וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתף קפואה? הסתיידות? בעיות רבות שגורמות לכאבים בכתף וטיפול אחד שעוזר לכולן

מוגש מטעם בי קיור לייזר

15.8.2021 / 12:38

בגלל מורכבותה של חגורת הכתפיים הכוללת מספר רב של איברים וטווחי תנועה גדולים, הכתפיים חשופות לפגיעות רבות ופציעות חריפות או כרוניות. לכן, חשוב להכיר את הגורמים והטיפולים המוצעים לכאבים או דלקת בכתף

הכתף הוא המפרק בעל יכולת התנועה הגדולה ביותר בגופינו וככזה הוא חשוף לפגיעות רבות, פציעות ספורט, דלקות, הסתיידות ועוד. חלק מהפגיעות עלולות להיגרם מחבלות ישירות, או מחבלות במנגנונים בלתי ישירים כגון, הרמה או משיכה מאומצת כנגד משקל. תופעות של עומס יתר עלולות להתפתח אצל ספורטאים ובד"כ קשורות לתכניות אימונים לא נכונות. כ- 10% מהאוכלוסייה מתלוננים על כאבים בכתף לפחות פעם אחת במהלך חייהם. השכיחות בפועל של כאבים בכתף מוערכת כפוגעת ב- 20% -4% מהאוכלוסייה, כאשר נשים נוטות לסבול מכאב זה יותר מגברים. הסימפטומים המשותפים לאבחנות השונות כוללים הגבלת תנועה באזור החיבור של הזרוע לכתף וכאב שמתגבר תוך תנועה ומגביל פעילות יומיומית.

כאב בכתף. ShutterStock
הכתף חשופה לפגיעות רבות/ShutterStock

מאיזו בעיה בכתף אתם סובלים?

1. דלקת בגידי השרוול המסובב - דלקת השרוול

דלקת המתפתחת בגידים של השרירים המייצבים את הכתף - הרוטייטורים של הכתף - טרס מינור, אינפרספינטוס סוברספינטוס, סובסקולאריס .שרירים אלו משמשים כרצועות אקטיביות של מפרק הכתף. דלקת זו נקראת גם "כתף שחיינים" מאחר והיא שכיחה בקרב אלו העוסקים בספורט הדורש הרמות חוזרות של הזרוע כגון: שחייה, כדור- יד או כדורעף והרמת משקולות. הדלקת מלווה בכאב שמקרין גם לזרוע ומופיע במקרים רבים בזמן מנוחה.

2. תסמונת התפס של הכתף - תסמונת הפגיעה

היצרות של מרווח סאב-אקרומיאלי אשר עלול לגרום לשרירי הכתף ללחוץ על רקמות רכות שעוברות מתחתיהם. אותו לחץ גורם כאב בכתף אשר מחמיר בהרמה קדמית שלה וברוטציה (סיבוב החוצה).במצב זה, הגיד נקלע מתחת ל"אקרומיון" (שיא הכתף) ונעשה דחוס, פגוע ודלקתי.

3. הסתיידות בכתף

יצירת משקעי סידן בגידי הכתף. הרקמה מסביב לאזור ההסתיידות יכולה לפתח דלקת, אשר גורמת לכאב. הסתיידות בכתף מתרחשת בגידים אשר מחברים את שרירי השרוול המסובב, המניעים ומייצבים את הכתף בפעילות. הכאב מלווה בהגבלת תנועה ובעיקר מורגש עם הרמת היד מעל גובה הכתף או בזמן שכיבה על הכתף.

כאב בכתף. ShutterStock
השכיחות של כאבי הכתף באוכלוסייה מוערכת ב-26%‏/ShutterStock

4. אוסטאוארתריטיס

דלקת מפרקים ניוונית היא הפגיעה המפרקית הנפוצה ביותר, מוכרת גם כ"שחיקת סחוס" או "שחיקת מפרקים". הפרעה זו במפרקי הגוף כוללת אובדן סחוס מפרקי, צמיחת בליטות עצם במפרקים ותופעת לוואי דלקתית. התסמין העיקרי של דלקת מפרקים ניוונית הוא כאב בכתף שמופיע בהדרגה, מחמיר במאמץ ומוקל במנוחה. הכאב מתואר ככאב עמוק או כתחושת שריפה הקשורה לשרירים ולגידים של האזור.

5. כתף קפואה

כתף קפואה הוא מצב בו רקמת החיבור המקיפה את המפרק הגלנוהומרלי של הכתף נעשית קשיחה ומודלקת. נוצרת רקמה אב-נורמלית הממלאת את החלל בין משטחי המפרק ומגבילה את התנועה תוך מחסור בנוזל הסינוביאלי (המשמש כמעין נוזל סיכה ומקל על תנועת המפרק). הסובלים מכתף קפואה, חווים למעשה נוקשות בכתף, כאב גדול וחוסר יכולת להניע את מפרק הכתף.

אילו טיפולים לכאבים בכתף ולדלקות עומדים לרשותכם?

מרבית הטיפולים הקיימים לכאבים בכתף או לדלקת בכתף מטרתם להשיג הקלה הכרחית בכאב ובנוקשות המפרק ולשאוף לשיפור בטווח התנועה של המפרקים. הטיפול בכתף כולל שימוש במשככי כאבים, נוגדי-דלקת, זריקות סטרואידים מקומיות ואמצעים פיזיותראפויטים (כגון פעילות גופנית, תכשירי קירור, אולטרסאונד ולייזר), לעיתים בנפרד ולעיתים שילובים שונים של כמה מהם. אך מרבית הטיפולים המוצעים כיום לכאבים בכתף כרוכים בנטילת כדורים עם תופעות לוואי, המתנה של שבועות לטיפול אצל פיזיותרפיסט או מטפל אלטרנטיבי, ואתם בינתיים נשארים עם הכאב.

טיפול בכתף בעזרת לייזר רך

היות ופגיעות שונות בכתף הן במקרים רבים כרוניות וכוללות כאב ומוגבלות הנמשכים לאורך חודשים ושנים, ישנה עדיפות לאופציה טיפולית שהיא טבעית, בריאה ואינה כרוכה בתופעות לוואי. כמו טכנולוגיית הלייזר הרך אשר הוכחה מחקרית כיעילה לטיפול בפציעות בכתף.

אם עד לא מזמן על מנת לקבל טיפול בלייזר הייתם צריכים לגשת למרפאות הכאב בבתי החולים ובמכונים השונים, היום ניתן ליהנות מיכולות הלייזר הרך אצלכם בבית, בזכות מכשיר הבי קיור לייזר. המכשיר שעל ידי פטנט ישראלי ייחודי הצליח לרתום את הלייזר למכשיר רפואי לשימוש ביתי ואישי. הבי קיור לייזר עזר למטופלים רבים שסובלים מכאבים לא צריכים עוד להמתין לתור לטיפול אלא מבצעים אותו בזמנן החופשי אצלם בבית.

הלייזר הרך חודר דרך העור אל הרקמות ללא אפקט של חימום או קירור ומעורר תהליכים ביוסטימולנטים בגוף המאפשרים הקלה בכאבים וטיפול בדלקת בכתף. קרן הלייזר פועלת בשתי חזיתות מרכזיות: החזית הראשונה היא הקלה בכאבים בכתף, השימוש בלייזר הרך מגביר שחרור של הורמון האנדורפין במוחנו. האנדורפין אחראי על שיכוך הכאבים אותם אנו חשים, על ידי הגברת השחרור נוכל להרגיש הקלה בכאב.

החזית השנייה היא הטיפול במקור הבעיה. לעומת מגוון התרופות לשיכוך הכאבים הטיפול בלייזר לא רק מקל על הכאב אלא גם מטפל במקור הבעיה, עלי ידי הגברה של שחרור אנזימים נוגדי דלקת והרחבת זרימת הדם למקום מתאפשר ניקוי רעלים וטיפול בדלקת. הטיפול בדלקת ובכאבים יעזור לסובלים להחזיר את טווח התנועה ולהשתחרר מהכאבים המלווים אותם.

סובלים מכאבים בכתף? יש לכם הזדמנות להתנסות במכשיר הבי קיור לייזר ל 60 יום במחיר מיוחד השאירו פרטים עכשיו!

מוגש מטעם בי קיור לייזר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully