וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות ספורט אתגרית: חוויה נחמדה נטו או פעילות מעצימה ובונה יכולות?

מוגש מטעם דיגיטאץ' בשיתוף אשדות

4.3.2020 / 12:57

פעילויות הספורט האתגרי תפסו תאוצה בשנים האחרונות והביקוש הולך וגדל ברחבי העולם. הפעילויות המוכרות יותר הן סנפלינג, טיפוס, צלילה וצניחה חופשית.

פעילויות אלה הפכו לנפוצות מאוד בקרב אנשים שלא עסקו בה מעולם, התחום הפך מבוקש בקרב קבוצות גדולות המונות עשרות משתתפים החל מתלמידי בית ספר, משפחות, וועדי עובדים של חברות או משרדים אשר מעוניינים להעניק לעובדים חוויה ייחודית, מאתגרת ומגבשת בימי הכיף.

סנפלינג. חברת אשדות,
סנפלינג/חברת אשדות

היתרונות בספורט אתגרי

ימי גיבוש מאופיינים בעיקר בפעילויות הכוללות שימוש בחבלים, במיוחד הסנפלינג המפורסם, היתרון בפעילות זאת ביחס לשאר הפעילויות הוא חוויה מאתגרת שלא דורשת יכולות פיזיות כמו בטיפוס, או תקציב גבוה כמו של צניחה חופשית, והיא יכולה להתאים לקבוצות גדולות וקטנות כאחד.

המשותף לפעילויות הספורט האתגרי הוא היציאה מאיזור הנוחות המוכר אל מחוצה לו, וזו למעשה הסיבה לתחושות החזקות אותם תחושו כאשר תעסקו בפעילויות אלה. הגוף רגיל לתחושת המגע עם הקרקע והאיזון הטבעי נוצר מכח הגרביטציה, כאשר נתנתק מהקרקע המוכרת והבטוחה נזכה לחוות הצפת אנדרנלין ותחושת "היי" ייחודית.

התפתחות הטכנולוגיה

הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לנו לצאת מ"איזור הנוחות" באמצעות עזרים שונים כמו מצנח רחיפה, בלוני צלילה או חבלים ולראות אתרים ולדרוך במקומות שאף אחד אף פעם לא דרך בהם. הצלילה מאפשרת לנו לראות את יופיו המרהיב של מעמקי הים, שפע הדגים והאלמוגים וההרמוניה הקיימת בתוך הים.

החבלים, הרתמות ושאר הציוד המשמש לגלישת צוקים מאפשר טיולים מרהיבים בקניונים ברחבי העולם ובעיקר הפתרון להתגבר על מכשול המפלים ולהיות עדים לתופעות טבע המרשימות והיפות ביותר בעולם.

סנפלינג בנחל פרת. חברת אשדות,
סנפלינג בנחל פרת/חברת אשדות

הספורט האתגרי ככלי טיפולי

מעטים יודעים כי לפעילויות הספורט האתגרי שימושים נוספים מלבד ההנאה, האתגר והסיפוק. שנים רבים הסנפלינג והטיפוס משמשים ככלי טיפול בבני נוער בכלל ובנוער בסיכון בפרט. באמצעות פעילויות אלה ניתן להתגבר על פחדים ולבנות בטחון עצמי ואמון של המשתתף בעצמו וביכולות שלו להתגבר על קשיים ולקחת את זה לעולם האמיתי.

בנוסף לכך, פעילות כזאת יכולה להעניק יכולת התמודדות במצבי קיצון, כמו למשל הצעד הראשון בגלישת צוקים שהוא המפחיד ביותר ומעניק תחושת נצחון ייחודית. תחושה זאת תגרום לגולש להבין כי התגברות על פחד מעניקה תחושה חיובית מהסיבה שהוא יישכח את הפחד ויישאר רק עם תחושת החוויה המעצימה.

ניצלו מאסון השיטפון בזכות הספורט האתגרי

אסון השיטפון מוכר לכולנו וזהו יום שלא נשכח, את תוצאותיו כולנו מכירים אך יש סיפור גבורה מדהים של נער אחד בתוך קבוצה של 28 נערים. עשרת הנערים שנספו היו למעשה בתוך הערוץ ולא היה להם לאן לברוח. קבוצה אחרת של 4 נערים, 3 בנים ובת אחת ששמעו וראו את השיטפון מתקרב והיה להם 15 שניות בלבד להציל את עצמם. 3 נערים קפאו במקום בעוד הרביעי מביניהם פעל במהירות ונחישות בתושייה וקור רוח מדהים, הוא טיפס ומשך אליו את שאר הנערים לטפס איתו כ-6 מטרים על הקירות של ערוץ הנחל, ארבעת הנערים הצליחות להשאר תלויים על מדף סלע קטן מעל הזרם הקטלני, אותו נער המשיך לחזק את שאר חבריו נפשית ופיזית מה שעזר להם להחזיק מעמד עד להגעת המחלצים.
אותו נער הוא למעשה בנו של מקים חברות אשדות איתמר דרדיק בעל ניסיון בתחום למעלה מ-30 שנה. בנו השתתף מגיל צעיר בעשרויות פעילויות של גלישה, טיפוס וטיולי אקסטרים מאתגרים מה שלשמחתנו התגלה כמציל חיים.

להזמנת הרצאה בנושא האקסטרים והתרומה שלה לבניית חוסן נפשי או ימי גיבוש לקבוצות המשלבים מוטיבים אתגריים חייגו אלינו לנייד 0522-300-306
או שילחו מייל לכתובתינו ashdot@ashdot.info

מוגש מטעם דיגיטאץ' בשיתוף אשדות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully