וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירה לישראל: הסדרת מעמד ואזרחות ישראלית

בשיתוף דיגיטאץ'

29.12.2020 / 15:03

הטכנולוגיה הפכה את העולם לכפר גלובלי, מה שמאפשר לנו לעבור מיבשת אחת לאחרת בקלות רבה. אחת התוצאות מכך היא שאנשים ממקומות שונים בעולם זוכים לפתח זוגיות מעורבת, מה שמצריך את הסדרת מעמד בן או בת הזוג, שאינם אזרחי המדינה בה הם חיים כעת, על מנת שיוכלו לקיים חיים משותפים.

במרבית מדינות העולם המפותחות קיימת מדיניות ברורה ומוסדרת עבור מי שמבקש להסדיר את מעמדם בנושא זה. גם בישראל קיים הליך קבלת אזרחות ישראלית, אולם הוא מעט מורכב וסבוך, שכן כלל מדינת ישראל איננה מדינת הגירה, אלא מוגדרת כמדינת הלאום היהודי.

בפועל, זוגות שמבקשים להינשא בנישואים מעורבים נאלצים לעבור דרך לא פשוטה, ולצורך הסדרת מעמדם הם צריכים לעבור ראיונות ומבחן מדורג, שנמשך מספר שנים. כלים אלו נועדו להבטיח כי הזוגיות אמיתית וכנה.

התנאים לקבלת אזרחות ישראלית עבור בני זוג ידועים בציבור של אזרחים ותושבי קבע ישראלים

בשנת 2000 עוגנה בישראל מדיניות באשר להסדרת מעמדם של בני זוג לאזרחים ותושבי קבע ישראלים שאינם נשואים, על פיה יוסדר מעמדו של בן הזוג, בתנאי שיוכח כי הקשר אמיתי, ושבני הזוג מנהלים אורח חיים משותף.

המדיניות תוקנה מספר פעמים מאז והשינויים שנערכו בה נגעו בעיקר לסוג האשרות שניתנו לבן הזוג הזר לאורך הליך הסדרת מעמדו. בבסיסו, הנוהל מעיד על נכונותה של ישראל לאפשר לאזרח זר להסדיר את מעמדו מתוקף היותו ידוע בציבור של אזרח ישראלי, ובתנאי שהקשר אמיתי, מבוסס וכנה ושאין מניעה לכך מבחינה ביטחונית.

יחד עם זאת, הביורוקרטיה בישראל ממשיכה להצדיק את המוניטין שיצרה לעצמה לאורך השנים, הודות להליכים מפרכים, ארוכים ומסובכים, שמאלצים את אותם הזוגות שמבקשים להינשא במדינת ישראל לחרוק שיניים ולנשוך שפתיים עד לקבלת המעמד המיוחד של אזרחות במדינת ישראל.

דרכון. יח"צ,
הבירוקרטיה עלולה להקשות על התהליך/יח"צ

מדוע משרד הפנים מערים קשיים על הסדרת מעמד של בן זוג זר?

תעודת נישואין או הצהרה על ידועים בציבור אינה משכנעת את משרד הפנים כי אכן מדובר בקשר מחייב ואמיתי, ועל מנת לעבור את הליך קבלת האזרחות, נדרשים בני הזוג לעבור ראיונות, שנועדו לעמוד על אמיתות הקשר, יציבותו והמשכיותו גם לאחר מכן. במקביל, משרד הפנים פועל מתוך הכוונה להבטיח כי אין מניעה ביטחונית או פלילית להמשך שהותו של בן/ בת הזוג בישראל.

משנבחנו כל הסוגיות הללו, בני הזוג נדרשים לעבור "מבחן מדורג", שנמשך בין 5-7 שנים, ולעתים אף יותר, במהלכן יעברו בני הזוג בחינה מחודשת של כנות הקשר הזוגי ויתר התנאים המפורטים בדרישות משרד הפנים, לרבות ראיונות נוספים אליהם יתבקשו להתייצב.

במסגרת ההליך המורכב ניתנת לבן הזוג הזר אשרת שהייה זמנית, שניתן להאריך, ובמהלכו יש להמציא מסמכים רבים מהארץ ומחו"ל, ביניהם תעודת לידה, תעודת יושר, תעודת נישואין (אם הזוג נישא), תמונות וראיות נוספות לצורך הוכחת הקשר שבין בני הזוג, וכן להתייצב לפגישות בלשכות משרד הפנים ולעבור ראיונות שונים.

ליווי של עורך דין מקצועי יבטיח הליך תקין להשגת המטרה

אין ספק, שהליך הסדרת מעמד האזרחות בישראל הוא אתגר מפרך וארוך, אולם יחד עם עורך דין שמתמחה בדיני הגירה ניתן לעבור אותו עם הרבה פחות טרטור וקושי. בעזרת ליווי אישי של בני הזוג בראיונות ובוועדות השונות, ניתן להיערך מבעוד מועד ולהתכונן לקראת מה שצפוי לקרות.

יד מכוונת ותומכת של עורך דין להסדרת מעמד בני זוג, מאפשרת להסדיר את מעמדו החוקי של בן הזוג הזר. כשעורך דין מקצועי ומנוסה מלווה אתכם ניתנים לבני הזוג פתרונות ומענה לכל שאלה או התלבטות, וקבלת אזרחות ישראלית היא רק עניין של זמן.

בשיתוף דיגיטאץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully