וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה השקופה - הקרינה הכחולה שאנו לא מודעים אליה

כפיר סלמונט, בשיתוף דיגיטאץ'

6.12.2020 / 16:56

כאבי ראש וצוואר, יובש בעיניים, עייפות לא מוסברת במהלך היום, ראייה מטושטשת, קושי להתפקס... נשמע מוכר ? מסתבר שקיים פתרון יעיל ופשוט. ספוילר: הפתרון "שקוף" והרבה יותר פשוט משאתם חושבים

תכירו את תסמונת ראיית המחשב.

אתם לא לבד וייתכן כי אתם סובלים מהתסמונת הנפוצה ולכן הכתבה הזו עשויה לעזור לכם את לשפר משמעותית את הראייה לטווח הרחוק ולהושיע אתכם מהתסמינים הנלווים.

תסמונת ראיית המחשב כוללת מספר סימפטומים המיוחסים לעבודה ממושכת מול כלל המסכים.
בעיה זו נובעת בפרט מהמחשב והסמארטפונים. תופעות הלוואי הבולטות שבהן:

• עייפות כללית.
• ראייה מטושטשת.
• עיניים יבשות.
• תחושת אי־נוחות וצריבה בעיניים.
• קושי למקד את העיניים.
• ראייה לא ברורה למרחק.
• רגישות לאור.
ואף כאב באזור הצוואר או הכתפיים, הופתעתם? כן כן, גם אנחנו!

seperator

ממחקרים שנערכו בנושא עלה כי כ- 50% מהאנשים העובדים שעות רבות מול המחשב סובלים באופן זה או אחר מתסמונת זו. מחקר הנעשה לאחרונה בישראל על שימוש יומיומי בסמארטפון מצא שהישראלים בודקים את הסמארטפון 150 פעמים ביום בממוצע לפחות.

אז מה בעצם הבעיה?

תחילה נדבר על אור כחול או בכינויו המדעי "קרינה כחולה". לאחר מכן נדבר על הפתרון ואסביר לכם מדוע כה הכרחי להזמין משקפי מסך מסנני קרינה כחולה וכמה זה חשוב לעיניים של הילדים ושל המשפחה שלכם.

המשקפיים מגיעות במגוון צבעים ומסגרות. מותג אופנתי נחשב שרק מועיל לבריאותנו. דיגיטאץ',
המשקפיים מגיעות במגוון צבעים ומסגרות. מותג אופנתי נחשב שרק מועיל לבריאותנו/דיגיטאץ'

אור כחול הוא חלק מספקטרום הצבעים שאנו מסוגלים לראות. מדובר בגלי אור שיוצרים את הגוונים הכחולים. אם להיות יותר מדויקים: אור כחול הוא גלי האור שנמדדים בין 380-500 ננומטר.

כאמור, האור הכחול נמצא בראשית התחום של האור הנראה והוא בעל אורכי גל קצרים. משמעות הדבר היא שהאור הכחול הנו בעל אנרגיה גבוהה מזו של יתר הצבעים. כאן הבעיה שלנו.

חשיפה מוגברת לאור כחול בשעות הלילה המאוחרות עשויה לשבש את השעון הביולוגי ולגרום לשינה לא רציפה ואף ללילות ללא שינה וגם אם הצלחתם לישון היטב, ייתכן שתחוו עייפות בשעות היום.

חשיפה גבוהה מדי לאור הכחול מעכבת את ייצור המלטונין הכה חיוני עבורנו. העיכוב נגרם ע"י בלוטת האצטרובל ובכך נפגמת באופן כרוני ההסדרה של מחזור השינה. לצערינו, בעיות השינה הן רק ההתחלה.

אנשים שהשינה שלהם קלה ומשובשת ולא מקבלים מספיק שעות שינה, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח דכאונות, מחלות לב וכלי דם, השמנה וסוכרת, בעיות זיכרון ולמידה.

בנוסף למלטונין, המלנין הוא פיגמנט הצבע המצוי בעור, בשיער ובעיניים וסופג את הקרינה המזיקה ואת האור הכחול. ככל שיש יותר מלנין, הגוף מוגן יותר. עם זאת, כמות המלנין פוחתת עם הגיל באופן טבעי ובגיל 65 נותרת בגוף רק כמחצית מכמות המלנין, והעין הופכת חשופה יותר ויותר לנזקים לרשתית.

ניתן לראות כיצד חודר האור הכחול לעומקה של העין. האור מגיע ישירות למרכז הרשתית. תחשבו כמה אפקטיבית ההגנה מפניו. דיגיטאץ',
ניתן לראות כיצד חודר האור הכחול לעומקה של העין. האור מגיע ישירות למרכז הרשתית. תחשבו כמה אפקטיבית ההגנה מפניו/דיגיטאץ'

עד כמה הנזקים חריפים אתם שואלים את עצמכם ? חשיפה לאור כחול יכולה לקדם מוות תאים ברשתית העין. התאים קולטי האור בעין אינם מתחדשים וכשהם מתים אין דרך חזרה.

לקות בלחמית ובקרנית, קטרקט, תסמונת ראיית מחשב או ניוון מקולרי - כל אלה מחלות שיכולות להיגרם בין היתר, בשל חשיפה ממושכת לאור כחול.

באופי הטבעי של הגל הכחול, למשל, כשהוא מגיע אלינו מהשמש, האור אינו גורם נזק בעיניים, אך בשימוש קרוב ובחשיפה מממושכת ולא טבעית דרך המסכים והסמארטופונים, האור הכחול עשוי לגרום לעין נזק בלתי ישוער.

נראה שהדרך הטובה ביותר למנוע נזק לעיניים היא לנקוט באמצעים שיצמצמו את חשיפתנו לאור כחול.
לא הרבה ידוע על השפעת הטכנולוגיה על גוף האדם אך בנושא האופטיקה קיימת התקדמות משמעותית במחקרים וכיום ההשלכות של החשיפה הממושכת למסכים מתחילות להתבהר.

ועכשיו מגיעות החדשות הטובות. אפשר ניתן ורצוי להתמגן אל מול סכנות האור הכחול בצעד אחד פשוט וכאן נכנסות משקפיים מסננות אור כחול.

כיום, אנו מודעים לכך שלא נוכל להעלים מסכים מחיינו ולכן נצטרך להתכוונן מחדש לחיות עם המסכים באופן שלא יגרום לנו נזק בלתי הפיך לבריאות ולראייה בפרט.
לשם כך ובהתאם לאלפי מחקרים אופטיים שנערכו עד כה, הושקו עדשות משקפיים המסננות קרינה כחולה שיאפשרו לנו להינות מעולם המסכים והחדשנות שהביאה איתה המאה ה- 21 ובו זמנית לשמור על בריאותינו ועל הראייה שלנו. מעבר לכך, כבר עכשיו באירופה משקפי הראייה מסננות אור כחול נהיו טרנד שנחשב לתכשיט של ממש כך שאפשר לקבל את הטוב משני העולמות, בריאות ויופי.

עיקר הדיווחים שהתקבלו מעובדי הייטק שניסו את העדשות, דיווחו על הקלה משמעותית בסימפטומים בעקבות השימוש במשקפיים.

אז, מהם היתרונות של משקפיים נגד אור כחול ?
• מגנים מפני קרינת אור כחול.
• המשקפיים אינם מעוותים את הצבעים במסך ובמציאות.
• הפחתת סיכון לנזקים העלולים להיגרם מחשיפה ממושכת לאור כחול.
• הפחתת עומס על העיניים.
• הפחתת תופעות לוואי כגון כאבי ראש והפרעות ראייה לאחר שימוש ממושך במסך.
• שיפור איכות השינה.
• מניעת גירוי העיניים.
• שיפור הריכוז בישיבה ממושכת מול המסך.

וכעת במיוחד עבורכם - משקפיים מסננות אור כחול בעיצוב מרהיב ובמגוון דגמים, מגיעות אליכם הביתה בהנחה מיוחדת של 10% עבור גולשי וואלה! בלבד - הקליקו כאן והשתמשו בקוד הקופון WALLA10 .

המשקפיים החדשות מדגמי יוניסקס – לגברים ונשים כאחד. התאמה מושלמת גם לילדים. דיגיטאץ',
המשקפיים החדשות מדגמי יוניסקס – לגברים ונשים כאחד. התאמה מושלמת גם לילדים/דיגיטאץ'

* המידע אינו מחליף ייעוץ רפואי ואנו ממליצים להתייעץ עם רופא או איש מקצוע מוסמך.

כפיר סלמונט, בשיתוף דיגיטאץ'
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully