וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית עסקית פוסט עידן הסוף הקורונה ולקראת שנת 2021

GONOGO - תוכנית עסקית, בשיתוף דיגיטאץ'

30.11.2020 / 14:43

המגזר העסקי עבר טלטלה משמעותית בשנה האחרונה. תוכניות עסקיות שנכתבו לשנת התקציב 2020, אופסנו במגירה והוחלפו בתוכניות הישרדות, אשר המרכיב העיקרי שלהן כלל, צמצום הוצאות, חזרה לבסיס וצריכת אשראי מוגברת.

בעקבות הבשורות המשמחות מעבר לים בנוגע לחיסונים לקורונה, נראה כי בזירה העסקית המקומית והבינלאומית מתחילים להריח את הסוף, פותחים שוב את האקסלים ומנסים להבין איך תראה שנת 2021, שנת פוסט עידן הקורונה.

תוכנית עסקית איננה מדע מדויק, גם רפואה לא דרך אגב, יחד עם זאת בתכנון נכון, ניתן לצמצם את אי הוודאות האופפת את השווקים.

תוכנית עסקית. GONOGO - תוכנית עסקית,
פותחים שוב את האקסלים ומנסים להבין איך תראה שנת 2021/GONOGO - תוכנית עסקית

מגזר ה - SMB בישראל ובעולם הוא המגזר אשר בפניו עומדים האתגרים הגדולים ביותר.
מה הם אותם אתגרים אשר אליהם יש להתייחס בבואנו לבנות תוכנית עסקית מפורטת ומקצועית לשנת 2021 ולשנים שיבואו אחריה;

1. מינוף - חברות רבות, היו ממונפות כבר לפני משבר הקורונה ועתה הן נמצאות במצב בו הן ממונפות מדי. חלק גדול מהעסקים הקטנים והבינונים קבלו הלוואות בתנאים נוחים, ללא תשלומי קרן, שעוד כמה חודשים יגיע הזמן להתחיל לפרוע אותן. כחלק מהתרבות הצרכנית האגרסיבית...רבים מבעלי העסקים לא עשו שימוש נבון בכספים שהוזרמו אליהם מהבנקים ואינם מודעים ללחצים התזרימים אשר יבואו עליהם ממש מעבר לפינה.

2. עובדים - עובדים רבים פוטרו, אחרים הוצאו לחל"ת, כל זה הביא לשינויים מרחיקי לכת במצבת כוח האדם בחברות הקטנות והבינוניות, זה נשמע אמנם מעט כאשר נפרדים משני עובדים אבל במידה שאלו 2 עובדים מתוך 4 מועסקים מדובר ב 50% מכוח העבודה ולמעשה אבדנו שתי רגליים בשולחן שכל העסק שלנו יושב עליו. גיוס עובדים למרבה ההפתעה עדיין לא קל גם בתקופה בה האבטלה גבוהה וזאת כיוון שעובדים רבים, מעדיפים גם היום לשבת רגל על הרגל ולמצות את דמי האבטלה המשולמים להם עד 2021.

3. תקציבי שיווק - האם זו העת ל"החיות" את תקציבי השיווק? רבים מהעסקים הקטנים והבינוניים צמצמו כמעט לגמרי את סעיפי התקציב מתוך הנחת עבודה כי הלקוח לא "במוד" של רכישה. רבים מאותם עסקים מספרים כי בשבועות האחרונים השוק מראה סימני התאוששות. השאלה היא האם מגמה זו תמשך לתוך שנת 2021 או שתיבלם בעקבות הלחץ התזרימי בו מצויים משקי הבית וחלק מהעסקים.

4. תוכנית עסקית - תוכנית עסקית איננה מדע מדויק כאמור, יחד עם זאת היא עשויה לצמצמם את הסיכון ולהגדיל את הסיכוי שביוזמה העסקית. תוכנית עסקית מקצועית מאפשרת לבצע ניתוחי רגישות למשתנים קריטיים בעסק שלכם, ולבחון תסריט ריאלי לפעילות שלכם, אופטימי ואולי חשוב מכל - תסריט פסימי. בתקופות של אי ודאות ניתוחים כאלה הם שיסייעו לכם להבין טוב יותר את מצבכם העסקי ולצלוח את התקופה המאתגרת ואת שנת 2021.

GONOGO - תוכנית עסקית, בשיתוף דיגיטאץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully