וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחת צריכה חיבוק: כך תוכלו לסייע לחבק את היוצאים בשאלה

מוגש מטעם עמותת הלל

21.12.2021 / 12:23

כבר 30 שנה עמותת הלל מסייעת ליוצאים ויוצאות מהמגזר החרדי להשתלב בחברה החילונית באמצעות מתן מלגות לימודים, דיור לתקופת מעבר וכלים מקצועיים להכשרה ותעסוקה - וכך תוכלו גם אתם לסייע לחבק את היוצאים בשאלה

כל אחת צריכה חיבוק - עמותת הלל מחבקת את היוצאים והיוצאות בשאלה כבר 30 שנה/יח"צ

זה מאוד לא פשוט לצאת בשאלה. זה לא קל לעזוב באומץ רב את העולם שהכרת ואת האמונות והחוקים שלפיהם חיית כל חייך, אחרי תהליך פנימי עמוק והרבה לבטים, התחבטויות ומחשבות ולצאת לדרך חדשה ולא מוכרת. למרות שהיוצאים בשאלה הם מטבעם בעלי מוטיבציה גבוהה לפעול למען עצמם ורבים מהם בעלי פוטנציאל מנהיגות גבוה - עם היציאה בשאלה רבים מהם נותרים חסרי תמיכה ועורף משפחתי, לעיתים גם חסרי קורת גג והם עלולים לאבד את מרבית הקשרים החברתיים שהיו להם בעבר. על כל אלה מתווספת ההתמודדות עם האתגרים העומדים בפניהם הנובעים מחוסר השכלה, קושי במציאת עבודה לפרנסה, חוסר היכרות עם הדרישות של החברה החילונית המודרנית והיעדר כלים בסיסיים להשתלבות חברתית.

בדיוק בגלל זה הוקמה לפני 30 שנים עמותת הלל, עמותה ללא מטרת רווח שפועלת מאז 1991 למען שילובם של יוצאים ויוצאות בשאלה בחברה הישראלית. העמותה מסייעת לצעירים וצעירות מגיל 18 ומעלה שהחליטו מרצונם החופשי לעזוב את המגזר החרדי ולהפוך לחילוניים. בעמותה יודעים ומכירים היטב את הקשיים המלווים את היציאה בשאלה ולכן הם מעריכים את ההחלטה לעשות שינוי ואת האומץ הכביר שנדרש כדי לעשות זאת. הם מזכירים לכל יוצא בשאלה שרבים וטובות עשו זאת לפניהם והצליחו מאד, והם נמצאים פה לשירותם כדי לסייע להם לעבור זאת בהצלחה.

החזון של הלל הוא חברה שבה לכל צעירה וצעיר חרדיים יש את היכולת לבחור בחופשיות את הדרך ואת אורח החיים המתאים עבורו, תוך מימוש עצמי מלא. ייעוד העמותה הוא לא לעודד יציאה בשאלה אלא לשמש קהילה המקבלת לתוכה יוצאות ויוצאים בשאלה שעשו זאת מרצונם החופשי ולסייע להשתלבותם בהצלחה בחברה הישראלית.

העמותה עוסקת בייעוץ וליווי אישיים בתחומי ההשכלה, דיור, חברה ותרבות, שירות לאומי או גיוס לצבא ונותנת מענה ליוצאים בשאלה שהם גם הורים.העמותה מציעה אפילו דיור לתקופת המעבר ומקנה כלים להשתלבות בחברה החילונית, כגון: מלגת לימודים, מפגשי העשרה, פעילות חברתית ועוד.
מאז הקמתה סייעה הלל לאלפי יוצאות ויוצאים להשתלב בחברה החילונית בהצלחה - למצוא דיור, לשרת בצבא או בשירות הלאומי, להשלים פערי השכלה אדירים, לחיות חיים מלאי משמעות וסיפוק ולפתח קריירה מצליחה. בנוסף, העמותה מפעילה מקלט חירום ליוצאים בשאלה - שמלא כבר עד אפס מקום. כעת היא פועלת להקמת מקלט חירום נוסף ולפתיחה של דירות מעבר נוספות עבור יוצאים בשאלה חסרי קורת גג.

עמותת הלל מחבקת את היוצאים והיוצאות בשאלה כבר 30 שנה. עמותת הלל,
עמותת הלל מחבקת את היוצאים והיוצאות בשאלה כבר 30 שנה/עמותת הלל

לרגל ציון 30 שנות פעילות יצאו בהלל בקמפיין "כל אחת צריכה חיבוק". העמותה, שכבר 30 שנה מחבקת את היוצאות ויוצאים בשאלה, מבקשת תרומות בכדי שתוכל להמשיך לעזור לאלפי היוצאים ויוצאות בשאלה לפתוח דף חדש בחיים. התרומה תשמש להקמת 4 בתים נוספים עבור יוצאים בשאלה: בתל אביב, בירושלים בחיפה ובבאר שבע, היא תסייע ליוצאים בשאלה להשלים את לימודי הליב"ה ולרכוש כלים להשתלבות בשוק העבודה.

בנוסף יוקם בית מקלט חירום במרכז כדי להעניק קורת גג והגנה מיידית ליוצאים בשאלה שהנסיבות אילצו אותם לגור ברחוב. בעזרת כספי התרומות תוכל העמותה להציע לאלפי יוצאים בשאלה הכוונה וליווי אישיים ייעודיים לקידום בעבודה ולפיתוח קריירה מצליחה, תעניק מלגות למאות יוצאים בשאלה הנאבקים להמשיך את לימודיהם למרות המשבר הכלכלי החמור, תעניק מעטפת כוללת ותדאג לכל צרכיהם של חיילות וחיילים בודדים - כולל סיוע כספי לכל אורך תקופת השירות וגם לאחר השחרור עד להשתלבות מלאה באזרחות. עם כספי התרומות יוכלו בעמותת הלל גם להגדיל את התמיכה הכלכלית באימהות ואבות חד הוריים שיצאו בשאלה ובילדיהם ולסייע להם במאבקם הצודק על משמורת ועל חינוך הילדים.

אם גם אתם חושבים שכל אחד ואחת צריכים חיבוק - תרמו להלל כדי לעזור לאלפי יוצאים ויוצאות בשאלה לפתוח דף חדש בחיים.

מוגש מטעם עמותת הלל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully