וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים רכב משומש? כך תוודאו שלא יעבדו עליכם כמו שעבדו על יצחק בן ה-72

מוגש מטעם דוח בלק"ר

10.2.2022 / 10:30

שוק הרכב המשומש פורח, אבל יש לא מעט פרצות בחוק שמאפשרות לנוכלים להסוות היסטוריית תאונות, משכונים ועוד. מה הפתרון? תקראו את סיפורו העצוב של יצחק בן ה-72 ותבינו למה אסור לכם לקנות רכב משומש בלי דוח בלק"ר

שוק הרכבים המשומשים לוהט בשנים האחרונות. כמות המודעות למכירה של רכבים באתרים השונים עולה על גדותיה, ולפי כל ההערכות המגמה הזו תמשיך. הישראלים הבינו כבר שרכישת מכונית חדשה היא עסק הרבה פחות משתלם כלכלית מרכישת רכב יד שנייה - אבל במקביל ישנן גם מאות תביעות שמוגשות מידי מדי שנה לבית המשפט על ידי רוכשים שהולכו שולל וגילו להפתעתם שהסכום ששילמו עבור הרכב רחוק מלשקף את מצבו האמיתי.

זה קורה כי ישנן לא מעט פרצות בחוק שמאפשרות לנוכלים להסוות היסטוריה של תאונות, עיקולים ועוד. למעשה שוק הרכבים המשומשים מלא בחוסר מידע ושקיפות, במתחזים ובאינטרסנטים - שמנצלים את הדרך הקלוקלת בה השוק מתנהל לטובתם, וגם בסוחרים ומוסכים ש"דופקים" את האזרח הקטן. חוסר השקיפות הזה מוביל לכך שמוסכים, גורמים רשמיים בשוק ואנשים בתחום מנצלים את כוחם ולא משתפים מידע קריטי ומהותי עם הקונים. אמנם כיום נהוג לקחת את הרכב למוסך או למכון לבדיקת הרכב, אך גם המידע המתקבל שם הינו מוגבל. בבדיקה, למשל, לא ניתן לדעת האם הרכב מעוקל, מהי היסטוריית התאונות המלאה שלו, האם יש תביעות פתוחות נגדו ועוד. כל מי שרכש או מתכוון לרכוש רכב משומש מכיר את החשש הזה: האם באמת מסרו לנו את הפרטים האמיתיים על מצבו של הרכב? האם נתעורר בבוקר שלמחרת הקנייה עם רכב שלא מניע?

לפני שרוכשים רכב משומש חשוב לבדוק את כל הפרטים עליו - ואם עד היום הייתה לנו רק אפשרות אחת לבצע בדיקה שכזו והיא ללכת למכון בדיקה או למוסך, היום יש בדיקה בדיקת אונליין מהפכנית - בלי לצאת מהבית, שמגדירה מחדש את הליך הבדיקה לפני קניית רכב ונותנת הרבה יותר מידע ממה שהיינו רגילים לקבל - דוח בלק"ר (בדיקה לפני קניית רכב) יכול למנוע מצבים בהם המוכר מנצל את תום ליבו של הקונה ומסתיר ממנו תקלות רבות ברכב שמכר לו.

דוגמה של דוח בלק"ר. דוח בלק"ר,
דוח בלק"ר ייתן לך את המידע המקיף ביותר על הרכב/דוח בלק"ר

קנה רכב יד שנייה ונעקץ ב-200 אלף שקלים

זה בדיוק מה שקרה ליצחק סולטן בן ה-72, שהחליט לרכוש לעצמו רכב אמין. הוא נכנס לאתר "יד 2" ומצא רכב וולוו משנת 2019 במחיר 200 אלף שקלים. הוא קבע להיפגש עם המוכר במגרש מכוניות באשקלון - כדי שיוכל לראות את הרכב בעצמו. כשנפגשו אמר לו המוכר שהרכב קיבל מכה קטנה בחלק האחורי, אבל טען ש"העניין טופל".

אחרי שראה את הרכב, סולטן רצה כמובן לבצע בדיקה גם במכון. ומוכר הרכב לקח אותו למכון בדיקה הסמוך למגרש וטען ששאר המכונים עמוסים, אך התעקש שמדובר במכון אמין. במכון אמרו לסולטן שישנה תקלה במוט ההיגוי של הרכב ויש צורך להחליפו, ושהצבע בשלדת הרכב התקלף. עוד ציינו במכון הבדיקה כי ייתכן שבעבר החליפו את דלת הרכב, תיקנו וצבעו אותה - אבל לא נאמר לו בדיוק מה קרה לרכב.

אחרי מה ששמע במכון, הוא כבר לא היה שלם עם העסקה ורצה לבטל אותה - אולם המוכר טען כי שילם כבר את האגרה והחליף את הצמיגים לבקשתו של סולטן. לאחר התמקחות הסכים המוכר להוריד מהמחיר 3,000 שקלים, וסולטן רכש את הרכב. הוא מיהר כמובן לסדר את מוט ההיגוי, אך נדרש להזמין חלק מחו"ל - ולהמתין שבועיים עד הגעתו לארץ. בזמן הזה הוא שם לב שבמחשב הרכב כתוב שחסר אוויר בצמיגים ושהרכב צריך טיפול, אבל בלי החלק הדרוש לא ניתן היה לאפס את הרכב ולאבחן את מקור התקלה. לאחר שהחלק הגיע ארצה, גילו לו במוסך הרשמי של 'וולבו' כי הרכב אותו רכש בסכום גדול חטף מכה חזקה מאוד והחיישנים שלו תקולים - לכן צריך לפרק את כל החלק האחורי של הרכב מכיוון שהותקנו בו מתלים תקולים. מנהל המוסך הסביר לסולטן שלדעתו הרכב נמצא במצב "אובדן להלכה" - כלומר, לא יכול לעלות על הכביש וישנה אי כדאיות כלכלית לתקן אותו.

הוא ניגש שוב לאדם ממנו קנה את הרכב ודרש לבטל את העסקה, אך המוכר טען כי חלפו 14 ימי עסקים - וכעת לא ניתן לבטל את העסקה, למרות שבמשך השבועיים הללו חיכו לחלק שהיה חסר ברכב. יצחק לקח את הרכב ועזב את המקום, בדרכו להתייעץ עם עורך דין כדי לבדוק האם ניתן לתבוע את המוכר שניצל את תום ליבו ומכר לו רכב מקולקל.

דוגמה של דוח בלק"ר. דוח בלק"ר,
דוח חדש ומהפכני הנשלח אליכם ישירות למייל ומציג ממצאים חשובים על הרכב המשומש שאתם עומדים לקנות/דוח בלק"ר

האמנם אי אפשר לקנות רכב משומש בלי דוח בלק"ר?

כשיצחק היה במוסך המליץ לו המנהל להוציא דוח בלק"ר לפי מספר הרישוי של הרכב (ישירות מהאתר balcar.co.il) - וזו הייתה הפעם הראשונה שהוא שמע על מה שהיה יכול להציל אותו מהרכישה. דוח בלק"ר (בדיקה לפני קניית רכב) הוא דוח מקוון שניתן להוציא לפי מספר רישוי על כל רכב משומש בישראל -בין אם הוא מאדם פרטי, ממגרש או מטרייד אין. בעלות נמוכה ניתן לבדוק את ההיסטוריה של הרכב והבעלים. מדובר בדוח חדש ומהפכני, הנשלח אליכם ישירות לתיבת המייל ומציג בצורה ברורה וקריאה ממצאים חשובים על הרכב המשומש שאתם עומדים לקנות: שעבודים ומשכונים, תאונות, היסטוריית בעלויות, תביעות ביטוח, ירידת ערך, סוחרים, ועוד. מדובר במידע רב ערך, שעד היום יתכן שהסתירו מכם כאשר רכשתם בעצמכם רכב משומש.

דוח בלק"ר נשען על מידע מחברות הביטוח, ממשרד הרישוי, מהמשטרה, ממשרד המשפטים וממאגרי Big Data נוספים. כל הנתונים והממצאים הללו מתכנסים לתוך דוח בלק"ר, שבעזרת אלגוריתם AI יכול להגיע לתובנות ולספר לכם האם הרכב עבר תאונות, האם הוא נגנב והושב, האם נקבעה לו ירידת ערך, האם הרכב ממושכן, האם הידיים שהחזיקו ברכב היו תמיד פרטיות או שמא הוא עבר בחברת ליסינג ועוד מידע רלוונטי ויקר ערך עבורכם.

בעולם זה נקרא CarFax ובד"כ הממשלה היא שמוכרת את המידע הזה לזכיינים. בישראל כמו בישראל הממשלה מדירה רגליים מהאחריות הזו בשל סיבות רגולטוריות כאלה ואחרות. בישראל סטארט-אפ פרטי הרים את הכפפה בעזרת טכנולוגיות שלקוחות מעולמות המודיעין העסקי ומוסיף גם בדיקות נוספות וחשובות לא פחות - הדוח בודק את בעל הרכב כדי לוודא שהוא אמין ולא מסתיר מידע. בעלי רכב לא הגונים ינסו להסתיר נזק מחברות הביטוח ומהקונה ולכן, כחלק מתהליך הבדיקות והפקת הדוח, מפשפשים בעברו של בעל הרכב ובודקים האם הוא סוחר רכב, נוכל, מתחזה ועוד נורות אזהרה שיכולות להציל אתכם מרכישת רכב לא תקין.

סט הבדיקות המקיפות שדוח בלק"ר מבצע מול מאגרי ומקורות המידע הרשמיים לא בהכרח יחליפו בדיקה פיזית של הרכב וההמלצה היא להמשיך ולבדוק את הרכב במכון בדיקה מורשה. , ולשם כך לקוחות דוח בלק"ר מקבלים קופון הנחה המגלם החזר מלא על מחיר הדוח להמשך הבדיקה. כן. מה ששמעתם - הדוח עולה 149 ₪ ותקבלו החזר של 149 ₪ או 25% הנחה, לפי ההנחה הגבוהה מבין השתיים (!) אם תחליטו לקחת את הרכב לבדיקה פיזית ברשת מכוני בדיקה בפריסה ארצית ותקבלו גם 6 חודשי אחריות על הבדיקה.

למעשה זוהי 'החתיכה החסרה' שעד היום הסתירו מכם כשבאתם לרכוש רכב משומש בישראל. דוח בלק"ר ייתן לך את המידע המקיף ביותר על הרכב ויאפשר לך לקבל את ההחלטה הנכונה בראש שקט.

להפקת דוח בלק"ר לחצו כאן >

מוגש מטעם דוח בלק"ר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully