וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות לסובלים ממיגרנות: אפשר להחלים ולסיים את הסבל

מוגש מטעם הקליניקה לאירידולוגיה בהנהלת איריס גייר

4.5.2021 / 14:48

ישנן סיבות רבות למיגרנות והתרופות הניתנות כיום מטפלות בכאבי הראש שהם הסימפטום בלבד ולא הבעיה עצמה. אבחון דרך גלגל העין מאפשר לקבל מידע מדויק איפה נמצא המקור למיגרנה ועל סמך המידע הזה להתאים את הדרך לטיפול יעיל

חדשות המיגרנה

מיגרנות הן אחת המחלות הכי מכבידות ומעיקות שתוקפות אנשים, בעיקר נשים מתחת לגיל 50. מנתונים שהתפרסמו לאחרונה על ידי ארגון הנוירולוגים העולמי מתברר שאצל 20% מהסובלים מהן הדבר גם משבש ופוגע ביכולת לעבוד וזאת במקביל לפגיעה בתחומי החיים האחרים.

בשנתיים האחרונות נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית בטיפולים בהקלה בהתקפי מיגרנות יותר מאשר ב-30 השנים האחרונות - כך פורסם באתר WebMd, אולם בפועל מדובר עדיין בטיפולים המביעים להקלה זמנית בלבד בסימפטומים.

מחקרים חדשים בתחום הנוירולוגיה והפסיכולוגיה מבססים את הקשר שיש בין מערכת העיכול למוח שלנו ושופכים אור חדש על בעיות כאב כרוניות כמו המיגרנות. נושא זה נחקר כבר רבות על ידי דר' ברנרד ג'נסן אבי תורת האירידולוגיה - אבחון דרך גלגל העין - שיטה באמצעותה טיפל ועזר לחולים רבים להחלים מבעיות כאב. איריס גייר, אירידולוגית בינלאומית מומחית ותלמידתו של ג'נסן, עם ניסיון של 20 שנה באבחון מחלות כאב כרוני דרך גלגל העין, מסבירה איך מאבחנים ומטפלים ביעילות במיגרנות בשיטה זו.

מהו אבחון דרך גלגל העין?

במחקרים קליניים שנעשו על ידי רופאים וחוקרים בינלאומיים התגלה שכשמסתכלים בקשתית - החלק הצבעוני של גלגל העין, ניתן לזהות את הנטיות הגנטיות שלנו כמו איזה איברים חלשים ולכן תהיה לנו נטייה לפתח בהם מחלות. התחום הזה נקרא אירידולוגיה - מדע ה-Iris- הקשתית. בנוסף, בלובן העין - החלק הלבן המקיף את הגלגל הצבעוני, מופיעים סימנים המספרים מה קורה כרגע, בזמן אמת, בגוף, ממש בזמן התהוות המחלה עוד לפני שהאדם מרגיש סימפטומים בצורה של כאב או מחלה. לתחום הזה קוראים סקלרולוגיה.

האבחון בגלגל העין המתבצע במרכז איריס גייר מבוסס על שילוב בין שני הכלים האלה וזה מאפשר לקבל תמונת מצב מאוד ברורה ומדויקת על המצב הבריאותי - איפה כבר קיימת בעיה ולמה היא גורמת, ואיפה רק מתחילה להיווצר בעיה. למשל ניתן לזהות מצבים של הצטברות של רעלים במערכת העיכול, אפשר לזהות שינויים רקמתיים (גידולים למיניהם), אפשר לראות את מצב העורקים. המדהים בשיטה הזו היא שהסימנים לכל הבעיות האלו מופיעים בעין הרבה לפני שהם באים לידי ביטוי כמחלה בגוף.

כדי לאבחן את הבעיה מצלמים את העיניים בעזרת מצלמה מקצועית לאירידולוגיה. זאת בדיקה לא פולשנית ולא כואבת. התמונות ברזולוציה גבוהה מאפשרות לראות את הסימנים בחלקים השונים של העין ולהבין איפה בגוף נמצא שורש הבעיה. ברגע שמאבחנים את מקור הבעיה אפשר לבנות את הטיפול המדויק למטופל. לאחר חודש, מבצעים מיפוי חוזר של לובן העין על מנת לבחון את התקדמות הטיפול ולהתאים תכנית להמשך. נדרשים מספר חודשים, תלוי במצב המטופל, כדי להחזיר את הגוף לתפקוד תקין.

דוגמאות למטופלים שנפתרו מהמיגרנות

הנה כמה דוגמאות לאיך זה נראה ממש בעין:

אצל מטופל שסבל במשך שנים ממיגרנות קשות התגלתה בקשתית חולשה מרכזית במערכת העיכול. הוא סבל כבר מכיבים בתריסריון וסעיפי המעיים שהיו דלקתיים. בלובן העין נראה חוסר איזון בקטריאלי, חומציות גבוהה, הצטברות של רעלים במעי הגס ובסינוסים.

איבחון מיגרנה בגלגל העין. הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית, אתר רשמי
איבחון מיגרנה בגלגל העין/אתר רשמי, הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית
איבחון מיגרנה בגלגל העין. הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית, אתר רשמי
איבחון מיגרנה בגלגל העין/אתר רשמי, הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית

הטיפול שהותאם לו כלל איזון בקטריאלי של מערכת העיכול, הורדת חומציות ושיקום ריריות שנפגעו במערכת העיכול, ניקוז הסינוסים וריענון הכבד.

הטיפול שניתן לו הותאם לטפל בבעיות האלו מהן סבל. תוך כמה שבועות של טיפול בבעיות במערכת העיכול שגרמו למיגרנות, כאבי הראש פחתו והוא הפסיק לצרוך אופטלגין - תרופה אותה לקח במינונים גבוהים. עם המשך הטיפול התדירות ירדה ממיגרנה יומיומית משתקת להתקף פעם בכמה שבועות שהיה בעוצמה נמוכה ועבר ללא צורך בתרופות. גם הכאבים בקרסול מהם סבל שנים רבות נעלמו כאשר הגוף שלו חזר לאיזון.

אצל מטופלת שסבלה ממיגרנות מלווה בבחילות התגלה בקשתית חוסר באנזימי עיכול, אי סבילות ללקטוז ונטייה לחולשה של הכבד. בנוסף למיגרנות היא סבלה גם מעצירות, כולסטרול ושומנים בדם גבוהים, ואנמיה קלה. בלובן העין נראתה הצטברות של רעלים במעי הגס ובכבד וחוסר איזון בקטריאלי.

איבחון מיגרנה בגלגל העין. הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית, אתר רשמי
איבחון מיגרנה בגלגל העין/אתר רשמי, הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית
איבחון מיגרנה בגלגל העין. הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית, אתר רשמי
איבחון מיגרנה בגלגל העין/אתר רשמי, הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית

הטיפול שהותאם לה כלל איזון בקטריאלי, שילוב של אנזימי עיכול, שינוי תזונתי וניקוי הכבד. כמה שבועות לאחר תחילת הטיפול בבעיות שהתגלו באבחון עוצמת ותדירות המיגרנות פחתו משמעותית והיא לא נזקקה ל-3 סוגי משככי הכאבים שלקחה בעבר. בנוסף היא ירדה 9 ק"ג, נעלמו העצירויות ופרופיל השומנים שלה התאזן.

הדוגמאות האלו ממחישות את הקשר שיש בין מערכת העיכול למיגרנות, אם מקור הבעיה הוא כמובן במערכת העיכול. ישנן סיבות נוספות למיגרנות לכן נדרש אבחון מדויק המאפשר להבין איפה נמצא המקור למיגרנה. אצל כל אחד זה יכול להיות במקום אחר.

התרופות הניתנות כיום מטפלות בכאבי הראש שהם הסימפטום לבעיה ולא הבעיה עצמה. כאבי הראש יחלפו כאשר המקור לבעיה יטופל. גם טיפולים אלטרנטיביים כשהם לא מכוונים לשורש הבעיה אלא לסימפטום לא יביאו לריפוי אלא להקלה זמנית. לכן חשוב מאוד לאבחן את המקור לבעיה.

ובשורה התחתונה - החדשות הטובות הן שיש תקווה לסובלים ממיגרנות, גם מיגרנה קשה. אפילו אחרי שנים של כאב אפשר להחלים ולסיים את הסבל.

לשאלות ומידע נוסף לגבי האבחון ותכנית הטיפול התקשרו ל - 03-5454194
או היכנסו לאתר >>

מוגש מטעם הקליניקה לאירידולוגיה בהנהלת איריס גייר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully