וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים איך לשמור על מטען למחשב נייד

מוגש מטעם דיגיטאץ'

26.3.2020 / 16:34

כאשר קונים לפטופ הוא מגיע עם מטען למחשב נייד מקורי אשר אמור להחזיק מעמד זמן רב, ואפילו מספר שנים לא מבוטל. איך שומרים על אורך חייו של המטען? קבלו כמה עצות זהב והכירו את המטענים והסוללות של חברת סולן אינטראקטיב בע"מ

מחשב נייד מקל מאוד על החיים בכך שהוא מאפשר לעבוד עליו מכל מקום וגם ללא צורך בחיבור למקור חשמל. מה שמאפשר את הגמישות התפעולית הזאת הינו המטען בעל הסוללה הנטענת והמייצרת את האנרגיה הנדרשת להפעלתו. כאשר קונים לפטופ הוא מגיע עם מטען למחשב נייד מקורי אשר אמור להחזיק מעמד זמן רב, ואפילו מספר שנים לא מבוטל. יחד עם זאת, הדבר, לרוב, אינו קורה, והמטען מסיים חייו לאחר זמן קצר ממה שמצוין במפרט שלו. בעת הזאת, כדאי לקנות מטען מקורי המתאים לדגם של הנייד, ובהעדפה שנייה, מטען גנרי שהינו זול יותר. עדיפות שלישית היא למטען אוניברסאלי. אבל בכל מקרה, כדאי לרכוש תחליפים מאיכות טובה ולא להתפתות לזולים מדי אשר ישבקו לאחר זמן קצר.

שמירה נכונה על המטען

כדאי לדעת כי ניתן בהחלט לשמור על אורך חיי המטען, ע"י מספר פעולות פשוטות. השמירה נעשית בשני מישורים עיקריים. האחד באופן השימוש במטען עצמו, והשני באופן השימוש במחשב הנייד עצמו והארכת חיי הסוללה שלו. ככל שתפעלו על פי ההנחיות והכללים החשובים האלה, אזי חיי הסוללה והמטען יהיו ארוכים יותר.

טיפים חשובים איך לשמור על מטען למחשב נייד:

1. רשת החשמל בארץ לעיתים לא יציבה, במיוחד בחורף .יש ספייקים ונחשולי מתח, הגורמים לקצר במטען רכשו מגן ברקים לחשמל העלות נמוכה והתועלת רבה.

2. שימרו על המטען מחיות מחמד, חלקם אוהבים מאוד לכרסם את המטען.

3. לשמור על פיית כניסת המטען למחשב ישרה ורחוקה מדופן קיר או שולחן.

4. אין להשאיר את המטען ליד מקור חום מחשש לפגיעה בו. יש לאחסן אותו במקום בטוח על שולחן עבודה, להקפיד שלא ייפגע פגיעה חיצונית מנפילה, טלטול או חבלה אחרת. חיבור של המטען בצורה עדינה ולא אגרסיבית על מנת למנוע מתיחת החוטים, קריעתם וכדומה.

5. שימוש נכון במחשב - הדגש הוא על הימנעות מפעולות הגורמות לו להתאמץ יתר על המידה. הכלל הוא, שככל שהוא פועל במאמץ ולאורך זמן כך חיי הסוללה מתקצרים. בכל מחשב יש שתי אופציות המתאימות למצבים שונים. מצב של "Portable - laptop" מתאים לשימוש שוטף. ומצב של "Max battery" מתאים לצרכים אשר אינם דורשים משאבי מערכת - קריאת מסמכים למשל.

עבודה מהבית. ShutterStock
ככל שהמחשב הנייד פועל במאמץ ולאורך זמן כך חיי הסוללה מתקצרים/ShutterStock

6. לעבוד עם מסך מוחשך ככל האפשר - ככל שהמסך בהיר כך הסוללה מתאמצת יותר. כדאי לעבוד עם תאורת חדר נכונה המסייעת בכך.

7. רשת אלחוטית - כאשר אין בסביבה רשת אלחוטית מומלץ לכבות את כפתור החיבור אליה. פעילות אלחוטית צורכת חשמל רב וכדאי להימנע ממנה.

8. מצב המתנה - לכבות את המסך ולעבור למצב המתנה כאשר לא עושים שימוש במחשב.

9. להפחית שימוש ביישומים פעילים - ככל שיש יישומים פעילים אזי המעבד והדיסק פועלים בעצימות גבוהה ואז השימוש בסוללה הינו אינטנסיבי. לכן, רצוי לסגור כל יישום שאינו נדרש.

10. שמירה פיזית על הסוללה - הדבר מתבטא בשורה של פעולות והנחיות. עם הקנייה לטעון אותה עד למקסימום. מדי פעם לרוקן לחלוטין ואז לטעון. רצוי לחזור על הפעולה פעם בחודש. בדגמי מחשבים המאפשרים זאת, מומלץ לנתק את הסוללה כאשר המחשב מחובר לחשמל במשך שעות ארוכות. חום פוגע בסוללה ומקצר את חייה.

המטענים והסוללות של חברת סולן אינטראקטיב בע"מ

חברת סולן הינה החברה המובילה בישראל בתחומי אנרגיה סולארית, סוללות ומטענים למחשבים ניידים ולכל מטרה . מצברי פריקה עמוקה מסוגים שונים, ממירי מתח החברה רוכשת ומשווקת מטענים וסוללות של חברות מובילות בעולם והינה בעלת תשתית מקצועית למתן שירותי תמיכה ותיקונים לפריטים המשווקים על ידה. כך שלכל לקוח יש כתובת אמינה. ניתן לרכוש את מוצריה בחנויות רבות הפזורות ברחבי הארץ, וכמובן, באתר החברה הידידותי למשתמש. באתר ניתן לקבל מידע מקיף ומועיל על כל עולם המחשבים הניידים ונושאים משיקים נוספים, וכמובן, לרכוש מטענים ומוצרים אחרים במחירים השווים לכל כיס.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully