וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לגיל 65? כיסוי מכף רגל ועד ראש, בסטנדרט של רפואה פרטית

מוגש מטעם סאל מרכז מומחים לביטוח

23.8.2021 / 15:51

זקוקים בדחיפות לרופא מומחה בגלל בעיה רפואית שהולכת ומחמירה? חכו לפחות 4 חודשים עד לתור הפנוי הבא. צריכים CT או MRI? חכו לפחות 7 חודשים. לא בדקתם את ביטוח הבריאות שלכם בשנתיים האחרונות? אתם משלמים יותר ומקבלים פחות. כדאי שתכירו את סאל מרכז מומחים לביטוח

MRI. יח"צ,
מערכת הבריאות "חנוקה" והישראלים ממתינים כ-7 חודשים לבדיקות הדמייה או ייעוץ מרופאים מומחים/יח"צ

למרות שסיגל עברה בדיקת שד ידנית וממוגרפיה, שלא העלתה דבר, היא המשיכה להרגיש שמשהו לא בסדר בגופה, ודרשה לעבור בדיקת MRI. בקופת החולים שאליה היא משתייכת התור הכי קרוב היה לעוד 7 חודשים, ומשום שעברה כבר בדיקת ממוגרפיה הביטוח הפרטי לא אישר לה את הבדיקה. סיגל לא ויתרה ונאלצה לשלם אלפי שקלים על בדיקת MRI פרטית ומהירה. האבחון הראה שיש לה סרטן בשד, וסיגל החלה לקבל טיפול. בדיעבד, הבדיקה הזו הצילה את חייה.

אלי סבל מכאבי גב חמורים, שהשפיעו על תפקודו בעבודה ובבית, וגם על מצבו הנפשי. אחרי שניסה מגוון רב של טיפולים שלא הועילו למצבו, ביקש לקבל ייעוץ פרטי של אורטופד מומחה לעמוד השדרה. כשפנה לביטוח הפרטי שלו, התאכזב לגלות שאין כיסוי לאבחון פרטי, משום שבהיסטוריה הרפואית שלו מצוין כי במהלך שירותו הצבאי הייתה לו פריצת דיסק, והפוליסה לא מכסה בעיות רפואיות שיש להן היסטוריה קודמת. אלי הבין שאבחון הוא קריטי במצבו הנוכחי, ושילם סכום מכובד כדי לגשת לרופא פרטי במחיר מלא.

בדומה לסיגל ואלי, בכל רגע נתון בישראל ישנם עשרות אלפי אנשים, שכל דחייה בתור לאבחון או לרופא מומחה, יכולה להשפיע על איכות חייהם, ולעיתים אף לעלות להם בחייהם. רוב האנשים לא יכולים לממן תהליך אבחון, שעשוי לכלול מספר בדיקות וייעוץ עם רופאים שונים, ורק בסופו יוחלט על הטיפול הנדרש.

אז מה עושים? איך אפשר לשמור על עצמנו ועל הבריאות שלנו, ולקבל בעת הצורך אבחון רפואי מהיר? איך אפשר לדעת בוודאות, שאם נזדקק לאבחון או ייעוץ רפואי, ניתוח או תרופה מיוחדת, נוכל לקבל אותם בהקדם, מאנשי המקצוע הכי טובים, ומבלי ש"נחסל" את החסכונות?

הכירו את יאיר טהר, מנכ"ל סוכנות לביטוח סאל שוקי הון, ומקצוען מוערך בקרב חברות הביטוח בישראל, מומחה לניהול סיכונים ובפרט לביטוחי בריאות, ואיש עם לב ענק. הסיפור של יאיר, והסיפורים של לקוחותיו, מוכיחים לנו שיש עוד אנשים טובים, שהאזרח הקטן מעניין אותם יותר מחברות הביטוח הגדולות. בקיצור, כמו שאומרים, אדם צריך שיהיה לו חבר עו"ד, חבר רו"ח, חבר רופא וחבר שהוא מוסכניק - אין ספק, כשזה מגיע לביטוחי בריאות, יאיר טהר זה החבר שאתם רוצים בסביבה שלכם.

החברה בניהולו מתמחה בבדיקת תיקי ביטוח, בפרט בתחום הבריאות. כבר שנים רבות שיאיר וצוות החברה בודקים תיקי ביטוח קיימים, ודואגים למקסם אותם עבור אלפי מבוטחים, והבונוס הגדול? הם עושים את כל זה ללא תשלום, וללא התחייבות, בחינם וללא כוכביות קטנות. גם אני התפלאתי, אבל אחרי פגישה עם יאיר, הבנתי שהוא פשוט עשוי מחומר אחר.

מעבר לעובדה, שהמונח "סדר בתיק הביטוח והכיסויים הרפואיים", נשמע דבר חיובי וחשוב, שאלתי את יאיר, מה זה אומר בתכל'ס?

"שיהיה לך ולמשפחתך את התיק הביטוחי המעודכן והמותאם לצרכים שלכם, למצבכם המשפחתי, הבריאותי והכלכלי, ובמחיר הטוב ביותר. שוק הביטוח בארץ הוא רחב מאד וכולל מגוון גדול של מוצרים, כאשר לא תמיד אדם יודע אילו ביטוחים יש לו, והאם הוא באמת מכוסה למקרה של מוות, נכות או מחלה, תאונה או בעיית בריאות. משפחה ישראלית ממוצעת משלמת מאות שקלים בחודש על ביטוח, והסטטיסטיקה מראה, שבמקרים רבים אנחנו משלמים סכום לא מבוטל על ביטוח שהתייקר מאד, וניתן לרכוש אותו במחיר מוזל, או שקיים כפל ביטוחים, או שאנו משלמים על ביטוח שכלל לא מתאים לנו, ובעת הצורך גם לא יועיל לנו, למרות הכסף ששילמנו עבורו.

"נתקלתי במאות מקרים של כפילויות, ובמצבים שבהם לקוחות משלמים מאות ולעיתים אלפי שקלים בחודש, חלקם הגדול לשווא. הבדיקות הללו נעשות בכלים טכנולוגיים ובאמצעות סוכן בעל רישיון, כדי שלא לפספס את האותיות הקטנות בכל פוליסה. בהתייחסות למצב המשפחתי, הכלכלי והבריאותי של המבוטחים.

"אנחנו מאתרים את כל הפוליסות הקיימות של המבוטח, ואז צוות מומחים בעלי רישיון בביטוח, שאני חלק מהם, עובר על הפוליסות. אנחנו מחפשים כפילויות, בודקים כיסויים, בודקים עלויות, מוודאים כיסויים עדכניים לתקופה, מחפשים חוסרים להגנה מירבית, והכל מתוך מטרה לשפר כיסויים ולצמצם עלויות. היעד שלנו הוא בניית תיק פוטנציאלי עתידי, מותאם צרכים, ללא עלויות מיותרות או כפל ביטוחי, ובמחיר תחרותי וזול מהקיים.

"בסיום התאמת הצרכים, מוצגת ללקוח חוות דעת מסודרת, בה מוצג תיק הביטוח הקיים והמלצות נלוות. במהלך השנים מקסמנו תיקי ביטוח והבאנו לחסכונות משמעותיים לאלפי לקוחות בביטוחי בריאות, חיים, משכנתאות ועוד, בממוצע של אלפי שקלים לשנה פר לקוח".

תרופות. יח"צ,
המון תרופות, טיפולים וניתוחים לא מכוסים בפוליסה - במקרה של צרה זה יכול למוטט כלכלית משפחה/יח"צ

"אני יכול להגיד מניסיון, שהלקוחות לא יודעים מה יש להם בתיק הביטוחי, והם גם לא מכירים את כל הכיסויים הביטוחיים שקמו והתפתחו פה בארץ. המקרים האלה שכיחים ביחס של 1 ל- 4 מבוטחים. לא פעם, לקוח שפונה אלינו חושב שיש לו כיסוי מסוים, כאשר בפועל מכרו לו כיסוי אחר לגמרי. וחמור מזה - לפעמים מדובר ממש בדיני נפשות. העולם הביטוחי והרפואי משתנה, וגם הכיסוי של הביטוח משתדרג כל הזמן, וחייב להיות מותאם למבוטח ולטכנולוגיות הרפואיות הקיימות.

רבקה (36) אמא לשני ילדים קטנים, ביקשה בדיקה של התיק הביטוחי. מצאנו שיש לה פוליסת בריאות כפולה בשני חברות ביטוח מ-2017 ו-2018, למרות שאין פיצוי כפול במקרה של ביטוח בריאות, כלומר, היא שילמה 3500 שקל מיותרים בשנה, וזה עוד לא הכל. גילינו שבשני הפוליסות שלה חסרים כיסויים מהותיים, כמו כיסוי לבדיקות גנטיות, כיסוי למחלות קשות ותרופות למחלת הסרטן, שהפכה לצערי הרב, למכת מדינה (1 מ-3 ישראלים יחלה בסרטן כלשהו, 1 מ-7 גברים יחלו בסרטן הערמונית, ואחת מכל שמונה נשים יחלו בסרטן השד). אף אחד לא טרח להסביר לה, עד כמה הכיסוי הזה חשוב, ובפועל גרמו לה לחשוב שהיא מכוסה, בכך שהיה לה כיסוי על תרופות שלא נמצאות בסל.

יש ניואנסים מאוד קטנים בפוליסות בריאות, ואם לא שמים לב אליהם העלויות יכולות להיות גבוהות מאד. חשוב להבין, היעדר הכיסויים האלה יכול למוטט כלכלית משפחה".

השאירו פרטים וקבלו יעוץ ללא עלות עבור הביטוח המתאים במדוייק עבורכם

נשמע מפחיד

"לגמרי. אנשים לא מודעים לעובדה, שבדיקה של גורם חיצוני ובלתי תלוי, כמונו למשל, יכולה לגלות את זה ולשנות את התמונה לחלוטין, ובזכות החיסכון הכספי שהגיע מביטול הביטוחים הכפולים, היא יכלה לרכוש כיסויים שהיא באמת צריכה, ולהישאר עם עודף בכיס".

וזה באמת כיסוי כל כך חשוב? או סתם עוד עמלה בשבילך?

"אז זהו, ש… אחרי כחצי שנה היא התקשרה אלינו, וסיפרה שהיא חלתה בסרטן. מזל שהספקנו לעשות את הכיסויים בזמן, והיא קיבלה את כל התרופות, הטיפולים, והתמיכה שהיא נזקקה להם, ובמקביל קיבלה פיצוי חד פעמי של כ- 100,000 שקל בגין הכיסוי למחלות קשות, אז אני שואל אותך: זה כיסוי חשוב? או שזו סתם עוד עמלה בשבילי?

"ולמה נזכרתי דוקא במקרה הזה? היא התקשרה במהלך השבוע, לבשר שנולדה לה ילדה, והיא רוצה לצרף אותה לביטוח הבריאות המשפחתי".

כ-100 אלף שקל פיצוי בזכות בדיקה מקיפה של הפוליסה. יח"צ,
כ-100 אלף שקל פיצוי בזכות בדיקה מקיפה של הפוליסה/יח"צ

במהלך הריאיון סיפר לי יאיר סיפורים מצמררים על מקרים שנתקל בהם במהלך שנות עבודתו: אם צעירה שהתגלה אצלה גידול, שרק ניתוח ייחודי בחו"ל יכול היה לפתור, והיא ומשפחתה הגיעו לפת לחם בגלל ההוצאות העצומות שלא היו מכוסות, מטופלים שלא ידעו על תרופות שאינן בסל הבריאות, וחשבו שהביטוח הרגיל מכסה אותן, אנשי עסקים שאיבדו את מפעל חייהם בעקבות אובדן כושר עבודה זמני, הגורם להיעדרות ממושכת ממקום העבודה…אבל יש גם סיפורים על הצלחות, שנבעו מהייעוץ שלו, ופשוט הצילו חיים.

לדוגמא: "רובם לא יודעים, שניתן היום לשלב בביטוח גם כיסוי רפואי, שמשנה את כל תפיסת הבריאות מבחינת האבחונים הרפואיים, זמן המתנה לתורים, בדיקות מומחים ,טכנולוגיות טיפול מתקדמות, ועוד. בקיצור, יש בישראל רפואה פרטית מהירה ויעילה, בהישג יד ולכל אחד.

"אנו גאים באלפי לקוחות מכל רחבי הארץ, שנתנו לנו את אמונם, וגאה שהחברה בניהולי וצוות הסוכנים, בונה את התיק האופטימאלי עבור כל אזרח בישראל, אפילו במצבי קיצון. היום יש פתרונות גם למצב שבו לקוח מגיע עם מחלה מוקדמת, ועדיין ניתן להתאים לו כיסוי רפואי שמטפל בכל צרה שלא תהיה ובמהירות, עם בחירת רופאים חופשית, ועם החזרים של עד 48 שעות.

"אין לי סיבה לשמור את הידע אצלי, למה זה טוב? אם אני יכול להעביר את הידע שלי, ולעזור לאנשים במקרים מצילי חיים, עשיתי את שלי", אומר יאיר בצניעות.

כמו כל ישראלי טוב, הייתי חייב להבין איך יאיר מתפרנס מהבדיקות הביטוחיות הללו, הרי הן מתבצעות בחינם, ומבלי התחייבות, (בעוד שהמתחרים גובים עליהן 1,000 ואפילו 2,000 שקל) ודורשות ממנו לא מעט זמן. גם כאן הייתה לו תשובה מקצועית ואנושית, שלא מאפיינת הרבה אנשי ביטוח מסוגו: "לנו בסוכנות, זה ברור עד כמה הבדיקה הזו קריטית, ואני לא רוצה שעלות הבדיקה תהווה בכלל שיקול אצל המבוטחים. את הפרנסה שלי אני מרוויח ממי שבוחר לעשות בעזרתי את הביטוח, אבל את הייעוץ והבדיקה אני עושה מבלי לגבות תשלום, גם ממי שלא מבוטח בעזרתי. לאנשים נהרסים חיים שלמים, רק בגלל שהם לא בחרו נכון את הביטוח שלהם.

אני מאמין, שכשאתה באמת מתכוון לעזור לאנשים, ומראה להם את זה, וכשמבינים שעשית משהו טוב וסומכים עליך, אז הולכים איתך יד ביד, וגם אם לא, הרווחתי מצווה גדולה.

"עוד דבר חשוב לידיעה, השירות שלנו לא נגמר רק בזה. הנושא הקריטי הוא המשך הטיפול בלקוח במהלך השנים. בעזרת צוות מחלקת תביעות של החברה, אנו מטפלים עבור לקוחותינו בכל פנייה ותביעה, תוך עמידה בקשר רציף עם חברות הביטוח הגדולות במשק ושמירה על זמינות מלאה. לקוחותינו נהנים מליווי רצוף של סוכן אישי - דבר המייעל ומזרז את הליכי התביעה. אנחנו מתגאים ב- 85% הצלחה בטיפול בתביעות.

"זה חלק מהשירות שלנו, וגם על זה אנחנו לא גובים שקל, כי הרווח הגדול שלנו מגיע מזה שבטווח הארוך הלקוחות נשארים איתנו, נהנים מהשירות שלנו, ומפנים משפחה וחברים, כדי שגם להם נעשה סדר בביטוחים".

לסיכום, חוץ מזה שנשביתי בקסמו של האיש, הצלחתי סוף סוף להבין גם איך עושים סדר בדברים הקשורים לביטוחי הבריאות. אם גם אתם רוצים לברר ולדעת עוד, ועדיין לא הגעתם לגיל 65, אני ממליץ לכם בחום לדבר איתו ישירות. הוא ישמח לעזור ואתם תרוויחו. השאירו פרטים ותהנו משיחת יעוץ ובדיקה להוזלת ביטוח ללא עלות וללא התחייבות.

השאירו פרטים וקבלו יעוץ ללא עלות עבור הביטוח המתאים במדוייק עבורכם

מוגש מטעם סאל מרכז מומחים לביטוח
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully