וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כינרת - חופשה בחוף שקט": מה חייבים לדעת לקראת פתיחת עונת הרחצה בכינרת?

בשיתוף איגוד ערים כינרת

1.3.2021 / 10:49

חופי איגוד ערים כינרת יפתחו השנה 17 חופים שקטים, בהם אסורה השמעת מוסיקה. החופים משלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהיה ונופש בעלות השווה לכל כיס והם מאפשרים למבקרים ליהנות מחופשה עממית, בטוחה ומהנה

כל כך חיכינו לעונת הרחצה הקרובה, לאחר שהאחרונה נקטעה בסגר. העונה יפתחו בחופי איגוד ערים כינרת 17 חופים.

חופי איגוד ערים כינרת הינם חופים שקטים, בהם אסורה השמעת מוסיקה. החופים משלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהיה ונופש בעלות השווה לכל כיס. החופים מאפשרים להמוני המבקרים ליהנות מחופשה עממית, בטוחה ומהנה.

מבלים בחופי כינרת. איגוד ערים כינרת,
מבלים בכינרת/איגוד ערים כינרת

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת מברך על פתיחת החופים ואומר: "אנו מצפים העונה למעל 2.5 מיליון נופשים בכינרת, עקב החשש לטוס לחו"ל בשל הקורונה. את העומס בחופים מווסתים ומנהלים הצוותים שלנו בשטח, אשר יחד עם המצילים, המאבטחים, עובדי הניקיון והתחזוקה, יעשו ימים כלילות למען ציבור הנופשים. אני מבקש מהציבור, שכולו מעוניין בבילוי נעים באגם הלאומי, להתחשב באחרים, להיות סבלניים ואחראיים, להישמע למצילים ולצוות החוף, לשמור על נהלי הבטיחות, להשגיח באופן פעיל על הילדים במים ובחוף, להקפיד על ניקיון החופים והמים, לנהוג בזהירות מרבית בנהיגה בכלי השייט ולדאוג לכך שלא להפריע לזולת. לאחר תקופה ארוכה של סגר, כולנו זקוקים לנופש. אני מאחל לכולם חופשה נעימה בכינרת ובריאות".

מהו 'מודל החופים השקטים' וכיצד יאכפו הנחיות הסדר והשקט?

מודל 'החופים השקטים' הינו יזמה של איגוד ערים כינרת, משטרת ישראל ומשרד הפנים ונחשב להצלחה גדולה ומתקבל באהדה רבה בקרב הנופשים אשר משתפים פעולה עם הנהלים. בחופים השקטים בכינרת אסורה השמעת מוסיקה, כך נהנות משפחות עם ילדים בשלווה ורגיעה, אשר גם מתבטאת באיכות החופשה. המצילים שלנו גם יכולים לשמוע את הקהל טוב יותר ולהיענות לאלו הזקוקים לסיוע. השקט הביא לירידה דרסטית בצריכת האלכוהול ובמקרי הוונדליזם.

את הסדר והשקט יאכפו פקחי איגוד ערים כינרת, צוותי משטרת ישראל מתחנת האג"ם בטבריה ומתנדבים מ"משמר הסביבה כינרת". בנוסף, הציב איגוד ערים כינרת, במימון המשרד לביטחון פנים, מצלמות אבטחה בחופים, המשדרות לאורך כל היממה אל חדר הבקרה המאויש 24/7, כך שהנופשים יכולים להרגיש יותר בטוח, בהגנה על ביטחונם עם עזרי הטכנולוגיה המתקדמת.

חוף חוקוק. טלי בר,
חוף חוקוק/טלי בר

האם העלייה במפלס הכינרת משפיעה על ההתנהלות בחופים?

עקב המשקעים הרבים עלה מפלס הכינרת. זו כמובן בשורה נהדרת עבור כולנו, אך יש לשים לב, כי קיימים אזורים בהם המים מאוד עמוקים, כך שכל מי שנכנס למים, חייב להישמע להוראות המצילים והפקחים, כמו גם לשילוט הקיים במקום. כמו כן, עליית המפלס גרמה לתשתית בנויה, כמו מדרגות וקירות למשל אשר כוסו במים, לכן יש לשים לב לשילוט ולהוראות המעבר השונות ולהיכנס למים רק דרך האזורים המותרים לכך.

כמובן שיש לרחוץ רק בשעות הפעילות של המצילים ובחופים המוכרזים, לא לטפס על מעקות הבטיחות ולא לקפוץ למים מראשי הקירות. כניסה למים צריכה להיות אחראית, בעיקר עם ילדים, על מנת שהחוויה בכינרת תהיה חיובית וטובה. בנוסף, בחופים מסוימים קיימת צמחיה של עצים ושיחים במים, אותה לא ניתן פשוט להוציא. כל שינוי בנושא הצמחייה באגם, הינו לאחר התייעצות וקבלת אישור מרשות המים. בכינרת חיים בעלי חיים הזקוקים לצמחיה ולכן עלינו להתחשב גם בהם ולא רק בנוחות הנופשים.

רצועת חוף צינברי. שי מזרחי, איגוד ערים כינרת,
רצועת חוף צינברי/שי מזרחי, איגוד ערים כינרת

בדרך לכינרת מומלץ להתקשר לכוכבית כינרת - 55477*, כדי לקבל מידע על חופים פנויים ולהתעדכן בדף הפייסבוק "זורמים לכינרת".

מידע על החופים ניתן לקבל באתר האינטרנט של האיגוד בכתובת- http://kineret.org.il

בשיתוף איגוד ערים כינרת
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully