וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינרת - חופשה בחוף שקט: לקראת פתיחת עונת הרחצה בכינרת

מוגש מטעם איגוד ערים כינרת

21.3.2022 / 13:45

הכינרת מלאה ויפה במיוחד השנה ומחכה למבלים. איגוד ערים כינרת מציע 15 מקטעי רחצה מוכרזים ושקטים בהם אסורה השמעת מוסיקה. החופים משלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהיה ונופש בעלות השווה לכל כיס ומאפשרים למבקרים ליהנות מחופשה עממית, בטוחה ומהנה

עונת החורף הגשומה והשלג שנמס בחרמון הביאו לזרימת נחלים, כינרת מלאה ויפה ועליית המפלס בכל יום. באיגוד ערים כינרת נמצאים הצוותים בתכונה רבה לקראת פתיחת עונת הרחצה בחופי האיגוד השקטים, ביום חמישי ה-7 באפריל ובין השאר מתקיימות הערכות מצב, פגישות ותיאומים עם מכלול הגורמים הקשורים לכינרת, כולל משטרת ישראל. 3.5 מיליון נופשים פקדו את חופי איגוד ערים כינרת בעונה שעברה ועל פי ההערכות צפוי מספר דומה גם השנה.

איגוד ערים כינרת מציע 15 מקטעי רחצה מוכרזים ושקטים, בחופים: צינברי, ברניקי, שקמים, חוקוק צפון, מפרץ אמנון, כינר (חוף ברחצה בהפרדה), דוגה, דוגית, גולן (קטע 13), כורסי, לבנון, חלוקים, גופרה, סוסיתא וצמח, מתוכם 9 חופים בהנגשה מלאה לאנשים עם מוגבלויות ונגישים עד לקו המים. 12 מהחופים מצוידים בכיסאות גלגלים ייעודיים.

חוף אמנון בכינרת. תקשורות, יעל שביט,
איגוד ערים כינרת מציע 15 מקטעי רחצה מוכרזים ושקטים/תקשורות, יעל שביט

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת אמר: "אנו מוכנים וערוכים לפתיחת עונת הרחצה עם כינרת מלאה ויפה ומצפים לנופשים רבים, בדומה לעונה שעברה. את העומס בחופים מווסתים ומנהלים הצוותים שלנו בשטח, יחד עם המצילים, המאבטחים, עובדי הניקיון והתחזוקה, שיעשו לילות כימים למען ציבור הנופשים. אני מבקש מהציבור, שכולו מעוניין בבילוי נעים באגם הלאומי, להתחשב באחרים, להיות סבלניים ואחראיים, להישמע למצילים ולצוות החוף, לשמור על נהלי הבטיחות, להשגיח באופן פעיל על הילדים במים ובחוף, להקפיד על ניקיון החופים והמים ונהיגה זהירה בכלי השייט. אני מאחל לכולם חופשה נעימה בחופי הכינרת".

בחופי האיגוד הושקעו לאורך תקופת החורף משאבים לשיקום ושדרוג התשתיות, כמו גם במערך שירותי ההצלה, על מנת לשפר את רמת השירות, לתגבר אכיפה ובקרה לצורך מתן שירותי הצלה ברמה גבוהה ובמקביל לשדרג את תנאי העבודה של המצילים, כך שבעונת הרחצה הקרובה תהינה כל עמדות ההצלה ממוזגות. כבר בקיץ שעבר נוספו שמונה עמדות הצלה ממוזגות ובמהלך חודשי החורף הוספו מזגנים בכל יתר עמדות ההצלה של האיגוד, בהשקעה של חצי מיליון שקלים ובמימון משרד הפנים. העמדות מאפשרות תנאי עבודה נוחים ונאותים בקיץ הלוהט בכינרת.

בחוף צמח המחודש נטעו עצים חדשים ובחלקו המזרחי מוקם מגרש כדור עף חופים בליווי המקצועי של 'איגוד הכדור עף הישראלי'. החל מעונת הרחצה הנוכחית 2022, בנוסף להיות צמח חוף שקט לשהיית יום, אסורה בכל רחבי החוף הדלקת מנגלים, הקמת אוהלים ולינת שטח.

חוף צמח המחודש בכינרת. איגוד ערים כינרת,
חוף צמח המחודש בכינרת/איגוד ערים כינרת

דנה בכר, מנהלת אגף באיגוד ערים כינרת סיפרה: "חופי האיגוד משלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהייה ונופש בעלות השווה לכל כיס ומאפשרים לקהל הרחב ליהנות מחופשה עממית, בטוחה ומהנה. חניוני איגוד ערים כינרת מהווים אבן שואבת גם לנופשי קרוואנים. בחוף דוגה הסדרנו 37 מתחמים ייעודיים לקרוואנים, הכוללים לוטים מתוחמים עם אפשרות לחיבור לתשתיות חשמל, מים וביוב. בחניונים אחרים ניתן להחנות קרוואנים ללא קבלת שירותים נלווים וזאת בשימת לב לשילוט ובמקומות המיועדים לכך" אומרת בכר ומוסיפה: "איגוד ערים כינרת שם לו למטרה מזה מספר שנים לספק לנופשים חווית נופש נקיה בשטח הפתוח ובמבני השירותים. רמת הניקיון בחופים חשובה לכולנו. השנה יושקעו מעל ל- 9 מלש"ח בפעולות הניקיון השוטפות בחופים ובפינוי אשפה. רבים ממבני השירותים עוברים שיפוץ בימים אלה בהשקעה של כ- 800 אלש"ח, על מנת לשפר את רמת המתקנים והשירות במבנים עצמם".

כאמור, חופי הרחצה המוכרזים של איגוד ערים כינרת הינם 'חופים שקטים' בהם אסורה השמעת מוסיקה או הקמת רעש. מודל זה הינו יזמה של איגוד ערים כינרת, משטרת ישראל ומשרד הפנים ונחשב להצלחה גדולה המתקבלת באהדה בקרב הנופשים המשתפים פעולה עם הנהלים, כך נהנות משפחות עם ילדים בשלווה ורגיעה, אשר גם מתבטאת באיכות החופשה. המצילים מסוגלים לשמוע את הקהל באופן טוב יותר ולהיענות לאלו הזקוקים לסיוע. מסקר שהתבצע בשנתיים האחרונות עולה כי השקט בחופים הביא לירידה דרסטית בצריכת האלכוהול ובמקרי הוונדליזם.
באוקטובר 2021 אושר "חוק עזר למניעת רעש" לחופי איגוד ערים כינרת, על ידי שרת הפנים איילת שקד והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. אישורו של החוק וצו הקנסות הנלווה ל"חוק הסדרת הרחצה בכינרת", מאפשרים לאכוף את השקט בחופים. בעונה הקרובה תחל פעילות מוגברת של אכיפה בנושא חשוב זה, המהווה גורם משנה מציאות לטובת הנופשים המחפשים "חופשה בחוף שקט" בכינרת.

את תקנות הסדר והשקט יאכפו פקחי איגוד ערים כינרת, צוותי משטרת ישראל מתחנת האגם בטבריה ומתנדבים מ"משמר הסביבה כינרת", אשר יעסקו גם במניעה וטיפול באירועי אלימות, על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולספק חוויית נופש בטוחה ונעימה למשפחות בסיוע פרויקט "כינרת בטוחה", המרכז אל מוקד איגוד ערים כינרת בצמח את הנעשה בחופי האיגוד 24/7 באמצעות 160 מצלמות אבטחה, כך שהנופשים יכולים להרגיש בטוחים יותר.

חוף לבנון בכינרת. איגוד ערים כינרת,
חוף לבנון בכינרת/איגוד ערים כינרת

לטובת רחצה בטוחה מאריך איגוד ערים כינרת מידי שנה וגם השנה, את שעות פעילות המצילים בעמדות ההצלה עד השעה 18:00 החל מחופשת פסח. בהמשך העונה תוארכנה שעות הפעילות עד השעה 19:00, לפי הצורך ובהתאם להתארכות שעות האור.

לאורך כל עונת הרחצה בחופי איגוד ערים יפעל צוות ה'מסבירנים', נאמני הכינרת, אשר יסבירו לנופשים על חשיבות השמירה על הניקיון ויעודדו שימוש בכלים רב פעמיים.

בעונה הקודמת פתח איגוד ערים כינרת לקהל הרחב שלושה חופים: דוגה, סוסיתא וצמח המחודש וכעת ממשיך האיגוד לפתח ולהשקיע בחופים נוספים לרווחת ציבור הנופשים.

פיתוח חוף צאלון, אשר החל באוגוסט 2021 ונמשך במלוא המרץ גם השנה, יתפרש כעת על כל שטח החוף ולא יקלוט קהל בעונת הרחצה הקרובה וזאת עד לסיום העבודות בו.

כמו כן, בכל חופי איגוד ערים כינרת מתקיימות עבודות תחזוקה שוטפות לרווחת ציבור הנופשים.

בדרך לכינרת מומלץ להתעדכן עם השירות החינמי של איגוד ערים כינרת- כוכבית כינרת- 55477* ולקבל מידע על חופים פנויים ולהתעדכן בדף הפייסבוק "זורמים לכינרת".

מידע על החופים ניתן לקבל באתר האינטרנט של האיגוד בכתובת- http://kineret.org.il.

מוגש מטעם איגוד ערים כינרת
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully