וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיברומיאלגיה - סיפור כואב עם סוף טוב

מוגש מטעם מרכז איריס גייר

2.2.2022 / 9:04

נילי הירש, שהחלימה מפיברומיאלגיה משוחחת עם איריס גייר אירידולוגית מומחית שטיפלה בה בהצלחה, על פיברו, כאבים, טיפולים והחיים שאחריהם - ובעיקר על האבחון שעושה את ההבדל

לפרטים נוספים על טיפול בפיברומיאלגיה בעזרת אבחון אירידיולוגי בגלגל העין ולאתר של מרכז איריס גייר לחצו כאן >>

אצל נילי, אימא פעילה שעובדת בבית ומחוץ לבית, זה התחיל לפני 5 שנים מכאבי בטן שמהם היא התעלמה, עבר לכאבים בשכמות והגיע לכאבי ראש עזים שגרמו לה להתאשפז פעמיים בבית חולים. בבדיקות לא גילו שום דבר ושלחו אותה הביתה. היא המשיכה בירור אצל אנדוקרינולוג, ששלח אותה לנוירולוג, ששלח אותה לראומטולוג שבישר לה שהיא חולה בפיברומיאלגיה, דאבת שרירים, תסמונת המאופיינת בכאבים נוראיים בכל הגוף ונתן לה רשימה מפוארת של תרופות חלקן תרופות נרקוטיות קשות שהפכו אותה לצל של עצמה.

הכאבים המשיכו והתגברו. נילי סבלה מחולשה נוראית מלווה בזרמים ודקירות חזקות ברגליים והגיעה למצב שלא הייתה מסוגלת להחזיק אפילו את הטלפון הנייד שלה או ללכת לשירותים בעצמה. הכאבים לא הירפו בשום תנוחה - לא בישיבה ולא בשכיבה וגם לישון היא לא הצליחה. רופא תעסוקתי שבדק אותה אמר שאין מרפא ושהיא צריכה ללמוד לחיות עם הכאבים. היא ניסתה טיפולי דיקור סיני שהביאו להקלה זמנית של כמה ימים. היא ניסתה רפלקסולוגיה ואפילו טיפול אצל הילר. שום דבר לא עזר. היא הייתה חלשה, כאובה ומדוכאת. אחרי 7 חודשים בהם שכבה במיטה משותקת מכאבים, גיסתה שלחה לה קישור לכתבה על פיברומיאלגיה, דרכה היא הגיעה למרכז איריס גייר והשאר היסטוריה.

העין - החלון לגוף, לא רק לנפש

דבר ראשון נילי עברה במרכז אבחון מעמיק דרך גלגל העין - פענוח סימנים המופיעים בקשתית (הגלגל הצבעוני) ובלובן העין (החלק הלבן שמסביב לקשתית). מדובר בתחום מדעי המבוסס על מחקרים קליניים אשר מובילים רופאים וחוקרים בינלאומיים באמצעותו אפשר לקבל מידע מדויק על גורמים תורשתיים המשפיעים על הגוף ועל המצב הנוכחי של הרקמות והאיברים. "בניגוד לבדיקות אחרות, שכל אחת מהן מתמקדת באיבר אחר, אבחון בגלגל העין מספק תמונת מידע מדויקת על מצב כל מערכות הגוף: מערכת העיכול, הכבד, הכליות, מערכת השתן, מערכת הלב וכלי הדם ועוד", אומרת איריס גייר, אירידולוגית בינלאומית עם ניסיון של מעל 20 שנה שטיפלה בנילי, "ולכן מאפשר לגלות ולהבין בצורה מדויקת מה בגוף יצא מאיזון וגורם להתפרצות של הכאבים".

דרך האבחון בגלגל העין, זיהתה איריס שאצל נילי קיימת נטייה לחולשה של בלוטות אנדוקריניות, חולשה של הכבד ומערכת העיכול. עוד עלה באבחון שהיא סובלת מהצטברות של רעלים במעי הגס ובכבד וחוסר איזון בקטריאלי במערכת העיכול. כך זה נראה:

האבחון בגלגל העין של נילי הירש. הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית בהנהלת איריס גייר,
האבחון בגלגל העין של נילי הירש/הקליניקה לאירידיולוגיה רב-מימדית בהנהלת איריס גייר

האבחון שעושה את ההבדל

במחלות כאב מתמשך כמו פיברומיאלגיה, הרפואה המערבית מתמקדת אך ורק בשיכוך הכאבים בעזרת תרופות - תרופות פסיכיאטריות כמו סימבלטה וליריקה ותרופות נרקוטיות שיש להם תופעות לוואי רבות וקשות. בכל מקרה התרופות האלה גורמות אך ורק הקלה זמנית בכאב ולא פותרות את הבעיה מהשורש. "מטופלים רבים שמגיעים אלינו מציינים שהרופא אמר להם שאין לפיברו מרפא ולא ניתן להחלים אלא רק ללמוד לחיות עם הכאב." מתארת איריס גייר את המצב העגום שבו נמצאים חולי פיברומיאלגיה רבים, "לעומת זאת, בעזרת האבחון בגלגל העין אנחנו מאתרים את שורש הבעיה - מה הסיבה שהגוף מייצר כאב וכשמטפלים בשורש הבעיה - גם הכאב, שהוא הסימפטום, נעלם".

איריס גייר ממשיכה ומדגישה: "הכאבים המופיעים בפיברומיאלגיה הם כאמור רק סימפטום, הם לא המחלה עצמה. ואין סיבה אחת להופעת הכאבים האלה. אצל כל אחד המקור לכאבים יכול להיות שונה. פיברומיאלגיה יכולה להתפרץ בגלל תזונה לא נכונה שגורמת לחומציות גבוהה בגוף, או בגלל פטריית קנדידה שמשתלטת על מערכת העצבים. פיברומיאלגיה יכולה להתפרץ בגלל טראומה שהובילה להתפתחות הכאבים ויכול להיות פיברומיאלגיה בגלל בעיה שלא אותרה שמקורה בבלוטת התריס. יש מגוון רחב של מקרים שכל אחד מהם הוא סיפור בפני עצמו. לכל מטופל יש מקור אחר לבעיה ואפשר לגלות אותו דרך אבחון בגלגל העין. כל אחד מהמקרים מצריך טיפול אחר לחלוטין. אבחון מעמיק ישים את האצבע בדיוק על המקור של הבעיה".

עם הצלחה לא מתווכחים

בהתבסס על המידע שהתגלה באבחון שנעשה לנילי, נבנתה עבורה תוכנית טיפול שכללה איזון בקטריאלי, שילוב של אנזימי עיכול, שינוי תזונתי וניקוי הכבד. מאז שסיימה את הטיפול היא מעידה על עצמה שהיא בן אדם אחר. היא בריאה יותר, ירדה במשקל באופן משמעותי, היא חיה יותר טוב ונושמת יותר טוב. נילי חזרה לעבודה בהדרגה והיום היא עובדת באופן מלא ומתפקדת בצורה רגילה לחלוטין. הרופא התעסוקתי היה בשוק מהתהליך שעברה. גם רופא המשפחה שלה הופתע מהתוצאות - אין לה יותר כאבי בטן, אין לה יותר צרבות, וכל המדדים הבריאותיים שלה השתנו לטובה - כולסטרול, שומנים בדם ורמת הסוכר.

את איריס גייר זה לא מפתיע, כבר למעלה משני עשורים שהיא מטפלת בהצלחה באלפי אנשים עם פיברומיאלגיה שלא מוצאים פתרון בדרך אחרת. "הגוף שלנו הוא מכונה חכמה, כשאנחנו מסירים את המקור שיצר את הבעיה הגוף חוזר לאיזון ומגיע להחלמה. הדיוק בהתאמת הטיפול מתאפשר כשיש אבחון שנותן את המידע הנכון על מקור הבעיה ואת זה אנחנו עושים באמצעות אבחון בגלגל העין".

seperator
מוגש מטעם מרכז איריס גייר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully