וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין הטורקית: יעד קרוב, קסום ומשתלם, לתיירים ולמשקיעים

מוגש מטעם קבוצת אפיק

18.10.2021 / 11:47

לפעמים, זה מתחיל בהרמת גבה. "קפריסין הטורקית, איפה זה"? שואלים אלו שעדיין לא התוודעו לאחד המקומות הקסומים בים התיכון. לעומתם, יש רבים, שמספרם הולך וגדל, שכבר גילו את הקסם וחוזרים אליו שוב ושוב, אם כתיירים ואם כמשקיעים

CEASER PROJECTS ,בקפריסין הטורקית/קבוצת אפיק

ההגעה לקפריסין הטורקית, שמכונה גם קפריסין הצפונית, פשוטה וקצרה. 40 דקות טיסה מישראל ללרנקה, ולאחר מכן חציית הגבול לצד הצפוני באחד ממעברי הגבול המפוזרים על הקו, שפתוחים 24/7. כך, בנסיעה קצרה משדה התעופה, מגיעים לפנינה גאוגרפית אקזוטית, שיש בה מזג אויר נוח ברוב ימות השנה, ואטרקציות משגעות.

השוהים בה נהנים מחופי ים זהובים, עם מים צלולים, תכולים ורגועים, וממסעדות מיוחדות, שמשלבות מטבח טורקי ויווני. אפשר ליהנות בה מצלילות מרהיבות, אפשר לטפס ולבצע טרקים בהרים המרהיבים שלה, ואת כל אלו עוטפת שלווה פסטורלית. גם חיי לילה עשירים מציעה קפריסין הטורקית, שלא אחת מכנים אותה "לאס וגאס הטורקית", בשל בתי הקזינו הרבים שבשטחה, שעומדים בסטנדרטים בינלאומיים - בערים קיריניה ופמגוסטה, והם גם חוקיים.

מבחינה היסטורית, האי קפריסין, שהורכב ברובו מיוונים, נשלט בעבר על ידי העות'מאנים. בשנת 1913 האי עבר לשליטה של הבריטים, מה שמסביר את העובדה שעד היום נוהגים בו כמו באנגליה, בצד שמאל של הכביש. בסוף שנות ה- 60 הסתיימה השליטה הבריטית באי שזכה לעצמאות, אבל המחלוקות בין הקהילות היוונית והטורקית גברו. ב-1974 כבש הצבא הטורקי כשליש מהאי, והבירה ניקוסיה נחצתה לשתי ערים נפרדות. ב- 1975 הכריזו הטורקים על קפריסין הטורקית, לכן גם היום המטבע היא לירה טורקית, וזו גם השפה השלטת באי. אלא, שהגדרה לחוד ומציאות לחוד. ה"יריבות" בין הצפון לדרום לא מוצאת ביטוי בפועל ושני חלקי האי חיים יחד בשלום זה עם זה.

קפריסין הצפונית מציעה שילוב מופלא של עבר ועתיד. מחד, זה מקום מודרני לחלוטין, שמתפתח בקצב ענק בתחומי הכלכלה, התשתיות, התיירות וההשכלה. התושבים הם אנשים משכילים, יש באי חמש אוניברסיטאות, ורוב התושבים דוברי אנגלית שוטפת. עם זאת, המראה האותנטי נשמר באי. יש בו אתרים היסטוריים מרתקים, כדוגמת המגדל של אותלו. בעיר קיריניה נמצא בית חב"ד, ואפשר להשיג במקום גם אוכל כשר.

כל אלו הובילו למספר ההולך וגדל של משקיעים ישראלים, גדולים וקטנים, שמבינים את ההזדמנות הנדל"נית הגדולה של המקום, ונכון להיום כ- 30% מהקרקעות בקפריסין הטורקית שייכות לישראלים. אפשר לקחת לדוגמא את יקב "אטל", היקב הראשון בקפריסין הטורקית, שהוא מיזם תיירותי ישראלי. בנצי פרידמן ובנו מאור פרידמן, יזמי נדל"ן בקפריסין הטורקית, ואוהבי ומביני יין, נטעו באי 50 דונם של כרמים, שמייצרים שמונה זני יין מגפנים שהגיעו מזיכרון יעקב. "התאהבנו במקום", הם הסבירו את ההחלטה. "האזור ירוק, יפה ושקט. האוכלוסייה אדיבה ונחמדה, הבנו את הכדאיות של להשתמש בשפה ובמנטליות שלנו גם שם".

האטרקטיביות של ההשקעה בקפריסין הטורקית נובעת בין היתר גם מהנדל"ן הזול ומההתפתחות המסחררת של המקום. השטחים הציוריים מיועדים לבנייה, עם כל האישורים הדרושים, ואין ספק שמחירי הנדל"ן צפויים לעלות בשנים הקרובות. לכן, זיהוי הזדמנויות חכם בקפריסין הטורקית מבטיח למשקיעים נכס מניב ותשואה, שכבר היום מעניקה למשקיעים תשואה גבוהה, שנעה בין 6% - 8% ויש לשער שתעלה ותגדל עם השנים.

פרוייקט Caesar Blue ,בקפריסין הטורקית. afik group,
Caesar Blue נמצא 150 מטרים מהים ויש בו אלף דירות יוקרה/afik group

קבוצת הנדל"ן "afik group" זיהתה כבר לפני כ- 15 שנה את הפוטנציאל, ומאז ביצעה ומבצעת בקפריסין הצפונית פרויקטים נדל"ניים רבים. "לאורך השנים זיהינו את ההזדמנויות הרבות בפיתוח הצד הצפוני של המדינה, שעדיין לא היה מפותח", אומר שי, מנהל פיתוח עסקי ומכירות של החברה בישראל, שגם נמצא באי לעיתים תכופות. "חמש השנים האחרונות היו אינטנסיביות מאד מבחינת פיתוח האי. נבנו בו אזורי מסחר רבים ובנייני מגורים, והוקמה בו גם מרינה יוקרתית, על ידי משפחת לואיס, מבעלי ישרוטל".

פרויקט הדגל של הקבוצה הוא ה -Caesar Resort, אתר תיירות יוקרתי, שכולל מתחם ספא, פארק מים, אמפיתאטרון, מסעדות, מתחם ספורט, מרפאות ומכון יופי ועוד מגוון רחב של שירותים. לאורך השנים נוספים עוד ועוד בניינים למתחם, שזוכה לביקוש עצום. הדירות בפרויקט מושכרות במסלולי שכירות שונים, קצרת טווח וארוכת טווח, והתשואה הממוצעת נעה בין 6% - 8%. המשקיעים יכולים לרכוש דירה בפרויקט גם לנופש בחודשי הקיץ או בחגים, וגם כהשקעה מניבה במהלך השנה.

הפרויקט הנוסף של afik group הוא ה- Caesar Blue, שנמצא ממש על קו החוף, 150 מטרים מהים. במתחם אלף דירות יוקרה, בתמהיל מגוון של דירות סטודנטיות ועד דירות של חמישה חדרים, וגם פנטהאוזים מפוארים. במתחם יש מסעדה מעולה, פארק מים חדשני ואטרקציות נוספות.

הקבוצה מעניקה לרוכשים מעטפת משפטית כוללת החל מתהליך הרכישה והרישום בטאבו, וכלה בניהול הנכסים, ומכירתם בעתיד. יש לציין בהקשר זה גם את התנהלות מיסוי הנדל"ן. לפי החוק, משקיעי חוץ צריכים לשלם מס הן בקפריסין והן בישראל על ההכנסות, מכיון שעדיין לא קיימת אמנת מס בין שתי המדינות. Afik group מעניקה ייעוץ מקיף בתחום הזה באמצעות רואה חשבון מטעם הקבוצה, כשכל התהליך מלווה בעו"ד מקומי דובר עברית.

ובאשר לקורונה - אמנם, בתחילת משבר הקורונה, גם קפריסין נאלצה לסגור את שעריה לתיירים, אך, בשנה האחרונה היא הוגדרה מדינה צהובה, ומהווה יעד מועדף לתיירים ישראלים, שאינם רוצים לשהות שעות ארוכות במטוס, ולהימנע מבידוד.

"המחיר ההתחלתי לדירת סטודיו עומד על כ- 270,000 שקל, עם אפשרות להשגת מימון. למגוון הנכסים כולם, קטנים כגדולים, יש פוטנציאל גבו ה, הן לעליית ערך הנכס והן לעליית התשואה. בחישוב פשוט, כשנכס נדל"ני בישראל מתחיל במחיר של מיליון שקלים, הרי שבמחיר של הון עצמי לדירה בישראל, ניתן לרכוש נכס שלם בקפריסין, ולהרוויח עליו תשואה משתלמת יותר", מסכם שי.

פרטים נוספים באתר

מוגש מטעם קבוצת אפיק
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully