וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מהפרעת קשב? אל דאגה יש פתרון לזה

מוגש מטעם דיגיטאץ'

30.9.2021 / 14:40

אם יש לכם שאלות אודות הפרעות קשב וריכוז ריכזנו לכם מענה לכולן: מה הן הפרעות קשב, מה הם התסמינים, איך מאבחנים ואיך ניתן לטפל בצורה הטובה ביותר בהן?

בערך כ-עשרה אחוזים מן בני הנוער סובלים מהפרעה הנקראת הפרעת קשב וריכוז (ADHD), נוספים אליהם קרוב ל12% בוגרים נוספים אשר גם הם סובלים מאותה סוגיה. ניתן למצוא מכנה משותף אצל שתי אוכלוסיות אלו - רובם בכלל לא מאובחנים ולא מודעים לכך שהם צריכים טיפול, מה שעלול להחמיר את הפרעות הקשב ולהשליך באופן ישיר על איכות החיים שלהם.

אם הגעתם לעמוד זה אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות הפרעות קשב וריכוז, בדיוק לשם כך ריכזנו לכם מענה לכל השאלות הרלוונטיות: מה הן הפרעות קשב, מה הם התסמינים, איך מאבחנים ואיך ניתן לטפל בצורה הטובה ביותר בהן. הישארו איתנו!

הכר: הפרעות קשב וריכוז

ADHD - הפרעת קשב וריכוז. canva,
ADHD - הפרעת קשב וריכוז/canva

הפרעות קשב וריכוז הם למעשה תכונה מולדת, הסובלים מהפרעות קשב וריכוז יהנו מהיכולת להתמודד עם מספר רב של גירוים מהסביבה ולתת לכל אחד מהם את היחס המגיע לו, למעשה הם תמיד נמצאים שם, הכל מעניין והם לא מפספסים רגע אחד. במקרים מסוימים מדובר בתכונת על אשר יכולה לתת יתרון רב, אך במקרים אחרים כמו למידה ועבודה בהם אנחנו נצטרך להתרכז בדבר אחד תכונה זו תהווה בעיה לבעלי ADHD. הפרעה זו מתבטאת לרוב בחוסר קשב וריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות.

מה הם התסמינים הנפוצים?

כאשר אנחנו מדברים על הפרעות קשב וריכוז אנחנו מחלקים את אותם הפרעות לשתי קבוצות - תסמינים אשר נוצרים כחלק מהסחת דעת ואלו הקורים כתוצאה מפעלתנות יתר(מה שאנחנו אוהבים לקרוא היפראקטיביות).

רוב הסובלים מהפרעות קשב וריכוז יסבלו משילוב של שני הקבוצות האלו, אך יחד עם זאת ישנם חברה אשר יסבלו מתסמינים רק של קבוצה אחת. התסמינים עלולים להשתנות והם למעשה פוגשים אותנו כל יום במסגרות שונות - בית הספר, עבודה, בזוגיות ועוד.

בין התסמינים ניתן לראות: קושי לעמוד במשימות, ממצה מהר ועובר מפעילות לפעילות, אימפולסיביות, "קוצים בתחת", חוסר יכולת להשלים במשימה או להתמיד במשימות, טעויות רבות אשר מקורן הוא תשומת לב, מנתקים בקלות, לא מצליחים להתרכז לאורך זמן, תחושת אי שקט, מתפרצים לשיחה(אצל ילדים), קושי להשתתף בפעילויות שקטות או לחילופין לחכות בתורים.

כל אלו הם רק חלק קטן מן התסמינים של הפרעות קשב וריכוז, על מנת לאבחן אם אתם סובלים מאחת כזו - תוכלו לעשות זאת באמצעות מכונים יעודיים.

איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז?

כאשר אנחנו מדברים על טיפול בהפרעות קשב וריכוז אנו רואים 3 סוגי טיפולים - טיפול תרופתי אשר ניתן עם מרשם ובפיקוח של רופא, טיפול התנהגותי ו-נוירופידבק.

ADHD היא הפרעה כרונית ולמעשה מדובר בהפרעה שקופה, אותו אדם הסובל מהפרעה זו לא מודע בכלל שהוא סובל, הוא פשוט רגיל לחיות את חייו "כרכבת הרים תמידית".

ניתן לעבור בדיקות שונות לדוגמת מבחן טובה אשר בודקת את רמת הפרעות הקשב והריכוז של המטופל כמו גם את רמת האימפולסיביות. יחד עם מבחנים ממוחשבים ובדיקות אצל נוירולוג או פסיכיאטר יוכלו לקבוע האם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז ומה הוא הטיפול הרצוי עבורו.

מוגש מטעם דיגיטאץ'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully