וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחד יזדקק לשירותי שמאות. דעו היכן זה יסייע לכם ויחסוך כסף

מוגש מטעם weshow

25.8.2022 / 20:28

מרבית האנשים לא יודעים ששמאות יכולה לחסוך להם הרבה מאוד כסף. עומר שילה, שמאי מקרקעין, כלכלן והנדסאי בניין מסביר באילו מקרים גם אתם עשויים למצוא בשירותיו הרבה מאוד ערך עבורכם

למה אתם חייבים להשתמש בשמאי מקרקעים בכל עסקת נדל"ן?/חברת weshow

אף אחד לא חושב על שירותי שמאות, עד שהוא נזקק לשירותים הללו. אולם, אם הייתם יודעים כיצד ובאילו מקרים השמאי יכול לסייע לכם לחסוך או לקבל יותר כסף, הייתם ממהרים למצוא אחד כזה ולהוסיף אותו מיד לרשימת המועדפים שלכם.

עומר שילה, שמאי מקרקעין, כלכלן והנדסאי בניין, עובד עם קרנות חוץ בנקאיות, חברות ביטוח, יזמים, לקוחות פרטיים, ובנוסף מציע את שירותיו כשמאי מלווה מטעם הדיירים בהליכי התחדשות עירונית. לדבריו, מרבית האנשים לא יודעים ששמאות יכולה לחסוך להם הרבה מאוד כסף. הוא מסביר באילו מקרים גם אתם עשויים למצוא בשירותיו הרבה מאוד ערך עבורכם.

עומר שילה. נועם אופק,
יש לכם שאלה בנושא שמאות? עומר שילה ממליץ לקבל כל החלטה רק על בסיס מידע קיים/נועם אופק

חשיבות שמאי המקרקעין בתחום ההתחדשות העירונית

עומר עובד עם יזמים מתחום הבנייה, העוסקים בהתחדשות עירונית. מתוקף תפקידו הוא בוחן את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט ומסייע בהפחתת היטלי השבחה ועוד.

עבור הדיירים שמאי המקרקעין מהווה גורם מקצועי חיוני ביותר. היות ועבור רוב בעלי הדירות, אם לא עבור כולם, הדירה היא הנכס בעל הערך הגבוה ביותר שברשותם, חשוב שאלו המעוניינים להיכנס להליך של התחדשות עירונית, שהינו מורכב לכשעצמו, ייעזרו בשירותיו של שמאי מקרקעין אשר הנו מומחה בתחום ההתחדשות העירונית.

מתוקף תפקידו, שמאי המקרקעין בודק כבר בתחילת הדרך, מהן הזכויות של בעלי הדירות מכח התב"עות (תכניות בניין עיר), תכניות מתאר, תמ"א 38 ועוד. בהתאם לכך, הוא מייעץ לבעלי הדירות מהן הזכויות שלהם וכן התמורות הצפויות להתקבל מהיזם, ובנוסף מסייע במקסום התמורות בהליך משא ומתן עם היזם.

כמו כן, שמאי המקרקעין עוזר בהגנה על הזכויות של הדיירים בעניין קביעת שכר הדירה והתמורות הראויות שכל דייר אמור לקבל במסגרת תהליך פינוי בינוי, כשהמטרה לכשעצמה היא לשמור על איזון נכון וקבלת התמורה הראויה לדיירים שהתגוררו בבניין טרם התחלת הפרויקט.

איחור במסירת הדירה ע"י היזם

לא מעט רוכשי דירות מוצאים את עצמם בסיטואציה המורכבת, בה היזם מאחר בנתינת המפתח לנכס שרכשו. תהא הסיבה אשר תהיה, לרשות היזם עומד פרק זמן מוגבל, עבורו הוא לא נדרש לשלם דמי שכירות לרוכשי הדירות. מעבר לפרק הזמן הזה הוא מחויב לשלם להם מידי חודש, ועל קביעת גובה הפיצויים בגין עיכוב זה אחראי עומר מתוקף תפקידו כשמאי מקרקעין.

כל מה שלא בר תיקון במסגרת בדק בית הנו במסגרת תפקידו של השמאי

במקרים מסוג זה, שמאי מקרקעין שהוא גם הנדסאי בניין מהווה יתרון אדיר לקהל הלקוחות מהמגזר הפרטי, שכן במסגרת בדיקת בדק בית ע"י מהנדס או הנדסאי בניין מתגלים הליקויים שלאחר סיום הבניה, ולאחר מכן מפיקים דוח הנדסאי המפרט את הליקויים. ליקויים ברי תיקון עוברים לטיפול היזם, ואילו במקרים של ליקויים שאינם ברי תיקון, כגון, קיר שנבנה עקום ועוד, נדרש השמאי לערוך חוות דעת שמאית, שעל בסיסה נקבע גובה ירידת הערך של שווי הנכס".

היטל השבחה אינו גזירת גורל

היטלי השבחה הם מיסים שמשלמים לוועדה המקומית עבור תוכניות שהשביחו את הנכס. זה בין התחומים שמצריכים מהשמאי הרבה מאוד יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה על מנת לעזור ללקוח לחסוך כסף בתשלום היטלי ההשבחה לרשויות המקומיות, ובמקרים מסוימים, אף לאפס אותו".
הלקוח צריך להבין שהיטל השבחה אינו סוף פסוק, וכדאי תמיד להציג לשמאי המקרקעין את שומת הוועדה המקומית בכדי לבחון האם ישנה האפשרות להפחתת תשלום היטל ההשבחה המשולם לוועדה המקומית.

לסיום, עומר מדגיש, "שירותי שמאות עוסקים במעטפת של גורמים ומוסדות, הכוללים את רשות המיסים, המועצות או הוועדות המקומיות, רשות מקרקעי ישראל ועוד. המקצוע מורכב, אך בעזרת איש מקצוע אמין ומקצועי, התהליך יכול להיות מהיר, קל וחסכוני".

יש לכם שאלה בנושא שמאות? עומר שילה ממליץ לקבל כל החלטה רק על בסיס מידע קיים. משרדו עוסק בין היתר: הערכת שווי נכסי מקרקעין שונים, שומות נגדיות להיטלי השבחה ודרישות תשלום לרשות מקרקעי ישראל, הכנת טבלאות איחוד וחלוקה של מתחמי קרקע, בדיקת כדאיות כלכלית ודוחות אפס, הכנת חוות דעת מומחה לבתי משפט ועוד.

אם טרם נחשפתם לקמפיין החדש שמתנוסס ברחבי הרשת, תוכלו להציץ בו ממש כאן.
לאתר החברה https://www.omer-shilo.co.il/.

טלפון ליצירת קשר: 050-2130223

עמוד הפייסבוק



ביצוע הכתבה נעשה ע"י weshow

weshow instagram

weshow tiktok

מוגש מטעם weshow
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully