וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מגדילים את הסיכוי להשיג קצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח?

מוגדש מטעם משרד עורך דין כפיר דיין דובב בשיתוף דיגיטאץ'

23.12.2020 / 16:57

כל עובד שעבר תאונה או שחלה, עלול למצוא עצמו במצב בו תיפגע בצורה משמעותית היכולת שלו להתפרנס. על מנת להבטיח כי תמצו את זכויותיכם ולהגדיל את הסיכוי כי תביעתכם לחברת הביטוח תתקבל, הרי שמומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום אובדן כושר עבודה שיעניק לכם ליווי וייעוץ בהליך ובהתנהלות מול הגורמים הרלוונטיים. אובדן כושר עבודה יכול להיות חלקי או מלא, כאשר הביטוח נועד לספק מענה וכיסוי לסיכונים השונים ולהבטיח קבלת תשלום חודשי כתחליף לשכר.

איך מגדילים את הסיכוי להשיג קצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח?. דיגיטאץ',
איך מגדילים את הסיכוי להשיג קצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח?/דיגיטאץ'

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה מעניק, לעובד שאיבד את היכולת לעבוד, מקור הכנסה שמאפשר לו ולבני משפחתו לשמור על רמת, איכות ואורח חיים תקינים ונורמליים. ביטוח אובדן כושר עבודה בקרב שכירים מהווה נספח לקרנות פנסיה או לביטוח החיים, כאשר סכום הגמלה עומד, בדרך כלל, על 75% מגובה השכר הממוצע של הנפגע. כאשר מדובר על עצמאים, הרי שמומלץ לרכוש פוליסת אובדן כושר עבודה ולא לסמוך על המוסד לביטוח לאומי בלבד שכן התשלומים המועברים דרכו הינם נמוכים. ישנן כמה פוליסות ביטוח המותאמות באופן אישי למאפייני המבוטח, מצבו הבריאותי והרפואי ולנסיבות שהובילו אותו לאובדן כושר העבודה.

טיפים מועילים שיסייעו לאישור תביעתכם

במידה ואיבדתם את יכולתכם לעבוד במקצוע שלכם, הרי שישנם כמה טיפים שיסייעו לכם למקסם את הסיכוי שהתביעה שלכם תתקבל:

  • • בדקו את תנאי הפוליסה - האם היא מתאימה למצב של אובדן כושר עבודה מוחלט בלבד או מאפשרת פיצוי גם במקרים של אובדן כושר עבודה חלקי?
  • • אספו מסמכים רפואיים - חשוב לשמור ולרכז בידכם את כל החומר הרפואי הרלוונטי: תעודות מחלה, אישורי מומחים רפואיים בתחום הרלוונטי וחוות דעת רפואיות ומשפטיות.
  • • פנייה לרופא תעסוקתי - חשוב לפנות בהקדם לרופא תעסוקתי וזאת בצירוף של המסמכים הרפואיים השונים שהתקבלו מהמומחים השונים. הרופא התעסוקתי הינו בעל הסמכות לקבוע את היכולת של העובד לעבוד ומידת הפגיעה שנגרמה לו. על פי חוות הדעת של הרופא התעסוקתי ייקבע שיעור אובדן כושר העבודה שלכם.
  • • מילוי טופס התביעה - הגשת תביעה לחברת הביטוח, דורשת מילוי טפסים שונים הנראים "תמימים" לכאורה, אולם הם עלולים להיות טריקיים. חשוב לקבל ייעוץ משפטי מקצועי מידי עורך דין אובדן כושר עבודה מומחה שינחה אתכם כיצד למלא את טופס התביעה בצורה נכונה, שכן כל מידע שנמסר, עלול להוביל לדחיית התביעה. חברת הביטוח תבקש לקבל נתונים אודות התאונה או המחלה, מתי התרחשה, האם אירעה במהלך העבודה וכן נתונים אודות השכר של העובד טרם האירוע. בנוסף, התובע יידרש לאשר וויתור על סודיות רפואית. הליך זה כולל חשיפת מידע רגיש שעשוי להכריע את גורל התביעה שלכם לכאן או לכאן, על כן, הליווי המשפטי הינו חיוני ואף קריטי על מנת להגדיל את הסיכוי שתביעתכם תתקבל.
  • • קבלת התשובה מחברת הביטוח - ישנן כמה תשובות אפשריות לתביעה. ייתכן כי התביעה תאושר באופן מלא ואז תזכו לתגמולי ביטוח לפרק זמן של חצי שנה או שנה וזאת מבלי שתאם מחויבים לשלם פרמיות חודשיות. אפשרות נוספת היא כי חברת הביטוח תידחה את התביעה בנימוק כי לא איבדתם את כושר העבודה שלכם בשיעור כזה המזכה אתכם לקבלת קצבה.

ליווי וייעוץ מידי מומחים בהליך הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה

משרד עורך דין כפיר דיין דובב הינו משרד בוטיק המתמחה בתחום תביעות אובדן כושר עבודה והתנהלות מול קרנות הפנסיה וחברות הביטוח. משרדנו מעניק למבוטחים ליווי וייצוג משפטי מלא במגוון המקרים בהם יש צורך לאשר תביעת אובדן כושר עבודה. הייעוץ המשפטי מידי מומחים יחסוך הליך משפטי ארוך, מורכב ויקר באמצעות נקיטת דרכי פעולה מיטביות עבור הלקוח עד להשלמת המשימה על הצד הטוב ביותר ומיצוי הזכויות המגיעות לכם.

דווקא בשעתו הקשה ביותר של המבוטח, מבחינה בריאותית וכלכלית, חשוב מאוד שיקבל את הקצבה המגיעה לו מהר ככל הניתן וזאת מבלי שחברת הביטוח תעכב את ההליך. ברובם המוחלט של המקרים, אנו מצליחים, באמצעות ניהול משא ומתן ענייני וקצר להשיג את קצבת אובדן כושר העבודה המקסימלית עבורכם גם ללא ניהול הליך משפטי ארוך ויקר.

מוגדש מטעם משרד עורך דין כפיר דיין דובב בשיתוף דיגיטאץ'
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully