וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בונים קמפיין פרסום ממומן בגוגל?

מוגש מטעם דיגיטאץ' בשיתוף לינקשייק

4.8.2020 / 9:43

על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהקידום הממומן בגוגל, חשוב לבצע אותו באופן מושכל. הטיפים הבאים יעזרו לכם לעשות זאת גם ללא עזרת מומחים בתחום.

האסוציאציה הראשונה שמעוררת המילה "גוגל" היא בדרך כלל מנוע חיפוש, אבל החברה ששינתה את פני האינטרנט היא גם סוכנות פרסום גדולה מאוד. מחקר שנערך בארה"ב גילה ש-37% מכלל תקציבי השיווק הדיגיטלי מופנים לקידום ממומן בגוגל, וגם בישראל הנתון גבוה מאוד: בין 600 ל-700 מיליון ש"ח מתוך הוצאה כוללת לפרסום (גם אונליין וגם אופליין, כולל טלוויזיה, עיתונות מודפסת, רדיו, שילוט חוצות ועוד) של כ-4.4 מיליארד, כלומר כ-15%.

למה כדאי לפרסם בגוגל?

גורם מרכזי לאטרקטיביות של השימוש במנוע החיפוש כזירת פרסום הוא הפופולריות העצומה שלו. סיבה חשובה לא פחות היא השילוב - או הערבוב אם תרצו - בדפי תוצאות החיפוש: אמנם גוגל מקפידה לציין ליד כל מודעה שמדובר במודעה, ומרבית הגולשים מודעים מן הסתם לעובדה שהתוצאות העליונות מופיעות על בסיס תשלום ולא כי גוגל חושב שמדובר באתרים מובחרים - ובכל זאת, עצם ההופעה בדף תוצאות חיפוש שביצע הגולש משדרת אמינות ומקטינה את ההתנגדות האוטומטית שיש לכולנו כלפי פרסומות.

על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהקידום הממומן בגוגל, חשוב לבצע אותו באופן מושכל. הטיפים הבאים יעזרו לכם לעשות זאת גם ללא עזרת מומחים בתחום.

מודעות גוגל. דיגיטאץ',
מודעת פרסומת בגוגל/דיגיטאץ'

מה כולל קמפיין פרסומי בגוגל?

קמפיין פרסומי בגוגל עשוי לכלול מודעה אחת או מספר מודעות (פירוט בהמשך). לכל מודעה יש לבחור כותרת, תיאור, אתר או דף נחיתה שאליהם מופנים אלה שלחצו על המודעה ורשימת מילות מפתח שעבורן תופיע המודעה בדף תוצאות החיפוש. על כל מילת מפתח יש להציע מחיר, כלומר סכום המקסימום שאתם מוכנים לשלם עבור כל לחיצה על המודעה. בנוסף, ישנו תקציב מקסימום יומי, שגם אותו חשוב לבחור בחוכמה, כך שמצד אחד לא תיפרץ מסגרת התקציב ומצד שני לא יתפספסו גולשים שיכולים להפוך ללקוחות.

עוד לפני הכל, תתבקשו לבחור את סוג הקמפיין. בהקשר זה, כדאי לציין שהממשק של גוגל אינטואיטיבי מאוד וידידותי למשתמשים - ובפרט למי שלא חוששים להתעמק בו ולהקדיש זמן לבניית מסע הפרסום.

מחקר מילות מפתח יסודי וחכם

הבסיס של פרסום בגוגל כך שכל שקל שמושקע בו יניב מקסימום תוצאות הוא מחקר מילות מפתח מעמיק וחכם. בהקשר הזה, חשוב להבין את הקונספט הבסיסי של הקידום הממומן: כל מפרסם מתחרה בשחקנים רבים אחרים מהתחום שלו. כדי להופיע במיקום בולט צריך לגבור עליהם - כלומר להציע מחיר גבוה יותר לכל קליק. בכל תחום פעילות יש מן הסתם עשרות ביטויים שעבורם כדאי להופיע בגוגל, ואף עסק לא יכול להתחרות וגם לנצח בכל כך הרבה תחרויות. בהתאם, חשוב למצוא את השילוב המדויק ביותר בין המילים שהגולשים באמת מחפשים, הביטויים שעבורם לא תצטרכו לשלם סכום מופרז וגם אלה שבאמת מעידים על סיכוי גבוה להמיר עניין בעסקה שמכניסה לכם כסף.

ממשק הקידום הממומן, שנקרא Google Ads, מסייע לכם עם הצעות למילים וגם עם סטטיסטיקות מפורטות שעוזרות לקבל החלטות נכונות.

ניסוח מדויק ומניע לפעולה

המודעות שמופיעות בגוגל תמציתיות מאוד: הבסיס הוא כותרת בת שורה אחת (לא ארוכה מדי) ושורה נוספת, גם היא קצרה יחסית. הממשק של גוגל אמנם מאפשר להוסיף עוד מידע, אבל רק מפרסמים שיודעים להיות חדים וממוקדים ישכנעו את הגולשים ללחוץ על המודעה שלהם ולא לדלג הלאה.
חשוב לזכור שמודל התשלום הוא PPC, כלומר סכום מסוים עבור כל הקלקה, ולכן המטרה היא לאו דווקא לגרום למספר הרב ביותר של הגולשים ללחוץ על המודעה - אלא לאלה שבאמת יש סיכוי שיהפכו ללקוחות. ניסוח מדויק ומניע לפעולה, כלומר כזה שמצליח גם לזהות את הצורך הבסיסי שהעסק יודע לספק וגם לבדל את העסק ממתחריו, הוא חובה.

בקרה מתמדת

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של פרסום בגוגל הוא הפידבקים המיידיים והמפורטים שאפשר לקבל. בכל נקודת זמן תוכלו לראות עד כמה כל מודעה שיצרתם אפקטיבית ומהו שיעור ההמרה שלה - כלומר כמה מתוך הגולשים שנחשפו למודעה גם לחצו עליה. שימוש בכלים מתקדמים אחרים מאפשר לכם לדעת אפילו כמה מתוך האנשים שלחצו על המודעה גם ביצעו אחר-כך את הפעולה הרצויה מבחינתכם - קניית מוצר, הזמנת שירות, השארת פרטי יצירת קשר וכו'.

על בסיס המידע יקר הערך הזה אפשר להשביח כל קמפיין פרסומי בגוגל באופן קבוע. אם למשל תעלו 2 גרסאות דומות למודעה, עם הבדל מסוים (למשל כותרת שונה), ואחת מהן תניב תוצאות טובות בהרבה - מן הסתם כדאי להשאיר אותה ולוותר על השנייה. דרך נוספת היא להפקיד את המלאכה בידי חברה שזוהי המומחיות שלה דוגמת לינקשייק - חברה בעלת 14 שנות ניסיון בפרסום ממומן וקידום אתרים אורגני בגוגל.

מוגש מטעם דיגיטאץ' בשיתוף לינקשייק
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully