוסף, שירותים מוניציפאליים באזור, כמו: גנים ציבוריים, קופת חולים, מוסדות תרבות, אזורי חניה, תחבורה ציבורית וכיוצא בזה, וכן, שירותים אחרים של מרכולים, קניונים, קנטרי קלאב, חדרי כושר ואלמנטים אחרים החשובים להתנהלות יום יומית סבירה וטובה. למרות שהחיכוך עם בעל הנכס או נציגו איננו רב, כדאי שתהיה לכם סוג של כימיה עימו היכולה לסייע במקרים שונים ובעת שמתעוררות בעיות. יחד עם זאת, יש חשיבות להכנת הסכם מסודר הכולל את כל התנאים הנדרשים. כולל מחירים, תנאים להעלאות מחיר, תנאי תשלום ועוד. אין לוותר עליו.

חיפוש באתרים

מומלץ שאת ההסכם יערוך עורך דין המתמחה בתחום. הוא מחויב להכניס בו את כל ההסכמות בעל פה ואת האלמנטים השונים כולל הפרות והעונשים למבצע אותן, וסעיפים נוספים מקובלים. חיפוש דירות להשכרה מתבצע לאורך כל השנה אבל בעיקר לקראת פתיחת שנת הלימודים עת משפחות וסטודנטים מבקשים לשנות כתובת מגורים. באתר של הומלס תוכלו לצפות בלוחות אתרים העוסקים בתחום. לכולם יש קטגוריות שונות, ובין היתר, גם משרדים להשכרה, דירות למכירה, נכסים מסחריים וכיוצא בזה. לכל אלו יש סיווגי משנה כמו אזורים, מחירים, סוג הנכס ועוד. כך שתוכלו לשוטט בהם ללא קושי ולמצוא את הנכס שאתם מחפשים.

מוגש מטעם דיגיטאץ' והומלס
  • עוד באותו נושא:
  • השכרה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully