וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מוצאים לכם את הנכס וגם בונים לכם את תמהיל המשכנתא - המתווכים נדל"ן בע"מ, החברה היחידה שנותנת לכם גם וגם

מוגש מטעם weshow

8.8.2022 / 9:43

הרבה מאוד סיפורים צפים על יועצי משכנתאות שלא חסכו לבעלי המשכנתא כסף, ואף גרמו להם להפסד בטווח הארוך - לכן טוב שיש מי שיודע שבשורה התחתונה, יועץ המשכנתאות צריך לספק ללקוח חיסכון, ביטחון ונוחות

המתווכים נדל"ן בע"מ/weshow

לא מעט יועצי משכנתא צמחו בעשור האחרון בישראל, ונראה שכל אדם שלישי שתפגשו עבר קורס תיווך במהלך השנים האחרונות, מה שמצביע על שוק מאוד מאוד חם. וכיאה לשוק שהפעילות בו רבה כל כך, הרבה ינסו לעקוץ אתכם.

אכן, הרבה מאוד סיפורים צפים על יועצי משכנתאות שלא חסכו לבעלי המשכנתא כסף, ואף גרמו להם להפסד בטווח הארוך. עוד ועוד רוכשי דירות מגלים שרכשו נכס שלא יושב בקנה אחד עם הצרכים שעליהם הצהירו באוזני המתווך ועוד.

תיווך וייעוץ משכנתאות - הדרך הבטוחה לנכס מניב שעונה לצרכים ולדרישות הלקוח

אביתר כהן נכנס לתחום התיווך לפני כ- 7 שנים. כמי שחי את השטח ולא מסרב לבחון שום עסקה שעומדת על הפרק, הוא זיהה את כל הכאבים והקשיים שעימם מתמודדים הלקוחות בהגיעם לקנות דירה או להשקיע בנכס. "בין שמדובר בנדל"ן פרטי או עסקי", הוא אומר, "הרי שמדובר בהון של הלקוח, ממנו הוא מצפה לקבל את התשואה הגבוהה ביותר, שתתבטא בשיפור איכות החיים שלו או בתשואה הפיננסית שהוא יניב מהנכס. ולכן, אני חייב לעשות את כל מה שניתן, כדי להבטיח לו את הטוב ביותר".

המחשבה הזו הובילה את אביתר ללימודי ייעוץ משכנתאות. אך לדבריו, הלמידה האמיתית תמיד מגיעה מהשטח. הוא לא משנן כמו כולם את הסיבות הברורות שבגינן כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות - כזה שלא מונע מתוך האינטרס של הבנק ומחפש את טובת הלקוח, אלא מדגיש בריש גלי, שבשורה התחתונה, יועץ המשכנתאות צריך לספק ללקוח חיסכון, ביטחון ונוחות.

המתווכים נדל"ן בע"מ. weshow,
המתווכים נדל"ן בע"מ/weshow

"כשהלקוח לא מבין את הבנקאי הוא מוכן לחתום על כל מה שיציעו לו"

אביתר: "מרבית הלקוחות שמגיעים לקבל משכנתא, מכל סוג שהוא, ולא רק לצורך רכישת דירה, לא מבינים את המושגים שהבנקאי שופך מולם, ומבחינתם הכל נשמע כמו קשקוש אחד גדול. ברוב המקרים, גם מי שמבקש הסברים והבהרות יוצא מבולבל ולא מודע לכל פרטי העסקה שמציעים לו, מה שגורם לו להסכים כמעט לכל דבר שיספרו לו, רק בגלל שהוא צריך את הכסף.

יש שיגידו, שהלקוחות שלהם יודעים בדיוק על מה הם חותמים. בפועל, לא כולם חותרים לדעת כל נתון בחוזה, ומה שמעניין אותם זה השורה התחתונה - כמה הם ישלמו בסופו של דבר, על כמה יעמוד ההחזר החודשי, וכמה שנים הם יסחבו את התיק הזה. בדיוק כאן הרבה מאוד יועצים מתחילים לחפף, כי לקוח שנותן ליועץ יד חופשית, נותן לו את האפשרות לעגל פינות. אני לא אומר שהיועץ ירמה את הלקוח, אבל במקרה כזה, הוא בהכרח יחתור לסגור עסקה במהירות האפשרית, ולא ייתן את המאמץ הנוסף, שלפעמים יכול להתבטא בחיסכון של עוד עשרות אלפי שקלים או בהפחתה של מספר שנים בהחזרי המשכנתא".

כשהלקוח שולט בתהליך ומגיע מעמדה של כוח

אביתר מדגיש, שיועץ משכנתאות פרטי תורם ללקוח במרכיב חיוני נוסף - הוא נותן לו את השליטה על תהליך לקיחת המשכנתא. הוא מדגיש: "אין דבר חשוב יותר מזה, מכיוון שזה מאפשר ללקוח לכוון את העסקה ולנתב אותה למקומות שמתיישבים עם הצרכים, היכולות והמטרות הפיננסיות שלו. משמעות הדבר היא, שהוא מגיע מוכן לבנק, אחרי שיש לו ידע ומידע, ולכן יועץ המשכנתאות לא יכול להערים עליו. באופן כללי, אם הלקוח עומד בקריטריונים הוא יכול לקבל משכנתא. עכשיו המשחק הוא, כמה הוא ייתן לבנק להרוויח מזה. נקודת ההנחה היא, שהבנק רוצה לתת ללקוח משכנתא, ולכן הלקוח יכול לבוא עם ביטחון".

ומה חשוב לדעת כאשר פונים למחלקת המשכנתאות באופן עצמאי?

אביתר: "אני נתקל בהרבה מקרים בהם הלקוח לא לוקח בחשבון את כל ההיבטים הכלכליים של העסקה. בין אם הוא רוצה לרכוש נכס במחיר שגבוה ממחיר השוק או שהוא שוכח להביא בחשבון את כל ההוצאות הנלוות לתהליך, ביניהן פתיחת תיק במחלקת המשכנתאות, עו"ד, שמאי, שיפוץ של הנכס, הובלה, ביטוחים ועוד. כדי לדעת כמה מבקשים מהבנק חייבים לדעת כמה באמת צריך, ורק כשמביאים את כל המרכיבים הללו בחשבון יכולים להגיע להחלטה מושכלת ונכונה".

מעטפת שירותים ייחודית - גם איתור נכס וגם משכנתא תחת קורת גג אחת

חברת המתווכים נדל"ן בע"מ מככבת באחד הקמפיינים המרעישים שיצאו לאחרונה בדיגיטל בכיכובו של אלעד הגמד, יוצא תוכנית הריאליטי "האח הגדול".

החברה מתמחה בליווי, מימון ואיתור נכסים להשקעה ולמגורים בגליל העליון. החברה מספקת שירותים מקיפים לרוכשי הדירות באזור ומתחייבת ללוות אותם מרגע קבלת ההחלטה ועד לקבלת המפתח.

לאתר הבית של המתווכים
לעמוד הפייסבוק



ביצוע הכתבה נעשה על ידי weshow

האינסטגרם של weshow

עמוד הטיקטוק של weshow

מוגש מטעם weshow
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully