וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר אחרון לפני הבחירות: עופר עיני 35%, ארנון בר דוד 26% - ההסתדרות בדרך למהפך: עיני מפתיע ומוביל, המירוץ עדיין צמוד

מוגש מטעם סיעת כולנו סלע

19.5.2022 / 10:36

עופר עיני חוזר? נראה שיו"ר ההסתדרות לשעבר, עופר עיני בדרך לגבור על ארנון בר דוד ולחזור לתפקיד יו"ר ההסתדרות. על פי סקר שערך מכון סמית' עיני בדרך למהפך

עופר עיני רק הודיע על חזרתו להסתדרות ולמרות שהוא נכנס באיחור למירוץ נראה כי העובדים זוכרים אותו לטובה. בסקר שנערך על ידי מכון סמית, עופר עיני מקבל 36%, מול ארנון בר דוד שמקבל רק 26%. היתר לא החליטו. עורך הסקר רפי סמית אמר: אומנם עופר עיני מוביל אבל הבחירות צמודות וכל תוצאה אפשרית.

"מי שחושב שבשלוש שנים האחרונות מצבו השתפר שיבחר להמשיך במצב הקיים. מי שחושב, שמצבו נשעה גרוע יותר, או עמד במקום, צריך לבוא ולבחור בשינוי לטובה, חייב לבוא לבחור להחליף את ההנהגה הנוכחית, בהנהגה חזקה שתפעל עבור העובדים בעוצמה ובאופן מידי", אומר עופר עיני.

סקר מעמד העובדים במשק. סיעת כולנו סלע,
סקר מעמד העובדים במשק/סיעת כולנו סלע

"אני מתחייב לפעול מיד לאחר הבחירות כדי להביא הסכמים חדשים שיובילו לתוספות השכר שעליהם ויתרו בשנים האחרונות, לשכר מינימום הוגן ולשיפור תנאי העסקתם של עובדי דור ב' והסייעות ברשויות המקומיות וכן עובדי המדינה, לטפל בגיל הפרישה לנשים ובבעיות של הסקטורים האחרים שנפגעו בשלוש השנים האחרונות ולא קיבלו מענה".

עיני מוסיף: "עובדים לא יכולים לגמור את השבוע במשכורת החודשית שלהם. עובדי דור ב' וסייעות ברשויות מקומיות מקבלים שכר זעום עם תנאים לא הגיוניים ואף אחד לא דואג להם. הפנסיות של כל הגמלאים בסכנה והן בשחיקה מתמדת. מעמד הביניים נעלם. נוצרים כאן עשירים או עניים. אני בא לתקן את המעוות, כי ההסתדרות הפכה להיות חלשה ולא רלוונטית".

עופר עיני. ראובן קפוצינסקי,
"אני בא לתקן את המעוות, כי ההסתדרות הפכה להיות חלשה ולא רלוונטית"? עופר עיני/ראובן קפוצינסקי

כעת מתפרסם סקר טלפוני מפתיע ועדכני אשר מלמד כי האסטרטגיה של עיני מוכיחה את עצמה. על פי הסקר שערך רפי סמית' 59% מהעובדים מסכימים כי מעמד העובדים נחלש ב-3 השנים האחרונות, ו-62% מהעובדים מאמינים כי עיני יכול לעמוד בצורה טובה יותר על זכויותיהם מול שר האוצר ליברמן.
כנראה שהעמדות האלה, יחד עם תכניות העבודה שהציג לסקטורים השונים, הן שמובילות את רוב העובדים לתמוך בעופר עיני. כמובן שלצד זה, העובדה שלציבור העובדים יש היכרות קודמת ומעמיקה עם עופר עיני, באופן שעולה על ההיכרות עם בר דוד בצורה ניכרת (74% לעופר עיני לעומת 56% לארנון בר דוד).

סקר עופר עיני מוביל ופותח פער. סיעת כולנו סלע,
"נראה שהבחירות האלו בדרך להיות מוכרעות ונראה שעופר עיני חוזר"/סיעת כולנו סלע

מומחים מנתחים את התוצאות:

היום העובדים חופשיים. הם עושים את השיקולים שלהם ומבינים שהוועדים לפעמים מערבבים שיקולים אחרים. כאשר מועמד אחד פונה לעובדים ומציג להם תכניות עבודה לשיפור התנאים ומועמד שני אומר בעצם לעובדים, "אני לא סופר אתכם, יגידו לכם כברמה לעשות", המסר מחלחל לעובדים.

לכך יש להוסיף את שיטת הבחירה החדשה. שיטה דיגיטאלית ומוצפנת, בה אי אפשר לדעת מה העובד הצביע וגם לא לשייך את ההצבעה למקום העבודה. התוצאות יהיו לפי מרחבי מגורים בלבד.

הסקר עוד מלמד כי הגישה החדשנית של עיני הוכיחה את עצמה, העובדים לא רוצים שידברו איתם מעל הראש, הם מרגישים שמצבם הורע ב-3 השנים האחרונות ורוצים לעשות שינוי. הם מרגישים שההסתדרות נחלשה והגיע הזמן למנהיגות חזקה.

יש דבר אחד שניתן ללמוד בוודאות מהנתונים: העובדים עתידים להצביע רק לפי מה שטוב להם, הם מבינים כי לאור השינוי בשיטת הבחירות והמעבר לבחירות ממוחשבות, אף אחד חוץ מהם לא יידע למי הם מצביעים.

סקר מידת היכרות מועמדים לראשות ההסתדרות. סיעת כולנו סלע,
סקר מידת היכרות מועמדים לראשות ההסתדרות/סיעת כולנו סלע

ב-24.5 כ-600,000 חברי וחברות הסתדרות ילכו לקלפיות להצביע, באופן חשאי בבחירות ממוחשבות, דבר שעשוי להוביל לשינוי דפוסי ההצבעה המוכרים, כלומר, העובדים מקבלים עצמאות לבחור בחופשיות והיכן שנח להם בכל מקום בארץ. התוצאות לא יחשפו לפי מקום העבודה, אלא רק לפי מרחבי מגורים ולכן לוועדים לא תהיה שליטה ויכולת להבין מי הצביע למי.

נראה שהבחירות האלו בדרך להיות מוכרעות ונראה שעופר עיני חוזר!

מוגש מטעם סיעת כולנו סלע
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully