וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה אינה פוסחת אף על סכסוכי גירושין

מוגש מטעם דיגיטאץ' ועו"ד תרצה נוה

10.3.2020 / 11:57

השלכה נוספת של בהלת הקורונה נוגעת גם בבעיות בתוך המשפחה ומצריכה התמודדות עם אתגרים חדשים, בעיקר בקרב בני זוג המצויים בסכסוך גירושין או שאף התגרשו זה מכבר.

בימים האחרונים מתפרסמות הנחיות חדשות של משרד הבריאות בחסות ראש הממשלה והוצא "צו בידוד" לפיו כל ישראלי השב ארצה מחוייב להכנס לבידוד ביתי של 14 יום, בידוד זה חל גם על מי שלא מפתח את תסמיני המחלה. בנוסף לבידוד הביתי נסגרה הכניסה של טיסות רבות ממדינות שונות מהמזרח ומאירופה. אירועים רבים מבוטלים בגלל האיסור על התקהלויות, כמו מסיבות פורים, משחקי כדורגל וכדורסל, כנסים, תערוכות ועוד.

המצב משפיע על חברות רבות במשק, גורם לפיטורי עובדים והפסדים בשיעורים גדולים.

אבל הבידוד הביתי בקרב משפחות רבות יוצר "סיר לחץ" בתוך הבית, שהרי חלק גדול מבני המשפחה אמורים לשהות יחדיו בתקופה זו.

בני זוג עם מסיכות רפואיות. ShutterStock
בני זוג עם מסיכות רפואיות/ShutterStock

במידה וההורים מסוכסכים ביניהם אזי עניין זה מקבל משנה תוקף ועולות שאלות ותהיות רבות, כגון: מי ישהה בבידוד עם הילדים ? האם הילדים כבר נדבקו ? מי יצא מהבית , האב, האם או הילדים ? מי מבני המשפחה כבר נחשף לוירוס וכו' וכו'.

מאחר ועניין זה באשר לסכסוך בין בני זוג גרושים אף הגיע לביהמ"ש, כדאי לשקול שוב האם כדאי לפנות לביהמ"ש או שמא להתפשר. רצוי ומומלץ במקרים שכאלו להתייעץ עם עורך דין גירושין.

בשבוע האחרון פנו אלי בבהילות מספר הורים, הן גברים והן נשים, המצויים בהליכי גירושין ואף לאחריהם, בבקשה להגן על הילדים בפני וירוס הקורונה בהתאם להוראות משרד הבריאות ולא לחשוף אותם למי מההורים שאמור לחזור מחו"ל.

לפני שלושה ימים, פנתה אלי לקוחה שבעלה טס בענייני עבודה ועתיד לחזור מחו"ל, מאחד היעדים המחייבים אותו לשהות בבידוד, בבקשה להודיע לעורך דינו כי בתקופת הבידוד הוא לא יוכל להיפגש עם ילדיו. הבעל שב ארצה ולא התייחס להנחיות אלו וביקש לראות את הילדים. האישה ביקשה ממני להוציא צו מניעה בעניין זה בביהמ"ש או בביה"ד הרבני האוסר עליו להיפגש עם הילדים מחשש להדבקה. כששוחחתי עם הצד השני הגענו להסכמה, כי אין צורך להגיש בקשה לצו מניעה, שכן הובטח לנו שהבעל יכבד את החלטות משרד הבריאות.

במקרה נוסף אחר ביקשו את התערבותי שלא לחשוף את הילדים להורה שכבר חזר מחו"ל ושהה מספר ימים בביתו ואף פגש בילדיו, ורק לאחר מספר ימים הודיע משרד הבריאות שהתושבים אשר חזרו מהמדינה שבה שהה, יכנסו להשלמת ימי הבידוד. גם במקרה זה ההורים למרות הסכסוך החריף ביניהם, השכילו להבין שטובת הילדים מעל הכל ובודדו את הילדים מסכנת הידבקות בנגיף הקורונה.

עו"ד תרצה נוה – מומחית לענייני גירושין. דיגיטאץ',
עו"ד תרצה נוה – מומחית לענייני גירושין/דיגיטאץ'

בהלת הקורונה והסכסוך בין ההורים אף הגיעה לביה"ד הרבני:

לפני כשבוע, אב לשתי בנות ביקש מדייני בית הדין הרבני בתל אביב להוציא צו מניעה במעמד צד אחד שיאסור על גרושתו, ששהתה בתאילנד ימים ארוכים, לפגוש את שתי בנותיהם בשל החשש מהנגיף הכי מדובר בעולם. בית הדין הרבני נעתר לבקשת האב והוציא צו מניעה האוסר על האם להיפגש עם הבנות במשך 15 ימים, עד שתסיים את הליך הבידוד שנקבע על ידי משרד הבריאות.

כמו כן, הדיינים ציינו בהחלטתם כי "רק לאחר שתמציא אישור רפואי מוסמך שהיא אינה נשאית המחלה, תורשה לפגוש את ילדיה". כמו כן בית הדין הורה לאם שלא להגיע לדיון בבית הדין על מנת שעובדי ביה"ד והדיינים לא ידבקו בנגיף.

לסיום, נסו להירגע ולהרגיע את הסובבים אתכם, הישמעו להנחיות משרד הבריאות ועזרו למאמץ הכללי להילחם בנגיף שהגיע אלינו משום מקום. במקרים של אי הסכמות בתוך המשפחה הנכם מוזמנים לפנות אליי לקבלת ייעוץ אמין ומקצועי וליווי שוטף תוך הבנה שהפתרון הוא בהסכם ולא במלחמה.


* נכתב ע"י עו"ד תרצה נוה - מומחית לענייני גירושין.

מוגש מטעם דיגיטאץ' ועו"ד תרצה נוה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully