וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנהגים אחרת בכינרת": מה חייבים לדעת עם פתיחת עונת הרחצה

בשיתוף איגוד ערים כינרת, בשיתוף איגוד ערים כינרת

26.5.2020 / 8:37

13 חניוני הנופש החופי של איגוד ערים כינרת נפתחו ומחכים לכם. איך מתנהלים החופים במסגרת "התו הסגול", למה עליית המפלס המבורכת מחייבת את כולם לנהוג באחריות ולהיות קשובים להוראות ולאן מומלץ להתקשר לפני שמגיעים לבלות במקום - כל הפרטים

מבלים בחופי כינרת. רשות הכינרת,
החופים מתמלאים/רשות הכינרת

כמה חיכינו לזה: בשעה טובה, ההגבלות הוסרו וכולנו הורשנו לחזור לחופים האהובים והנעימים כל כך. תחת הכותרת "מתנהגים אחרת בכינרת", נפתחה לה עונת הרחצה ב-13 חניוני הנופש החופי של איגוד ערים כינרת, כאשר הכול נעשה כמובן בכפוף לדרישות "התו הסגול" שהותאמו לחופי הכינרת, במסגרת המאבק בקורונה.
הכניסה לחופי איגוד ערים כינרת הינה ללא תשלום והחופים מאפשרים להמוני המבקרים ליהנות מחופשה עממית ומהנה. עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת, בירך על ההחלטה לפתוח את החופים ולהחזיר את שירותי ההצלה על מנת לאפשר את ביטחונם של המבלים: "נערכנו עם תכנית סדורה על פי 'התו הסגול' לחופי הכינרת ותפעולם, בהתאם להנחיות משרדי הפנים והבריאות ואנו מקווים כי הציבור יהיה קשוב להנחיות שהוא מכיר כבר מתחומים אחרים בחיינו בתקופה האחרונה, ויתקיים שיתוף פעולה בין צוותי החוף לבין הקהל".

ואכן, כמו שחשוב ליהנות, כך חשוב גם לשמור על ההנחיות ולהתרגל להתנהגות והתנהלות חדשה בחופים, כדי שהחוויה תהיה מוצלחת עבור כולם. מה למשל?

במטרה להימנע מעומס של נופשים ומאחר שהכניסה לחופי הכינרת היא חופשית עבור הולכי הרגל, מספר כלי הרכב המורשים לחנות בחניונים יצומצם, כאשר לכל חוף הוגדרה קיבולת חניות משלו, המאפשרת אירוח בתנאי השטח שלו ובצורה מרווחת. בשהיית יום בחוף צריכה להיות הקפדה על ישיבה בקבוצות, בצורה מרווחת ובמרחק מקבוצות אחרות ואילו בלינת לילה בחופים, יש לשמור במתחמי הנופש על מרווחים ועל פיזור של האוהלים, כך שיש 5-7 מטרים בין כל אוהל לאוהל. שימו לב גם כי כל חופי איגוד ערים כינרת הם חופים שקטים וככאלה, אסור להשמיע בהם מוזיקה.

כינרת. רשות הכינרת,
הכינרת התמלאה/רשות הכינרת

בנוסף, מבני השירותים השונים צוידו בהתאם להוראות משרדי הפנים והבריאות וכל חנויות הנוחות, המזנונים והרוכלויות פועלים בהתאם ל"תו הסגול לעסקים". עד לאחר שבועות כל עמדות ההצלה של האיגוד יופעלו עד 19:00 ובהמשך תתבצע הארכה של שעות הפעילות של המצילים בחגים ובסופי השבוע בהתאם לצרכים. כבר בעיד אל פיטר ובשבועות יפעל לכל אורך שעות היום מוקד "כינרת בטוחה" ומצלמות האבטחה בחופים יסייעו בשמירה על הנופשים.

מעבר לביטחון המבקרים בכל הנוגע למאבק בקורונה, כדאי גם לדעת שמפלס הכינרת עלה והכינרת התמלאה. זו כמובן בשורה נהדרת עבור כולנו, אך יש לשים לב כי קיימים אזורים בהם המים מאוד עמוקים, כך שכל מי שנכנס למים, חייב להישמע להוראות הפקחים, כמו גם לשילוט הקיים במקום.

עליית המפלס הובילה לכך שתשתית בנויה, כמו מדרגות וקירות למשל, כוסתה במים ולא ניתן לראות אותה. לכן, יש להיכנס למים רק דרך האזורים המורשים לכך, לרחוץ רק בשעות הפעילות של המצילים ובחופים המוכרזים, לא לטפס על מעקות הבטיחות ולא לקפוץ למים מראשי הקירות. כניסה למים צריכה להיות אחראית, בעיקר עם ילדים, על מנת שהחוויה בכינרת תהיה מושלמת כמו תמיד.

לאור כל אותן מגבלות מרחק שהוזכרו וצמצום הקיבולת של החניונים ומכאן גם של החופים, לכל מי שמתכנן להגיע לכינרת וליהנות ממנה, מומלץ להתקשר לפני ההגעה לחופים לכוכבית כינרת - 55477*, כדי לקבל מידע על חופים פנויים. והכי חשוב - תבלו!

בשיתוף איגוד ערים כינרת, בשיתוף איגוד ערים כינרת
  • עוד באותו נושא:
  • כינרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully