הכירו את השיטה שתעזור לכם לרדת במשקל ולסגל אורח חיים בריא ללא דיאטה!

אף אחד לא אוהב דיאטה. רק אומרים או חושבים על זה ומיד מתחשק לטרוף מקרר, או לרוקן מדפים בקונדיטוריה. כמעט כל דיאטה נדונה לכישלון: מחקרים מראים ש-95% ממי שעושה דיאטה עולה שוב במשקל. אבל גמילה מבצקים ומתוקים זה סיפור אחר לגמרי. מומחי מכון אברהמסון מסבירים

מוגש מטעם מכון אברהמסון
06/12/2021

איפה מסתתר הסוכר?

אולי תתקשו להאמין אבל סוכר מסתתר, כמעט, בכל מזון מתועש שאנחנו צורכים: בלחם, במוצרי ובמעדני חלב, בקורנפלקס, בחטיפים, במשקאות אלכוהוליים, בקטשופ, בחרדל, בשניצלים מוכנים, בתבלינים, ברטבים ובעצם במה לא.

הוספת סוכר למזון שכיחה במיוחד בתעשיית המזון. הסוכר גורם לאוכל להיות טעים יותר. לכן, לרוב אנחנו רוכשים מוצרים שמכילים כמות גבוהה יותר של סוכר, מאשר מוצר זהה עם כמות פחותה מהסיבה הפשוטה שיותר טעים לנו. בנוסף, כדאי לדעת שכמות גדולה של סוכר הופכת את המוצרים לעמידים יותר לאורך זמן, וככל שזמן המדף מתארך כך גוברים הסיכויים שהמוצר יימכר ולא ייזרק. ניתן כמובן להוסיף במקום הסוכר חומרים משמרים למיניהם, אבל הסוכר זול יותר, ולכן השימוש בו מאוד נפוץ.

סוכר מסתתר כמעט בכל מזון מתועש שאנחנו צורכים(צילום: ShutterStock)

למה אנחנו מתמכרים לסוכר ולפחמימות ממכרות?

סוכר ופחמימות ממכרות מעוררים את הפרשתו של הדופמין, הורמון ההנאה וההרגשה הטובה. כבר במפגש עם בלוטות הטעם שבלשון, המוח משדר נעים לי, אני ממש נהנה כרגע, תנו לי עוד ועוד סוכר. תנו לי גם עוד פחמימות פשוטות, אני צריך יותר מהדבר הטוב הזה. ישראל נחשבת לשיאנית עולמית בהיקפי צריכת הסוכר: הישראלים צורכים בין 30-45 כפיות סוכר ליום, בשעה שהכמות המומלצת היא 7! כפיות בלבד.

בדומה לסמים ולאלכוהול, גם ההתמכרות לסוכר ופחמימות ממכרות גורם לנזק מצטבר ובלתי הפיך לבריאות: להשמנת יתר, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות דלקתיות כרוניות, כמו פסוריאזיס, קרוהן וקוליטיס כיבית, ולמחלות ניווניות דלקתיות כמו מחלות מפרקים, לשומנים גבוהים בדם ולכבד שומני. הסוכר גם מאיץ הזדקנות, משפיע על מראה העור, ומשמש מזון נהדר להתפתחות תאים סרטניים.

מהו הסוד?

אם סוכר היה נכנס לרשימת הסמים האסורים ומוצא מהחוק, היינו רואים צניחה דרמטית בממדי ההשמנה, הסוכרת והתחלואה, ואנשים עם עודף משקל היו מצליחים להתמיד בדיאטה. אחרי שהבנו שסוכר ופחמימות ממכרות גורמות לנו להתמכרות בלתי נשלטת. המסקנה המתבקשת היא חד משמעית: כדי לרדת במשקל מומלץ להיגמל באופן מוחלט מפחמימות ממכרות ומסוכר.

גמילה מהדחף לסוכר ולפחמימות ממכרות

עוד לפני בחירת התפריט הנכון, מומלץ להיגמל ולנטרל את הדחף באזור במוח שאחראי על כל ההתמכרויות, כי אחרי הגמילה אנשים מצליחים להתמיד ללא קושי בתפריט בריא וטוב ולרדת במשקל.

אבל מה יישאר לנו לאכול אתם תוהים? איך מתחילים? ואיך נגמלים? אם חשבתם שאין תחליף לפיצה או לעוגת שמרים, זה הזמן להכיר את עולם התחליפים. יש מגוון רחב של מאכלים שתוכלו להכניס הביתה: עוף, דגים, טונה, בשר, ביצים, מוצרי חלב, טופו, ירקות ופירות, קטניות כמו: גרגרי חומוס, עדשים, שעועית, אפונה, פול, מש, שעועית אזוקי, פולי סויה, דגנים כמו קינואה, כוסמת, דוחן, אמרנט, פריקי, שיבולת שועל, גריסי פנינה, אורז מלא, טחינה, זיתים, שמן זית, שקדים, אגוזים, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה, זרעי פשתן, זרעי שומשום ועוד.

ומה לגבי קינוחים? גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות מאפשרת ליהנות משפע של קינוחים מתוקים נטולי פחמימות ממכרות. למשל: פירות (עד 3 ביום), דבש, סילאן, עוגיות שיבולת שועל ואגוזים, עוגת גבינה ללא סוכר, חמוציות ללא סוכר ועוד.

גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות מאפשרת ליהנות משפע של קינוחים מתוקים נטולי פחמימות ממכרות.(צילום: ShutterStock, KomootP)

להוריד לגמרי את הדחף לסוכרים ולפחמימות ממכרות

כדי להבטיח את הצלחתכם מומלץ לקבל עזרה ולעבור טיפול גמילה במכון אברהמסון שמוריד לגמרי את הדחף והחשק לאכול מזונות שמכילים סוכר ופחמימות ממכרות.

התכנית של מכון אברהמסון כוללת גמילה מהדחף לשוקולדים, פיצות, פסטות, מאפים ופחמימות מזיקות נוספות. אחרי הגמילה הנגמלים מקבלים תמיכה וייעוץ של תזונאית.

לקוחות מכון אברהמסון שנגמלו מהדחף לסוכרים ולפחמימות ממכרות מעידים שלא מתחשק להם יותר לגעת במזונות שלא יכלו בלעדיהם בעבר. שהירידה במשקל פשוטה וקלה. שקל להם להתמיד בה לאורך שנים רבות ושלא מדובר בדיאטה אלא בשינוי מוצלח של אורח החיים.

הם מספרים שאחרי הגמילה המוחלטת מהדחף לסוכרים ולפחמימות ממכרות הם מרגישים ערניים יותר, חיוביים יותר ומלאי אנרגיה. בנוסף הם מדווחים על שיפור משמעותי במדדי הסוכר, בכולסטרול, ביתר לחץ דם ובמחלות נוספות מהן סבלו.

"פחות 13 קילוגרמים, חזרתי למשקלי ברווקות"

מור טולדאנו(צילום: באדיבות המצולמים)

מספרת מור טולדאנו (46), נשואה ואם לשניים, עובדת עיריית ראש העין ומתגוררת בעיר מספרת:

"כתימניה, עיקר מזוני הוא בצק. ולמרות שכבר שנים אני קוראת כתבות על הגמילה באברהמסון, לא הצלחתי להבין איך הגיוני להיגמל מקמח לבן. מה ההוקוס פוקוס פה? האם ייתכן שבנאדם יכול לחיות בלי סוכר לבן וקמח לבן? המבחן של הגמילה היה אחרי בארוחה שלאחריו כשגיליתי לשמחתי שאין לי חשק למתוק בכלל. שמונה חודשים אחרי הגמילה, אני לא נוגעת במתוק ולא בקמח לבן. בודקת רכיבים, ומכניסה הביתה רק דברים בריאים".

"חזרתי למשקל הרווקות, הפחתתי 13 קילוגרמים, מרגישה נהדר ויכולה להתכופף בלי לבכות. בבדיקות שעשיתי לפני הגמילה התבשרתי שאני סובלת מכבד שומני ומאולקוס. היום אחרי הגמילה, כאבי הבטן שסבלתי מהם נעלמו. אני מרגישה קלילה: קל יותר לקום מהמיטה, לעלות במדרגות ולרדוף אחרי שני ילדים קטנים שרצים ומשתוללים בגני שעשועים. בזכות הגמילה שעברתי גם בעלי יצא נשכר וירד 17 קילוגרמים ממשקלו".


למכון אברהמסון יש 10 סניפים בפריסה ארצית. רוצים לרדת במשקל, לשנות אורח חיים ולשמור עליו ולחולל בחייכם מעגל של מוצלח של שינויים?

מלאו את הפרטים שלכם:

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully